toerental probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

mijn auto rijd gewoon 1:12 dus daar heb ik geen problemen mee.
auto rijdt gewoon goed, alleen als ik mijn koppeling intrap niet, dan valt ie alleen terug in toeren.....

zal ik anders gewoon dat filmpje laten zien.....

moet iemand hem wel voor mij plaatsten, want weet niet hoe ik die op het internet krijg..... :)
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Kan ook heel goed je koppelingspedaal-schakelaar zijn!! haal je er 1 van de sloop van een 323F of een 626 is hetzelfde.Als dat het niet is dan ben ik toch echt bang dat het je luchtweger is.Weet dat haast wel zeker.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

mx3freak schreef:
xedos schreef:Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Mx-3. Bleek na lange tijd zoeken de luchtmassameter te zijn. Jou verhaal klinkt exact hetzelfde als het probleem wat ik toenertijd had. Ze gaan kapot door gebruik van open luchtfilters!! Niet gebruiken die rotdingen :nut: Maar om daar achter te komen of die van jou ook defect is zal je die moeten gaan uitwisselen met een andere mx. Of co meten.

Succes. :clown:


denk dat dat niet helemaal klopt...
ik rij al bijna 5 jaar met open filters, een heleboel clubleden net zo, nix mis mee....


Nou ik spreek uit mijn ervaringen dat die van jou nog goed is zegt niks.Bij de mazda dealers is dat probleem met open luchtfilters ook bekend.En als het geen probleem is om ze te gebruiken dan hadden alle merken met een sportauto wel standaard af fabriek open luchtfilters toegepast. maargoed meningen verschillen dat mag hoor ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

als ik die putfile filmpje wil afspelen, komt er een kruisje in beeld. zal wel nieuwe filmpje maken....

en waar kan ik die koppelingsschakelaar ergens vinden in mijn auto? :?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Achter je koppelings pedaal moet je kijken. Dus ff op je rug gaan liggen met je hoofd onder het dashboard en kijk dan achter je pedalen .Je ziet dan twee schakelaars zitten 1 voor koppeling en 1 van je rempedaal.

Succes.
*Technical service Mazda mx-3.*
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

ff update: heb er nog nix aan gedaan, auto gaat volgende maand naar garage voor beurt en apk enzo, denk dat ik dan ff laat kijken.

als ik mijn koppeling intrap gaan mijn lichten ook bijna uit.... (mocht het helpen bij het raden van het probleem :) )
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

hey xedos. wat doet je koppelingsschakelaar dan eigenlijk?

kan het trouwens ook nog mijn verdelerkap zijn als ze een 1.8 hebben gemonteerd op mijn 2.0 of maakt dat weinig uit?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

De koppelingsschakelaar registreerd samen met de versnellings schakelaar of er een versnelling is ingeschakeld of in zijn vrij staat.Kijk maar: als je hem in z'n 1 zet en koppeling in dan rijd de auto dus niet. Zo ziet het regelapp. dat dus. Het regelapp. gaat het toerental iets verhogen als de koppeling ingetrapt word en er een versnelling is ingeschakeld.Krijgt hij geen signaal van de koppeling dan kan het regelapp. dit niet meer volgen en zal het toerental vreemd doen.

De verdeelkappen van 2.0 V6 en 1.8 zijn hetzelfde. daar ligt het niet aan!
*Technical service Mazda mx-3.*
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

ok, dank je wel.

kreeg vandaag post binnen van de mazda, gratis leenauto bij de apk..

komt mooi uit, kan ik morgen meteen afspraak maken.
(kan auto moeilijk missen i.v.m. werk

:) )

gaat een paar centjes kosten, doe ook meteen grote beurt.

maja..kan ie wel weer ff vooruit :)
Plaats reactie