Vermogenverlies?
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 00:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Houten
Vermogenverlies?
Beste allemaal,
Ik heb een veel te lelijke, dikke einddemper op mijn MX-3 V6 zitten. Ten eerste geeft het een klotegeluid tussen de 2000 t/m 2800 toeren, en ten tweede ben ik door meerdere mensen (leken) verteld dat het wel eens vermogenverlies kon geven.
Met een stopwatch (en iemand naast me, dus meer gewicht) haalde de auto ook niet de acceleratie van 0-100 die de fabriek opgeeft. Kan iemand mij vertellen of dit nou echt waar is of een fabeltje?
Mvg,
Nick
Ik heb een veel te lelijke, dikke einddemper op mijn MX-3 V6 zitten. Ten eerste geeft het een klotegeluid tussen de 2000 t/m 2800 toeren, en ten tweede ben ik door meerdere mensen (leken) verteld dat het wel eens vermogenverlies kon geven.
Met een stopwatch (en iemand naast me, dus meer gewicht) haalde de auto ook niet de acceleratie van 0-100 die de fabriek opgeeft. Kan iemand mij vertellen of dit nou echt waar is of een fabeltje?
Mvg,
Nick
Die lelijke dikke demper.. zal waarschijnlijk een ''free flow'' demper zijn, deze zou zelfs ietsjes meer vermogen moeten leveren, alleen maakt inderdaad op lagere toeren een vervelend zwaar geluid..
Dat je de fabrieks opgave niet haalt kan liggen aan je eigen manier van rijden (je moet behoorlijk vlot en goed kunnen schakelen wil je de precieze tijd halen)
Of doordat je motor minder vermogen heeft door slijtage bijv. (blok is niet nieuw meer)
Kan van alles zijn, dus denk niet dat dat perse aan je uitlaat ligt.
Weet niet hoe lang je de auto al hebt? Ik zelf bijvoorbeeld reed de 0-100 sprint na een jaar sneller dan toen ik de auto net had...
Dat je de fabrieks opgave niet haalt kan liggen aan je eigen manier van rijden (je moet behoorlijk vlot en goed kunnen schakelen wil je de precieze tijd halen)
Of doordat je motor minder vermogen heeft door slijtage bijv. (blok is niet nieuw meer)
Kan van alles zijn, dus denk niet dat dat perse aan je uitlaat ligt.
Weet niet hoe lang je de auto al hebt? Ik zelf bijvoorbeeld reed de 0-100 sprint na een jaar sneller dan toen ik de auto net had...
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Re: Vermogenverlies?
Vermogen verlies je niet op een N/A door alleen een einddemper.
De acceleratietijd die je niet haalt kan door veel dingen komen.
Hoe is er met de auto om gegaan, is hij goed onderhouden.
De acceleratietijd die je niet haalt kan door veel dingen komen.
Hoe is er met de auto om gegaan, is hij goed onderhouden.
NicolasMX-3 schreef:Beste allemaal,
Ik heb een veel te lelijke, dikke einddemper op mijn MX-3 V6 zitten. Ten eerste geeft het een klotegeluid tussen de 2000 t/m 2800 toeren, en ten tweede ben ik door meerdere mensen (leken) verteld dat het wel eens vermogenverlies kon geven.
Met een stopwatch (en iemand naast me, dus meer gewicht) haalde de auto ook niet de acceleratie van 0-100 die de fabriek opgeeft. Kan iemand mij vertellen of dit nou echt waar is of een fabeltje?
Mvg,
Nick
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 00:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Houten
Dank voor de reacties.
Ik weet niet hoe de auto is onderhouden, ik rijd er nu zelf sinds 2 maanden in, gekocht van een tweedehands autodealer.
Heb het vermoeden dat er meer met de auto aan de hand is. Ik kan aardig goed schakelen en op het juiste moment, maar de auto schijnt dat juist NIET op prijs te stellen. Rond de 5000 toeren schakelen maakt de motor gek...alsof die nog even geen zin heeft om door gas te geven, maar blijft wel hoog toeren maken (in de volgende versnelling al).
Dit is niet altijd het geval hoor, maar soms (al doe ik niets verkeerd qua schakelen) wil die niet genoeg.
Ik weet niet hoe de auto is onderhouden, ik rijd er nu zelf sinds 2 maanden in, gekocht van een tweedehands autodealer.
Heb het vermoeden dat er meer met de auto aan de hand is. Ik kan aardig goed schakelen en op het juiste moment, maar de auto schijnt dat juist NIET op prijs te stellen. Rond de 5000 toeren schakelen maakt de motor gek...alsof die nog even geen zin heeft om door gas te geven, maar blijft wel hoog toeren maken (in de volgende versnelling al).
Dit is niet altijd het geval hoor, maar soms (al doe ik niets verkeerd qua schakelen) wil die niet genoeg.
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 00:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Houten
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: