auto rookt erg
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
auto rookt erg
ok..
beetje een flashback..
tijdje terug rookte mn mx ook al enorm, is toen de tijd daarna stuk minder geworden, echter is het nu helemaal weer terug.
ik heb er een katvervanger onder gedaan, en jah, dat ding zat er toch niet voor niks, want rookt nu ongelovelijk veel
maar wat me opviel;
de eerste paar minuten rookte de auto niet echt ( stationair ook niks) maar als ik dan ga rijden, begint na een paar minuten de auto weer goed te roken.
is erg zichtbaar bij op/omlaag schakelen, en daarna bij opacceleren.
nu heb ik dus het idee dat het pas begint als de motor op druk begint te komen ( oliedruk)
dat knietje wat op de bovenkant van je voorste kleppendeksel zit, kan die evt niet goed meer zijn?
ik geloof dat die toch open gaat op het moment als er een overdruk is in het oliesysteem ( correct me if i am wrong) het slangetje gaat dan naar je inlaatspruitstuk waar de overdruk ( met evt iets olie) in het verbrandingsproces terecht komt.
stel nu dat die defect is, en altijd maar openstaat, kan de olie dan niet op die manier verbranden?
ik zal iig de kat terugplaatsen, dat is een hele verbetering, maar wil tot dat ik de KLZE swap ga doen ( nog maandje of wat) nog wel normaal kunnen rijden met mn mx.
het is echt beschamend om hier rond te rijden, het zijn echt complete wolken rook.
kleprubbers zijn 6.000 km terug vervangen, dus die kunnen haast niet verrot zijn lijkt mij
iemand een idee... moet nog maandje ongeveer uitzingen, maar ben beetje ten einde raad...
EDIT:
ja, koppakking is ook nog een optie, maar koelvloeistof gaat haast niks uit..
beetje een flashback..
tijdje terug rookte mn mx ook al enorm, is toen de tijd daarna stuk minder geworden, echter is het nu helemaal weer terug.
ik heb er een katvervanger onder gedaan, en jah, dat ding zat er toch niet voor niks, want rookt nu ongelovelijk veel
maar wat me opviel;
de eerste paar minuten rookte de auto niet echt ( stationair ook niks) maar als ik dan ga rijden, begint na een paar minuten de auto weer goed te roken.
is erg zichtbaar bij op/omlaag schakelen, en daarna bij opacceleren.
nu heb ik dus het idee dat het pas begint als de motor op druk begint te komen ( oliedruk)
dat knietje wat op de bovenkant van je voorste kleppendeksel zit, kan die evt niet goed meer zijn?
ik geloof dat die toch open gaat op het moment als er een overdruk is in het oliesysteem ( correct me if i am wrong) het slangetje gaat dan naar je inlaatspruitstuk waar de overdruk ( met evt iets olie) in het verbrandingsproces terecht komt.
stel nu dat die defect is, en altijd maar openstaat, kan de olie dan niet op die manier verbranden?
ik zal iig de kat terugplaatsen, dat is een hele verbetering, maar wil tot dat ik de KLZE swap ga doen ( nog maandje of wat) nog wel normaal kunnen rijden met mn mx.
het is echt beschamend om hier rond te rijden, het zijn echt complete wolken rook.
kleprubbers zijn 6.000 km terug vervangen, dus die kunnen haast niet verrot zijn lijkt mij
iemand een idee... moet nog maandje ongeveer uitzingen, maar ben beetje ten einde raad...
EDIT:
ja, koppakking is ook nog een optie, maar koelvloeistof gaat haast niks uit..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
welke kleur heeft de rook??
zwart = olie
blauw = onvolledig verbrandde benzine
wit/grijs = koelvloeistof
Als ik t zo lees is je koppakking er zo goed als door
Koelvloeistof kan ook de rook veroorzaken in t begin gaat t namelijk niet zo hard (had ik met mn grasmaaier wel wat anders maar een motor is een motor) zit je expansietankje altijd helemaal vol echt helemaal?
Olie gaat dat er vlot door??
zwart = olie
blauw = onvolledig verbrandde benzine
wit/grijs = koelvloeistof
Als ik t zo lees is je koppakking er zo goed als door
Koelvloeistof kan ook de rook veroorzaken in t begin gaat t namelijk niet zo hard (had ik met mn grasmaaier wel wat anders maar een motor is een motor) zit je expansietankje altijd helemaal vol echt helemaal?
Olie gaat dat er vlot door??
Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
MarcX3 schreef:welke kleur heeft de rook??
zwart = olie
blauw = onvolledig verbrandde benzine
wit/grijs = koelvloeistof
Als ik t zo lees is je koppakking er zo goed als door
Koelvloeistof kan ook de rook veroorzaken in t begin gaat t namelijk niet zo hard (had ik met mn grasmaaier wel wat anders maar een motor is een motor) zit je expansietankje altijd helemaal vol echt helemaal?
