tankje koelvloeistof telkens leeg

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

Dennis_MX3 schreef:Maar dat spul is een tijdelijke oplossing, want er goed is het niet voor je koelsysteem!


dat zeg ik ook niet maar als je al nieuwe vuldoppen enzo gestoken hebt en je nog vloeistof pakt is dat tog wel de goedkoopste oplossing
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

zal het morgen mee maken aangezien ik dan 130 km ga rijden maar hoop wel dat het nu goed is.
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

is nog steeds niet goed maar denk het probleem gevonden te hebben. dat net een tikkie te warm word. en aan gezien ik maar 1 koelventilator heb is dat wel logies in mij ogen. heb nog dubbele van liggen die moet iets aan gepast worden maar denk dat het dan wel beter gaat.
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

djman schreef:is nog steeds niet goed maar denk het probleem gevonden te hebben. dat net een tikkie te warm word. en aan gezien ik maar 1 koelventilator heb is dat wel logies in mij ogen. heb nog dubbele van liggen die moet iets aan gepast worden maar denk dat het dan wel beter gaat.


ik heb hetzelfde probleem.... vuldoppen vervangen en warm laten draaien..... tankje liep eerst helemaaal vol en toen zakte het....
let op dat je ook de binnenverwarming vol aanzet en de warmste stand...
dit zorgt ervoor dat je alle lucht uit je complete koelsysteem haalt....lucht zorgt voor druk en dan kan alsnog alle eruit duwen...
kosten vuldoppen rond 55euries bij de dealert...

artikelnummers:
mkf01-15-205 bruto €27,17excl btw
mk817-15-205 bruto €23,66 excl btw
Me a like Mx-3
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

die van de non-dealer doen het ook best. Ik heb er van Gamesa in geknikkerd en die doen het ook uitstekend..kosten..-50%
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

MentaleJelleMx-3 schreef:artikelnummers:
mkf01-15-205 bruto €27,17excl btw
mk817-15-205 bruto €23,66 excl btw


Heb ze opgenomen in het onderdelen overzicht, thanks :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

WhiteFinish schreef:
MentaleJelleMx-3 schreef:artikelnummers:
mkf01-15-205 bruto €27,17excl btw
mk817-15-205 bruto €23,66 excl btw


Heb ze opgenomen in het onderdelen overzicht, thanks :)


graag gedaan :D

uuhm alleen toch nog een probleem, woensdag de doppen verwisselt, donderdag niks aan de hand... gister een cursus in Nijmegen 6uur op half 7 vertrekken,en kon eerder naar huis(16.00u geplant, 14.15 naar huis :D) en op de terugweg,,,, WTF auto loopt warm...eerste keer dat dit gebeurde.. voor de doppen wisseling geen last van warmlopen.... dus ik gestopt motorkap open en ja hoor spuit alles eruit...koelvloeistof gelijk bijgevuld... en verder mmm doet het weer werd gewone bedrijfstemperatuur... na 20km KuuuuT weer warm... gestopt bij venray op de A73... en toen spooot ie nog harder alles eruit haha...ja men baas gebeld.... die wou me nog direct komen halen,, maar eerst maar even de verzekering gebeld.. daar heb je ze voor :P
over nog geen probleem half uur staat er iemand bij je... 5 minuten later stond de sleepwagen er al... bij de goede man op het bedrijf even de thermostaat verwijderd en gekeken of dat werkte, hij zat zowiezo dicht... en ja alles leek erop dat dat het probleem was, nog een goede testrit gemaakt niks aan de hand... dus de goede man wenst me een fijne reis verder... en rij van het terrein af... straat verder... GVD!!! weer warm...meteen omgedraaid en het terrein weer opgereden... dus.. alles werd in werking gesteld dat ik toch thuis kwam... alles via de verzekering... mooie taxibus kwam na een half uur me ophalen op het bedrijf ongeveer 2 uur onderweg met files en de auto wordt maandag netjes op het bedrijf afgeleverd...
In die tijd allemaal nog met men baas gesproken, en ja heb een toffe baas, kan me geen beter wensen, leen auto mee... :D toch nog wieltjes onder men kont... dus 's avond om 8 uur pas op het bedrijf aangekomen voor de leenauto op te halen... en om half 10 pas men avond eten in men vreetkanaal :P ppfff zo zijn die dagen echt lang...

maandag als ie aankomt maar gelijk even alles nakijken... hoogst waarschijnlijk een waterpomp die niet meer functioneerd... komt geen rook/ of vloeistof door de uitlaat, dus hopelijk niet de koppakking... en anders shit happens...
het leuke is nog een maand geleden stond ie nog op men moeders naam, kreeg hem zelf toen niet verzekerd(23jaar en 3kw te veel)... ZONDER PECHHULP verzekering.. staat ie op men naam gelijk alles erop en eraan... met PECHHULP verzekering... en ja hoor gelijk nodig...

Dus moraal van dit verhaal... een goede verzekering dat scheelt!! haha

pfff er maar om lachuh is het beste medicijn tegen de pijn haha
Me a like Mx-3
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

MentaleJelleMx-3 schreef:uuhm alleen toch nog een probleem, woensdag de doppen verwisselt, donderdag niks aan de hand... gister een cursus in Nijmegen 6uur op half 7 vertrekken,en kon eerder naar huis(16.00u geplant, 14.15 naar huis :D) en op de terugweg,,,, WTF auto loopt warm...eerste keer dat dit gebeurde.. voor de doppen wisseling geen last van warmlopen.... dus ik gestopt motorkap open en ja hoor spuit alles eruit...koelvloeistof gelijk bijgevuld... en verder mmm doet het weer werd gewone bedrijfstemperatuur... na 20km KuuuuT weer warm... gestopt bij venray op de A73... en toen spooot ie nog harder alles eruit haha...ja men baas gebeld.... die wou me nog direct komen halen,, maar eerst maar even de verzekering gebeld.. daar heb je ze voor :P
over nog geen probleem half uur staat er iemand bij je... 5 minuten later stond de sleepwagen er al... bij de goede man op het bedrijf even de thermostaat verwijderd en gekeken of dat werkte, hij zat zowiezo dicht... en ja alles leek erop dat dat het probleem was, nog een goede testrit gemaakt niks aan de hand... dus de goede man wenst me een fijne reis verder... en rij van het terrein af... straat verder... GVD!!! weer warm...meteen omgedraaid en het terrein weer opgereden... dus.. alles werd in werking gesteld dat ik toch thuis kwam... alles via de verzekering... mooie taxibus kwam na een half uur me ophalen op het bedrijf ongeveer 2 uur onderweg met files en de auto wordt maandag netjes op het bedrijf afgeleverd...
In die tijd allemaal nog met men baas gesproken, en ja heb een toffe baas, kan me geen beter wensen, leen auto mee... :D toch nog wieltjes onder men kont... dus 's avond om 8 uur pas op het bedrijf aangekomen voor de leenauto op te halen... en om half 10 pas men avond eten in men vreetkanaal :P ppfff zo zijn die dagen echt lang...

maandag als ie aankomt maar gelijk even alles nakijken... hoogst waarschijnlijk een waterpomp die niet meer functioneerd... komt geen rook/ of vloeistof door de uitlaat, dus hopelijk niet de koppakking... en anders shit happens...
het leuke is nog een maand geleden stond ie nog op men moeders naam, kreeg hem zelf toen niet verzekerd(23jaar en 3kw te veel)... ZONDER PECHHULP verzekering.. staat ie op men naam gelijk alles erop en eraan... met PECHHULP verzekering... en ja hoor gelijk nodig...

Dus moraal van dit verhaal... een goede verzekering dat scheelt!! haha

pfff er maar om lachuh is het beste medicijn tegen de pijn haha


Vervelend dat je zoveel problemen met je auto hebt, maar gelukkig heb je die verzekering met pechhulp 8)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

vervelend dat je zoveel problemen met je auto hebt, maar gelukkig heb je die verzekering met pechhulp 8)


Thermostaat vervangen was niet het probleem...
Het was gelukkig de waterpomp :O en niet de koppakking, waterpomp was veranderd in een schreder:P had geen schoepjes meer hahaha....
gelijk ook distributie + rollen vervangen.. en hij loopt weer als een zonnetje :D
Me a like Mx-3
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

bij mij is het toch de koppakking denk ik nu al twee keer met oververitte motor gestaan. en tekens gaat er dan vet veel in. morgen maar ff compressie meten of het wel de koppaking is
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Plaats reactie