Verscheidene requests

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Verscheidene requests

Bericht door Robby »

Tis al weer ff geleden dak nog hier ben geweest, been busy you know. En ja ik heb pas centrale vergrendeling laten installeren met afstandsbediening, is wel plezant :) ma ik heb ook een andere (universele) versnellingspook ingezet, ma het leer krijg ik nie vastgezet, enige tips?
Ik ben nu ook aant wachten op response van ene die mijn velgen zal herspuiten, hopelijk zo snel mogelijk, ben dan ook op zoek naar mooi body kit, nog nie echt mijn keuze gevonden, maar deze stond me wel aan: http://www.mx-3.com/perf-links.cfm rechtsboven staat die
Ik heb ook neon erin geplaatst, maar zoals ik hier even geleden heb gezien kon ge da onder uw dashboard ofzoiets plaatsen zonder da ge da ziet, bij mij dus nie :blink: maja das nie zo erg, ik wil nog meer neon inzetten, enige mogelijke plaatsen waar?
Andere mogelijke tips van tuning, zeg maar, dit is mijne auto nog nie lang geleden (heb em al eerder gepost, ma zo vinde het makkelijker terug)
en ahja, ik zou eig ook zo van die doorzichtige achterlichten willen :) waar vind ik ze het makkelijkste? ben van sint-truiden (belgie)

Nog iets vergeten, wa zijn de mogelijkheden voor m'n auto sneller te laten gaan? ik heb al een kelk erin steken, nog iets? tis ne 1600, 16 kleppen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Verscheidene requests

Bericht door turbulence »

Robby schreef:Tis al weer ff geleden dak nog hier ben geweest, been busy you know. En ja ik heb pas centrale vergrendeling laten installeren met afstandsbediening, is wel plezant :) ma ik heb ook een andere (universele) versnellingspook ingezet, ma het leer krijg ik nie vastgezet, enige tips?


wat krijg je nu niet vast dan? de knop zelf?

vaak is dit met OF schroefdraad OF met een inbusboutje die je indraaid waardoor ie vastkomt te zitten aan de pook...

ben dan ook op zoek naar mooi body kit, nog nie echt mijn keuze gevonden, maar deze stond me wel aan: http://www.mx-3.com/perf-links.cfm rechtsboven staat die


dat is de mazdaspeed auto als ik me niet vergis... er zijn veel meer kits wel te krijgen voor de mx-3, kijk eens op www.jeroentje.nl

Ik heb ook neon erin geplaatst, maar zoals ik hier even geleden heb gezien kon ge da onder uw dashboard ofzoiets plaatsen zonder da ge da ziet, bij mij dus nie :blink: maja das nie zo erg, ik wil nog meer neon inzetten, enige mogelijke plaatsen waar?


als je kleine balkjes gebruikt kun je die echt wel goed verstoppen, neem er rustig de tijd voor, en bekijk het eerst een paar keer goed, plaats ze dan met ducktape oid, kijk of ze uit het zicht zijn, anders nog een keer verplaatsen. zitten ze dan niet meer in het zicht, dan kun je ze definitief monteren...

waar nog meer?? onder de auto, onder je stoelen, achter je grill you name it....

Andere mogelijke tips van tuning, zeg maar, dit is mijne auto nog nie lang geleden (heb em al eerder gepost, ma zo vinde het makkelijker terug)
en ahja, ik zou eig ook zo van die doorzichtige achterlichten willen :) waar vind ik ze het makkelijkste? ben van sint-truiden (belgie)

Nog iets vergeten, wa zijn de mogelijkheden voor m'n auto sneller te laten gaan? ik heb al een kelk erin steken, nog iets? tis ne 1600, 16 kleppen.


andere mogelijkheden??? kijk eens naar de ride van marcel bijv... die heeft stap voor stap allerlei mogelijkheden uitgediept...

altezzas vind je ook bij www.jeroentje.nl , die zal vast ook wel verzenden naar BE, en anders eens zoeken op ebay oid...

en sneller maken? als je het echt goed wil doen, een turboblokje op de kop tikken, en die er insteken... wordt veelal gedaan voor 4cilinder rijders. vaak past dit zeer goed, en hoeft er niet extreem veel voor aangepast worden...

en vergeet dingen als chippen, rangen etc ook niet..

deze dingen maken niet enorm veel verschil, maar alle beetjes helpen dan toch...

echt sneller maken wil alleen met een ander blok... standaard blok valt niet zo veel aan te veranderen zonder direct extreme maatregelen te nemen ( nokkenassen etc...)

EDIT;

owjah, en van die kelk wordt ie niks sneller, klinkt maybe sneller, maar doet vaak niet veel meer als dat... bij slechte plaatsing kan het ook negatief zijn voor de prestaties van je auto.

[/quote]
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Re: Verscheidene requests

Bericht door Robby »

turbulence schreef:wat krijg je nu niet vast dan? de knop zelf?

vaak is dit met OF schroefdraad OF met een inbusboutje die je indraaid waardoor ie vastkomt te zitten aan de pook...


Ik krijg dat leer nie vast aan de knop zalk zeggen, hij zakt telkens af, ik kan nog een stukje bij afzagen ma denk nie da da nodig is, langs onder moet ik een klein stukje omhoog vastdraaien aan de kop, had gedacht da ik da leer dan daartussen kon vastdraaien, niet dus.
ma kzal wa meer prullen ;)

dat is de mazdaspeed auto als ik me niet vergis... er zijn veel meer kits wel te krijgen voor de mx-3, kijk eens op www.jeroentje.nl


ja idd, heb ik al es op gekeken, nie direct mijn echte smaak gevonden

als je kleine balkjes gebruikt kun je die echt wel goed verstoppen, neem er rustig de tijd voor, en bekijk het eerst een paar keer goed, plaats ze dan met ducktape oid, kijk of ze uit het zicht zijn, anders nog een keer verplaatsen. zitten ze dan niet meer in het zicht, dan kun je ze definitief monteren...

waar nog meer?? onder de auto, onder je stoelen, achter je grill you name it....


wat bedoelt ge met kleine balkjes? kleine lichtjes? ik dacht ze vast te maken met schroefjes, wat ik ook gedaan heb, ma ze zijn zichtbaar wak beetje spijtig vind

en waar wil ik nog neon, awel in de auto, want onder de auto is geweldig chique :) ma verboden dus neem ik het toch nie, dus liever ergens in de auto dacht vanachter aan de koffer ewa enzo

andere mogelijkheden??? kijk eens naar de ride van marcel bijv... die heeft stap voor stap allerlei mogelijkheden uitgediept...


ja kweet het, ma ik vind die topic nie meer, hulp?

en sneller maken? als je het echt goed wil doen, een turboblokje op de kop tikken, en die er insteken... wordt veelal gedaan voor 4cilinder rijders. vaak past dit zeer goed, en hoeft er niet extreem veel voor aangepast worden...


sorry dak nie zo'n auto expert ben ma bedoelt ge een hele motorblok?

en ja kelk heeft beetje pk meer dacht ik, idd ook wa meer geluid

en ja chips kosten toch een pak geld dacht ik? ik ben nie van plan er nog duizenden euro's in te steken, want na 2 jaar gak mss mercedes cabrio kopen, mss hou ik dan mijne mx3 voor plezier :lol:

en merci voor de info turbulence
andere mss nog meer info?

Bijna nog iets vergeten, ik zou ook een andere achterbank willen, lieft met rood en zwart, waar kan ik dit vinden?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Als je echt geen neon onder je dash kwijt kunt (lijkt me sterk of een 1.6 moet zeer sterk verschillen van een 1.8) kun je ook neondraadjes nemen alleen geven die iets minder licht maar zijn in iedere vorm te buigen en die moet je vastplakken. ;)

Ik heb er ook een universele schakelknop op zitten en idd daar kun je niet zomaar de pookhoes instoppen denk als je dezelfde hebt als mij dat je t ook niet 1 2 3 voor elkaar krijg of je moet je pookknop resoluut verbouwen. anders doe je een hoek in de dop en schroef je m dan aan misschien blijft die wel mooi hangen

iig succes
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Verscheidene requests

Bericht door turbulence »

Ik krijg dat leer nie vast aan de knop zalk zeggen, hij zakt telkens af, ik kan nog een stukje bij afzagen ma denk nie da da nodig is, langs onder moet ik een klein stukje omhoog vastdraaien aan de kop, had gedacht da ik da leer dan daartussen kon vastdraaien, niet dus.
ma kzal wa meer prullen ;)


wat je evt kan doen is ook een nieuwe pookzak kopen.. die zitten vaak met een touwtje of elastiek vast aan de bovenkant.. bij de originele pook kan het zijn dat de stof onder een randje van de knop vast blijft zitten.

wat bedoelt ge met kleine balkjes? kleine lichtjes? ik dacht ze vast te maken met schroefjes, wat ik ook gedaan heb, ma ze zijn zichtbaar wak beetje spijtig vind

en waar wil ik nog neon, awel in de auto, want onder de auto is geweldig chique :) ma verboden dus neem ik het toch nie, dus liever ergens in de auto dacht vanachter aan de koffer ewa enzo


neem toch niet aan dat je altijd ook rijdt met de neon IN je auto aan of wel... onder de auto is verboden ja, omdat je het niet aanmag hebben tijdens het rijden, maar bij een meeting/show mag je ze toch wel gewoon gebruiken ( of belgie moet andere regels daarover hebben)


ja kweet het, ma ik vind die topic nie meer, hulp?


hint, check eens bij subforum onderdeel ''projecten''

sorry dak nie zo'n auto expert ben ma bedoelt ge een hele motorblok?

en ja kelk heeft beetje pk meer dacht ik, idd ook wa meer geluid

en ja chips kosten toch een pak geld dacht ik? ik ben nie van plan er nog duizenden euro's in te steken, want na 2 jaar gak mss mercedes cabrio kopen, mss hou ik dan mijne mx3 voor plezier :lol:


tsja, goedkoop pks winnen bestaat gewoon niet...

