Blinderen autoruiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

idd, want mocht dit echt een maas in de wet zijn, dan kan dat een grote verschuiving veroorzaken aangaande blinderen..

heb er ook over gedacht, maar zul je altijd weer zien, dan krijg je dr weer gezeik mee...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Nog even een stukje tekst van http://www.innovam.nl/apk/default.asp?p ... briekid=34

In de keuringseisen artikel 5.2.42 lid 1 staat het volgende.
De voorruit en de zijruiten van personenauto"s mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

In maart 2005 oordeelde de kantonrechter in Utrecht bij een bepaalde auto dat de ruit door de coating een verkleuring vertoonde zoals bedoeld in lid 1a van artikel 5.2.42. Tevens verklaarde hij de folie op de voorruit tot onnodig voorwerp zoals bedoeld in lid 1b van genoemd artikel.
Kortom, de aanwezige folie respectievelijk coating op de autoruiten (voorruit en voorste zijruiten) was bij die auto niet toegestaan.

De RDW ziet deze uitspraak als een individueel geval dat apart beoordeeld is.
Voor de beoordeling bij de APK geldt dus nog altijd hetgeen in de toelichting van artikel 5.2.42 lid 1 is opgenomen:
“In het geval dat folie is aangebracht wordt door degene die de keuring uitvoert beoordeeld in hoeverre deze folie belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder”.
Met andere woorden, de keurmeester bepaalt of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is.

Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ja, maar probleem is, de ene keurmeester is de ander ook weer niet..

dus die kerel die jij hebt gehad vind het maybe wel ok, maar als je hem dan naar een ander brengt, of het jaar later em ergens anders laat keuren, en die vind het niet ok, overleg dan maar eens bewijs dat ie toen ook goedgekeurd is met de folie erop...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

ik heb mn ramen laten blinderen/tinten door een erkende werkplaats (windowtintingshop).

Ik heb een certificaat en een sticker in mn auto gekregen dat het door een erkend bedrijf is gedaan.
Op de sticker en certificaat staat dat het door de KLPD/RDW is goedgekeurd.

Als ik zo naar de foto's van die gast kijk, zal hij het wel weten, hij heeft heel veel auto's van marine, politie en marechaussee geblindeerd.

Een beredenering was: Je mag ook met 4 zonnebrillen op achter het stuur zitten.

Mijn reden: Ik steek nu zeker wel meer dan € 5000,- aan ICE e.d. in mijn auto. Ik heb geen stickers of emblemen e.d. op mijn auto die als uithangbord fungeren voor inbrekers, ik heb een redelijk uitgebreid alarm erop zitten.En om de dieven verder te ontmoedigen kan je nu niet naar binnenkijken en het glas is moeilijker te breken.

Dus in principe maakt de politie het makkelijker voor de inbreker om zich te orienteren waar die kan inbreken.

Maar ik ben overigens nog niet aangehouden en woon in Rotterdam. Sterker nog, ik was 's avonds aan het bellen op de A13 en d'r reed een motormuis naast me die mn waggie aan het checken was. Ik had nix in de gaten pas toen die voorbij reed. Hij had nix gezien van het bellen!!! :angel:

Das pas geluk...
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

Mx-3-Ztevan schreef:Deze wet geld dus voor heel nederland he... ;)

Heb inmiddels al aardig wat AMG'tjes met std geblindeerde ruiten op de bon geslingerd..:)



ow ben jij er zo een :evil:
Gebruikersavatar
Nightrider
Pilot
Pilot
Berichten: 968
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:58
Locatie: Aarschot BELGIE
Contacteer:

Bericht door Nightrider »

Heb ik dus ook voorgehad.
Ik had gelukkig een waarschuwing gekregen ,
3 X achter mekaar :mrgreen: Suckers!!! héhé
Heb het dan maar afgedaan want was het beu er over aangesproken te worden. :angel:
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik zag het gisteren op tv, die jongen hadt folie op de zij ramen. Hij moest het er meteen afhalen en 95 euro boete. En daarna lieten ze zo een snor praten waarom dat nu niet mocht.

Omdat andere bestuurders je in de ogen moeten kunnen kijken!:S :?
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

ik rijd er nog steeds mee rond,ben ondertussen al 3x aangehouden en nog geen boete gehad.boete is trouwens verhoogd naar 200,- :evil:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

als ze mijn aanhouden zeg ik altijd dat het gecoat is. die smeris gaat dan altijd proberen om het randje van de folie te vinden maar dat vind ie niet.want ik heb de rand laten afvijlen door het bedrijf waar ik het heb laten doen :)folie is 1 geheel met het raam geworden. en altijd meelullen dat helpt ook. ze hebben nu ook een kaartje in hun auto liggen dat je tegen je raam kan houden om te kijken hoeveel procent het daadwerkelijk is. mijn ramen waren lichter dan dat kaartje :bier:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Misselijke mannetjes

Gewoon je binnenverlichting aandoen en meewerken helpt meestal het beste

Die dingen er direct afhalen moet je pas bij de 3de keer dat je een boete krijgt (meen ik)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie