Vergroten gasklephuis
Moderator: Moderators
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- NightQrawler
- Pilot
- Berichten: 790
- Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
martinenijenhuis schreef:He mannen, ik heb dit even gevraagd aan mijn chef,
hij heeft veel motoren gemaakt voor de auto racerij,
en hij zei dat die vernauwing (restrictor) erin zit
zodat de lucht een stroomversnelling krijgt!!
Dat zou dus betekenen dat wanneer je dit uitfreest, het
eigenlijk vermogen kost en je alleen maar een mooi
geluid gaat krijgen!
Een grotere gasklephuis, dat werkt wel!
Groetjes M&M
dit klopt idd..
heb er zelf ook over zitten te denken, maar ik laat denk ik eentje overkomen uit de US, want bij navraag vermeldde hij mij dit:
Many tuners opt to purchase an aftermarket larger bore throttlebody. But the larger diameter of the bore will drop critical intake velocity at lower RPM and cause low end torque loss.
dus zou betekenen dat je alleen hoger in de toeren iets meer kan winnen, aangezien de motor dan ook meer aanzuigen kan, en onderin verliest omdat er te weinig onderdruk is, waardoor er niet een goeie flow is..
deze komen bij www.xtremethings.com weg, en worden gepolished en de vlinderklep wordt vlakker gemaakt, waardoor er wel iets tegenwerking is, maar minder als normaal...
http://www.xtremethings.com/Trick_Tips.htm ( laatste 2 artikelen onderin)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten