als die even stationair draait hoor je ook een getik opkomen voor 1 a 2 seconden en dat is dan ook weer 3 seconden weg en blijft op dezelfde manier opkomen telkens.
ik rij op 5 w30 nu maar hiervoor op 10 w 40 en hij doet het met allebei. 5 w 30 is op moment wel te dun want het lekt langs de klepseals ( volgens mij)
ik zou er weer 10w 40 ingooien dat schrijft mazda ook voor maar aan gezien de meeste bedrijven dat niet meer hebben doen ze er maar 5 w 30 in en dat eigenlijk te dun.
ja ga ik ook doen. heb alweer een fles thuis liggen maar moet nog even de 5 w30 resten oprijden
maakt het nou uit of het volledig of half synthetische olie is? en waarom?
djman schreef:ik zou er weer 10w 40 ingooien dat schrijft mazda ook voor maar aan gezien de meeste bedrijven dat niet meer hebben doen ze er maar 5 w 30 in en dat eigenlijk te dun.
in de handleiding staat anders 5w30 voor de mx-3 v6
hm ja maar dat is met een nieuwe motor toch :P na verloop van tijd verlangt die wel naar iets dikker denk ik... maar 5 w 40 dan? dat is toch alleen dat die in de winter wat makkelijker met koude start en iets dikker dan 5 w 30? en graag antwoord op me vorige vraag :P ( dat gedeelte snap ik nooit namelijk)
denk dat ik zowiezo 10 w 40 moet gaan proberen, want als ik nu de afrit van de snelweg af ga en ik laat hem het hele stuk op de motor afremmen en ik geef daarna gas dan heb ik een blauwe wolk achter de auto. Dus ik vermoed mn klepseals ook in dit geval dus met 10w40 is het misschien minder.