voordat ik verder ga, ik heb heel weinig motorisch verstand. Wanneer ik mijn motor stationair draai (zeg ik het zo goed?) dan staat mijn toerenteller op 1,5 (x1000). Heel soms bij een stoplicht staat ie ineens op 1 (nog veel volgens mij). Hoe komt dit? Is dit iets wat je af moet stellen of moet er iets vervangen worden?
dit is normaal hoor, die van mij begint ook bij 1500 toeren te draaien (koud) en daarna gaat hij naar ongeveer 800/1000 toeren hangt er vanaf of ik de airco aanheb of niet.
En als je het veel vindt dan draai je met een kruiskopschroevendraaier toch de weerstand terug bij je injectiehuis. Niet doe trouwns dat geeft niet echt een goed gevoel voor de auto. Gewoon zo laten want dit is idd normaal
fyi:L ik heb een 1.6 en geen V6. Ik vond het toch opvallend...naar mijn idee was 1500 toeren voor de stoplicht wel erg veel. Tuurlijk de 1e 15 min in de kou is het normaal dat ie zo hoog is. Maar het blijft ook echt hoog. Aan het begin (de 1e 2/3 dagen toen ik de autto had) bleef ie in stationair gewoon netjes tussen 800 en 1000.
heb ook een 1.6 en doet het ook rond die toeren. Ik zou het toch gewoon zo laten en niet beginnen te klooien met afstellingen van de luchtmassa. Wat ik ervan weet is dat dit vrij normaal is.