Er komen ook itb's op, dat is de gemakkelijkste manier en het levert ook nog wat vermogen op (soort van). Tunen zal wel tricky worden, maar itbs zijn wel te doen met megasquirt :P.
Haha, alles is te koop he, dus als je me tegen die tijd genoeg biedt bouw ik wel weer een nieuwe :P. Voorlopig ga ik even een turbo op mijn 1.8 zetten, dat kan tegenwoordig belachelijk cheap door een subaru turbo te gebruiken. Dat geeft me in ieder geval wat extra pk's totdat ik mijn garage danig heb ingericht om een fatsoenlijk project te starten :P
vergeet niet de lengte van de runners te berekenen als je voor itbs gaat. dit heeft zeer veel invloed op waar het meeste vermogen op je powerband ligt.
Ik ben bang dat het extreem korte runners gaan worden, anders past het niet echt :P. Het worden sowieso geen open ITB's, dat is een te groot geplaar omdat je die alleen via Alpha N (oftewel gasklepstand en toerental) kan tunen. In de tussentijd heb ik twee probes bekeken, maar allebei niet aangeschaft omdat de olie druk veel te laag was. Ik heb een beetje het idee dat ze dit allemaal hebben met een wat hogere km stand. Binnenkort (garage bijna opgeruimd) dus maar eens de knoop gaan doorhakken en het aangekochte blok voor de zekerheid rebuilden :P.
Sowieso Megasquirt, dat is in de mx5 wereld de meest populaire ECU, dus dat geeft me lekker veel man die me kunnen helpen :P. Ik ben er nog niet 100% uit of itb's goed is voor de basis setup (oftewel om door de RDW keuring te komen). Ik heb ook al gezien dat een standaard spruitstuk werd omgebouwd zodat de gasklep aan de andere kant zit, maar dit maakt de boel nog restrictiever dan dat het al is. Uiteindelijk wil ik wel een full retard blok gaan bouwen, itbs, lichte internals, koppen aanpassen, dry sump, de hele zooi. Voorlopig moet ik nog het geld bij een zien te schrapen voor de basis build, voorals nog slokt het nieuwe huis het grootste deel van mijn budget op :P.