Bijna nog iets vergeten, ik zou ook een andere achterbank willen, lieft met rood en zwart, waar kan ik dit vinden?


bekledings/stofferingsbedrijf bij je in de buurt??? tsja, hier in NL is goed bedrijf ( DG custom leathers) maar dan moet je hem EN daar heen brengen EN je bent de auto paar dagen kwijt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Robby
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 sep 2005, 10:34
Locatie: Sint-Truiden (België)

Re: Verscheidene requests

Bericht door Robby »

turbulence schreef:wat je evt kan doen is ook een nieuwe pookzak kopen.. die zitten vaak met een touwtje of elastiek vast aan de bovenkant.. bij de originele pook kan het zijn dat de stof onder een randje van de knop vast blijft zitten.


Ja de originele knop heeft zo een kleine inham waar da leer juist inpast
hier foto van marcel:
Afbeelding

Ik doe nie mee aan tuningshows enzo, ik wil gewoon op m'n eigen een getunede auto :)

tsja, goedkoop pks winnen bestaat gewoon niet...


das waar, da wist ik wel :) ma ik wil dus wel wa kosten maken ma nie tot in het extreme, dus wat is het beste voorstel? :)

bekledings/stofferingsbedrijf bij je in de buurt??? tsja, hier in NL is goed bedrijf ( DG custom leathers) maar dan moet je hem EN daar heen brengen EN je bent de auto paar dagen kwijt...


ma ge kunt de achterbank gewoon uithalen, gewoon een andere achterbank is nie te vinden van mazda? moet nie speciaal gemaakt worden ofzo :) want hij klikt er gewoon simpel in, dus gewoon een andere achterbank (de kleuren staan me nie aan :clown: )


en als laatste, mijn riemen trekken nie meer terug tegoei in, die vering zal nie meer erg goed zijn zeker, wat stellen jullie voor? nieuwe vering?ge moet weten, ik ben noob in auto's :lol:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Verscheidene requests

Bericht door turbulence »

das waar, da wist ik wel :) ma ik wil dus wel wa kosten maken ma nie tot in het extreme, dus wat is het beste voorstel? :)


naja, dan iets in de trend van openlucht filtertje, katvervanger met sportdemper, en evt laten rangen.

dan pak je iets meer koppel, maar zal niet ongelovelijk veel uitmaken...

ma ge kunt de achterbank gewoon uithalen, gewoon een andere achterbank is nie te vinden van mazda? moet nie speciaal gemaakt worden ofzo :) want hij klikt er gewoon simpel in, dus gewoon een andere achterbank (de kleuren staan me nie aan :clown: )


opnieuw laten stofferen lijkt me beter... er is maar 1 uitvoering voor de banken ( misschien iets verschil 92-94 t.o.v 94-98)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Er zijn wel verschillende achterbanken;
1 is met een vlakke rugleuning en de andere heeft 2 bollingen
boven op de rugleuning ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Re: Verscheidene requests

Bericht door cristof19 »

naja, dan iets in de trend van openlucht filtertje, katvervanger met sportdemper, en evt laten rangen.

dan pak je iets meer koppel, maar zal niet ongelovelijk veel uitmaken...


ik heb overlaatst een katvervanger gemaakt enne. eerst was de kat gewoon leeggehaald. en nu met de katvervanger heeft ie toch wat minder koppel want als ik met 4 man rijd is hij duidelijk trager als met leeggehaalde kat. wat duid op minder koppel :?

met luchtfilter is hij wel sneller van start
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Verscheidene requests

Bericht door turbulence »

cristof19 schreef:
naja, dan iets in de trend van openlucht filtertje, katvervanger met sportdemper, en evt laten rangen.

dan pak je iets meer koppel, maar zal niet ongelovelijk veel uitmaken...


ik heb overlaatst een katvervanger gemaakt enne. eerst was de kat gewoon leeggehaald. en nu met de katvervanger heeft ie toch wat minder koppel want als ik met 4 man rijd is hij duidelijk trager als met leeggehaalde kat. wat duid op minder koppel :?

met luchtfilter is hij wel sneller van start


jawel, maar het maakt echt geen tientallen pks uit...

ze willen je ook altijd laten geloven dat een openluchtfilter zorgt voor een pk winst van zoveel, en zoveel NM koppelwinst..

en het grappige is, als je hem niet goed plaatst, of als het niet anders kan en hij gewoon veel warme lucht van de motor hapt kan het zelfs zorgen voor mindere prestaties..

ok, een katvervanger maakt ietsjes uit, heb er zelf laatst ook eentje tussen gezet, maar om nou te zeggen van man e man wat een verschil... nee niet echt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie