Heb dit geluid wel eens eerder gehoord bij een 2.0 v6 van een xedos ...lager van een span/looprol kapot van de distributie Ik kan het natuurlijk fout hebben en ik beloof je niks, maar zoiets hoorde ik toen .
Ik zelf denk eerder aan een drijfstang lager als ik het zo hoor .
Dit is meer klapperen dan tikken .
Tikken zou een hla moeten zijn maar daar klappert hij te hard voor vindt ik .
Optie wat je zou kunnen doen om het zeker te weten is de auto op een brug te zetten en de karter pan open maken .
Als daar al hele kleine metaal deeltjes in zitten (metalic lak) dan heb je een kapote lager .
Zit er niks dan de kap los halen van de krukas en de lagers bekijken .
Nokkenas is het denk ik ook niet omdat dat meer gerammel/tikken is .
als er voor de 5w-30 er 10w 40 in zat kan het kloppen dat het nu erger klinkt. 10w-40 is wat dikker waardoor het beter tussen je lagerschalen en de krukas blijft zitten waardoor je het weer minder hoort. En kan je niet eerst proberen de olie af te tappen en dan kijken of je ijzerslijpsel ziet voordat je gelijk de hele caterpan er onder uithaalt? als je niets ziet kan je altijd als nog de caterpan er onder uithalen.
sjaakk91 schreef:als er voor de 5w-30 er 10w 40 in zat kan het kloppen dat het nu erger klinkt. 10w-40 is wat dikker waardoor het beter tussen je lagerschalen en de krukas blijft zitten waardoor je het weer minder hoort. En kan je niet eerst proberen de olie af te tappen en dan kijken of je ijzerslijpsel ziet voordat je gelijk de hele caterpan er onder uithaalt? als je niets ziet kan je altijd als nog de caterpan er onder uithalen.
In de 10W40 die er uithaalde was niks te zien.
Bij de 10W40 was het harder bij koude motor en ging het weg na 15 min.
heb zelf ook getik in de motor gehad. ook de achterste kleppendeksel en in het midden. heb olie ververst en toen was het even weg maar kwam later terug. vreemd genoeg toen ik bij de garage compressie heb laten meten en nieuwe bougies erin had gedraait was het weg ( hij liep trouwens ook merkbaar beter) maar dat kan toch geen effect hebben op kleppen etc?
jeff88 schreef:heb zelf ook getik in de motor gehad. ook de achterste kleppendeksel en in het midden. heb olie ververst en toen was het even weg maar kwam later terug. vreemd genoeg toen ik bij de garage compressie heb laten meten en nieuwe bougies erin had gedraait was het weg ( hij liep trouwens ook merkbaar beter) maar dat kan toch geen effect hebben op kleppen etc?
nee, losse bougie misschien?
maar ik heb bijna vakantie, dan kan ik iig een aantal zaakje nakijken.