Brandstofpomp voor de KLZE

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als er een draai inzit en je gasklephuis wijst naar je koplamp is het curved (net zoals je originele k8)

Als het recht loopt en praktisch tegen je remvloeistof reservoir aanzit is het een long.

Als het recht loopt en niet je remvloeistof reservoir raakt is het waarschijnlijk een KLDE inlaatspruitstuk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Shortneck bedoelen ze de klde intake mee .

Maar met de mods die je heb zou je een afpr kunnen nemen .
Zeker als je met een kl31/36 ecu rijd omdat deze toch wel wat rijk lopen in hogere toeren .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

ja zo te zien is het de klde intake, er werd me verteld dat die aangepast was, vraag me alleen af in hoeverre..

Nou binnenkort dan is even een andere brandstofpomp en afpr monteren, dan maar eens de bank op om te kijken hoeveel vermogen er uit komt...
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Links de longneck en rechts de curvedneck (KLZE)

Afbeelding

En dit is de shortneck/kl03 intake (klde)
Afbeelding

Als je met de kl03 rijd dan heb je de verkeerde ecu .
De kl31/36 ecu heeft de klze vris tijden .
De kl03 intake heeft hele andere vris tijden dan die van de klze .
En daar zal je heel wat vermogen door verliezen bij verschillende toeren tallen .
Het piek vermogen zal het zelfde zijn maar je acceleratie ligt een heel stuk lager .

Je heb kans dat ze de poorten hebben aangepast zodat deze netjes aansluiten op de kl31 koppen .
De poorten van de klde en klze zijn anders .
Ook als je hier niks aan doet zal je dit iets vermogen kosten .

Maar als je het volle vermogen wil hebben (motorische gezien) dan zou ik opzoek gaan naar een curvedneck of een longneck .
Deze hebben een veel betere flow dan de kl03 .
Dus hoe dan ook met de kl03 laat je wat vermogen liggen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

oke thanks voor de afbeeldingen, zal even kijken maar weet bijna zeker dat het een kl03/klde intake is, heb best wel het gevoel dat ik veel vermogen heb alleen ''voel'' ik de vris ook niet echt ''inkomen'' bij mijn k8 had ik rond de 3500 toeren ineens die soort stoot er in zitten, nu trekt die gewoon als het ware als 1 vloeiende lijn door zijn toeren heen..

al rijd het wel veel sneller dan de k8, had/heb ik het gevoel dat dit beter moet kunnen..

heb nu ook de originele strutbar er op zitten, dit past volgens mij bij een curved en longneck niet eens?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Wat je nu heb is dat ze veels te laat open gaan .

klde
vris1 open bij 3250
vris2 open bij 4250
Beide dicht bij 6250

klze
vris1 open bij 4062.5
vris2 open bij 4781.25
beide dicht bij 6812.5

Je heb nu 3 grote gaten in je koppel/vermogen lijn .

vris1 gaat te laat open .
Je verliest nu vermogen bij een kleine 800 toeren .
vris2 gaat ook te laat open .
Hier verlies je ook vermogen bij een kleine 500 toeren .
Ook gaan ze te laat dicht waardoor je vermogen in elkaar zakt boven de 6250 toeren omdat ze open staan tot de 6812,5 toeren .
De kl03 flowt beter met de kleppen dicht boven de 6250 toeren dan met de kleppen open .

Kijken je intake maar effe na .
Je zal een heel hoop vermogen laten liggen als je hier niks aan doet .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

ok dan, dankjewel voor de informatie.

Ja dat ga ik zeker doen, wilde net even kijken maar ben gelijk verregend haha.

ik ga dan zeker op zoek naar een andere inlaat, wel curvedneck t liefst.
Zal het zoieso nog even laten weten, hoop straks.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

:oops: :oops: :oops:

het is toch een curved neck inlaat....
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Snap alleen niet wat er bedoeld werd met is aangepast, zodat de strutbar past. Wat er dan zeg maar aangepast is.

maarre dat ik de vris momenten niet goed voel, kan dit dan niet te maken hebben met de originele brandstofpomp?

Heb nu trouwens ook nog een originele achterdemper er op (geen kat)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

robin-mx3 schreef:Snap alleen niet wat er bedoeld werd met is aangepast, zodat de strutbar past. Wat er dan zeg maar aangepast is.

maarre dat ik de vris momenten niet goed voel, kan dit dan niet te maken hebben met de originele brandstofpomp?

Heb nu trouwens ook nog een originele achterdemper er op (geen kat)


Strutbar passend is een platje op het spruitstuk waar wat vanaf is gehaald.

Vris heeft niet te maken met je brandstofpomp.
Brandstofpomp moet het over het hele toerenbereik zijn.

Denk dat je achterdemper nauwelijks van invloed zal zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie