Alles over Optische Tuning of vragen hier over
Moderator: Moderators
mazdamc
New member
Berichten: 46 Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:
Bericht
door mazdamc » 06 jun 2012, 22:17
Wellicht een domme vraag,
Maar ooit iets gezien van mx3 a la cabrio?
Ik zag het wel voor me dat zo'n dakje van del sol passend is te krijgen wanneer je het dak van mx3 bewerkt.
Is dit ooit gedaan?
Martin Cordes
Jeffmx-3
Co-Pilot
Berichten: 310 Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city
Bericht
door Jeffmx-3 » 06 jun 2012, 22:57
Ik heb het zelf nog nooit gezien maar als zo'n mechanisme bestaat en de MX-3 blijft een normale MX-3 (dus niet met het platte kofferbak van een DelSol) zou het wel super vet zijn + dat het een leuk project zou zijn!
mazdamc
New member
Berichten: 46 Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:
Bericht
door mazdamc » 07 jun 2012, 09:19
Dan zou die diepe achterruit wel een windvanger worden denk ik.
Maar misschien iets om te proberen. Ben wel een cabrio versie van mx3 tegen gekomen. Als dat klopt.. hij lijkt er wel op maar ik weet niet of mx3 ook daadwerkelijk fabriek cabrios heeft gemaakt?
Aftertouch
Test-Pilot
Berichten: 56 Lid geworden op: 31 dec 2010, 09:44
Bericht
door Aftertouch » 07 jun 2012, 14:14
Je kan ook Pontiac-stijl maken?
Gewoon bij de A-stijlen doorzagen, en monteerbaar met een paar vette klemmen.
Kan je letterlijk je hele dag eraf pakken.
Renegade
Test-Pilot
Berichten: 84 Lid geworden op: 05 mar 2012, 19:19
Type Mazda: Anders
Bericht
door Renegade » 07 jun 2012, 15:12
Jeffmx-3
Co-Pilot
Berichten: 310 Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city
Bericht
door Jeffmx-3 » 07 jun 2012, 16:08
Origineel shuif/kanteldak is ook niet verkeerd natuurlijk
!
Fidoo
Co-Pilot
Berichten: 199 Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen
Bericht
door Fidoo » 07 jun 2012, 16:20
vraag me alleen af hoe de stijfheid van je carrosserie er onder te leiden heeft...
WesleyK
Co-Pilot
Berichten: 151 Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:31
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door WesleyK » 07 jun 2012, 17:46
Lijkt me in het geval van een MX-3 niet echt een vooruitgang inderdaad. Als je al ziet dat de meeste fabrieks cabrio's een stuk zwaarder zijn dan de niet cabrio..
Geef mij maar gewoon ons schuifdakje
.
Fidoo
Co-Pilot
Berichten: 199 Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen
Bericht
door Fidoo » 07 jun 2012, 18:54
denk dat een t-bar oplossing het dichtste in de buurt komt
SkippyMX3
Moderator
Berichten: 967 Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum
Bericht
door SkippyMX3 » 08 jun 2012, 08:45
Voor de stijfheid ist nie best, cabrio's hebben vaak versteviging onder de auto
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!