WhiteFinish schreef:De oprichter van de club is Marcel. Helaas heeft hij een aantal jaren geleden zijn auto verkocht en niet veel later is die door een ander lid (meen zelfs Leon of Michael) teruggezien op een sloop.
@ Mx3v6_DH.... Ik zie mijn auto in jou onderschrift
Hsd die mx3 van die marcel niet n hoop blauw int interieur? En zn interieur ook zo aangepast dat er eigenlijk weinig origineels aan was??
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
Vandaag heb ik de hele middag gesleuteld. Van de V6 was een lampje van de dashboardverlichting stuk. Het dashboard heb ik lang geleden al een keer helemaal losgehaald, maar nu ik het vervangende lampje binnen had (7! euro bij de Mazda dealer) kon het weer teruggebouwd worden. Ik vond het goed om de auto weer wat minder onttakeld te zien. Ik heb hem meteen ook even gestart en warm laten draaien om alle olie weer een beetje door het blok te slingeren.
Daarna ben ik aan de 1.6 gaan werken. Al sinds ik de auto in mijn bezit heb piepte de linker voorrem bij matig remmen, net alsof de remblokjes op waren. Op de V6 heb ik ooit eens brakemaxx remschijven met EBC remblokken gemonteerd. De originele schijven en blokken heb ik toen bewaard en deze heb ik nu op de 1.6 gezet. Dat is makkelijker getyped dan gedaan; het viel absoluut niet mee om remmen die al 16 jaar gemonteerd zaten weer los te krijgen. Met de bestuurderskant ben ik zelfs meer dan een uur bezig geweest, maar uiteindelijk is het gelukt. Het gepiep is gelukkig ook weg
Tussen de bedrijven door heb ik deze foto van mijn 'wagenpark' gemaakt:
Wordt vervolgd
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Zat het maar aan m'n huis vast, dan hield ik meer tijd over om te sleutelen Dit is een losse loods waar ik eerst drie kwartier naar onderweg ben voordat ik iets kan doen.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.