koelvloeistoftemperatuurmeter

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

koelvloeistoftemperatuurmeter

Bericht door Henri139 »

Hallo iedereen,

Sinds enige tijd valt het mij op dat de koelvloeistoftemperatuurmetertje op mijn tellerplaat in mijn MX3 1600cc bj. 1989 onderin blijft hangen en klaarblijkelijk niet meer werkt.

In het begin deed hij het nog wel maar waren er ook momenten dat hij omhoog kwam en dan zomaar ineens weer naar beneden viel. Technisch gezien kan dit natuurlijk niet....zo snel gaat de temperatuur van de koelvloeistof niet op en neer.

Iemand enig idee waar ik deze storing aan te wijten kan zijn? Vorig jaar de thermostaat in het motorblok net vervangen dus dat lijkt me ook geen optie......of kan het een storing zijn in de stroomvoorziening van het metertje?

hoor het graag als iemand iets weet....

groet Henri 8)
Laatst gewijzigd door Henri139 op 14 mar 2012, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Misschien je klokje eens los halen, dan het kleine metalen kapje er af halen en je windingen van het klokje eens na kijken :), ik had dat probleem ook en bleek de massa winding van het klokje los te zijn!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henri139
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2011, 12:57
Locatie: UITHUIZERMEEDEN

Bericht door Henri139 »

Hoi Jeff,

Excuus voor de late reactie maar bedankt voor jou antwoord. Ik zat idd ook al te denken aan een breukje o.i.d. in de stroomvoorziening of massa idd ;-) Maar kan ook nog dat er iets niet goed zit, loszit of vuil is in de connector naar de tellerplaat toe. Zal als ik tijd heb de zaak eens loshalen, doormeten en evt. reinigen.

Henri 8)
Plaats reactie