Olie gaat dat er vlot door??
is een beetje blauwig van kleur...
koelvloestof neemt ie helemaal niet, dus dat is het niet.... rookt al een tijdje, dus dan zou het toch wel eens een keer op moeten zijn lijkt mij.
maar onverbrande benzine, wat kan dat dan veroorzaken?
olie gaat nu wel redelijk goed, gaat nog wel wat door, maar niet extreem...
owjah.
wat me opviel..
normaal rijd ik dagelijks van huis naar werk. dat is dan eerst stukje 80km weg, en dan snelweg.
als ik dat gereden heb dan is er naderhand niks loos, echter als ik de auto pak, en ergens hier heen ga in de stad zelf, en daarna nog even doorrijd dan rookt ie veel meer
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Hou je olieverbruik gewoon heel goed in de gaten
Mijn auto heeft het ook gehad en mijn blok was dus gewoon op. Het ging van een beetje rook naar de straat sieren met een rookgordijn.
Het kunnen namelijk je zuigerveren zijn, of uitgeharde pakkingen die niet meer goed sluiten
Mijn auto heeft het ook gehad en mijn blok was dus gewoon op. Het ging van een beetje rook naar de straat sieren met een rookgordijn.
Het kunnen namelijk je zuigerveren zijn, of uitgeharde pakkingen die niet meer goed sluiten
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WitteFinish schreef:Hou je olieverbruik gewoon heel goed in de gaten
Mijn auto heeft het ook gehad en mijn blok was dus gewoon op. Het ging van een beetje rook naar de straat sieren met een rookgordijn.
Het kunnen namelijk je zuigerveren zijn, of uitgeharde pakkingen die niet meer goed sluiten
wat was het toen bij jou dan??? en hoeveel K had je blok toen gelopen?
is idd beetje zelfde als jij omschrijft. soms beetje vlagerig met pluimpje rook, en soms zoveel dat het wel lijkt of ik bij het leger hoor, en stiekem een rookgordijn voor ze leg
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Hey Turbulence,
ik heb denk ik hetzelfde probleem als jij hebt.
De auto rookt vooral bij wegrijden wanneer je wat gas geeft. En verbruikte steeds meer olie.
Ik heb zelf de compressie gemeten en van de achterste cilinderrij waren ze inderdaad te laag. Dus dit weekend de achterste cilinderkop eraf gehaald om te kijken waar het aan lag.
Bij mij is het nu het geval dat de cilinderkop krom getrokken is. Ik laat hem nu afvlakken en zet er uiteraard nieuwe koppakking tussen. Ik hoop dat hiermee het euvel is verholpen.
Ik weet niet hoe het met jouw compressie is maar als deze laag is zou het misschien ook iets in deze richting zijn. (koppakking, zuigerveren)
Het zou alleen wel overbodig zijn dit te vervangen aangezien je er toch binnenkort een kl-ze ingooid
ik heb denk ik hetzelfde probleem als jij hebt.
De auto rookt vooral bij wegrijden wanneer je wat gas geeft. En verbruikte steeds meer olie.
Ik heb zelf de compressie gemeten en van de achterste cilinderrij waren ze inderdaad te laag. Dus dit weekend de achterste cilinderkop eraf gehaald om te kijken waar het aan lag.
Bij mij is het nu het geval dat de cilinderkop krom getrokken is. Ik laat hem nu afvlakken en zet er uiteraard nieuwe koppakking tussen. Ik hoop dat hiermee het euvel is verholpen.
Ik weet niet hoe het met jouw compressie is maar als deze laag is zou het misschien ook iets in deze richting zijn. (koppakking, zuigerveren)
Het zou alleen wel overbodig zijn dit te vervangen aangezien je er toch binnenkort een kl-ze ingooid
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Mike schreef:Hey Turbulence,
ik heb denk ik hetzelfde probleem als jij hebt.
De auto rookt vooral bij wegrijden wanneer je wat gas geeft. En verbruikte steeds meer olie.
Ik heb zelf de compressie gemeten en van de achterste cilinderrij waren ze inderdaad te laag. Dus dit weekend de achterste cilinderkop eraf gehaald om te kijken waar het aan lag.
Bij mij is het nu het geval dat de cilinderkop krom getrokken is. Ik laat hem nu afvlakken en zet er uiteraard nieuwe koppakking tussen. Ik hoop dat hiermee het euvel is verholpen.
Ik weet niet hoe het met jouw compressie is maar als deze laag is zou het misschien ook iets in deze richting zijn. (koppakking, zuigerveren)
Het zou alleen wel overbodig zijn dit te vervangen aangezien je er toch binnenkort een kl-ze ingooid
je hebt ZELF de compressie gemeten? waarmee dat dan?
ik wil maybe het blokje nog wel proberen heel te krijgen als het alleen een zuigerring of pakking is.
zou zonde zijn van blokje aan ene kant. heeft maybe nu 130k gelopen ofzo.
mocht het echt teveel gaan kosten dan gaat ie wel de sloop op natuurlijk...
maar idd, ga toch swappen, echter als ik nog wat voor blokje terug kan krijgen zou dat mooi zijn
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten