Wanneer ik m in z'n 1 zet begint ie stationair 900 t/pm te draaien. Soms schommelt dit tussen 900 t/pm en 1100t/pm.
Volgens de dealer is dit normaal omdat er een sensor aan de bak is gekoppeld die automatisch het toerental aanpast zodra een versnelling is gekozen. Dit lijkt mij onzin dit deed ie vroeger nooit.
Bougiekabels en bougies zijn reeds vervangen. Verder is ie motorisch volledig origineel. Luchtfilterslangen zijn ook goed.
Hoi Clean mx,
Wat de dealer zei klopt idd, ik weet niet of mx-3 na
94 dit ook nog doet maar de eerste wel, dit heeft
te maken met het makkelijker oppakken van de bak ofzo.
Groetjes M&M
wat ze zeggen is waar : het toerental wordt gerregeld bij het kiezen van een versnelling techn.spec. hierdoor zal het aangrijpings punt van de versnellingsbak ten op zichte van de aandrijflijn sneller aangrijpen....
houdt in dat je niet veel koppelling hoef te gebruiken.........belangrijk puntje VOET VAN DE KOPPELING HOUDEN TIJDENS HET RIJDEN EN STILSTAAN.
Nee dan slijten je koppelings platen omdat hij in een hoger toerental draait..
Daarom is het beter om tijdens het stil staan bij bijvoorbeeld een stoplicht de auto in zijn vrij te zetten... inplaats van in zijn 1 met koppeling in...