Project Mazda 323 Coupé
Moderator: Moderators
Mijn mazda vlak na aanschaf: een Mazda 323 Coupé 1.8 glx met volledige Postert kit.
Dit houdt in dat:
1.de spiegels en ramen electrisch zijn
2. er een airco opzit
3. postert lipkit rondom
4. postert verlaagd
5. postert 17 inch lichtmetaal
6. Houten sportstuur en versnellingspook
Ik heb deze auto na aanscha van wat roest ontdaan (dak en achterspatborden), hier zijn nieuwe stukken ingelast.
Aangezien men toen toch al bezig was heb ik meteen:
1. het dak gecleand (antenne en ruitesproeier voor de achterwisser dichtgelast)
2. voorspatborden gecleand (weg met de knipperlichten op de zijkant)
3. achterklep is gecleand (slot dichtgelast en ruitewisser verwijderd)
4. spiegels en handgrepen in kleur laten spuiten.
5. de spijlen uit de bumper gehaald, hier moet ik nog steeds zwart gaas achter zetten.
wat foto's:
Waarom deze Mazda?
Omdat deze lekker eigenwijs is en in deze uitvoering erg zeldzaam
DE eerste update's:
nog wat update's:
Hier zijn de nieuwe schijven te zien:
Totaalplaatje met de 19 inch:
Voorkant ligt nog steeds erg laag:
Het rijdt comfortabeler dan de 17 inch, de remmen ben ik achteraf totaal niet tevreden mee
Daarna maar eens een veerpootbrugje gemonteerd:
Het custom luchtfilter zat er al langer in
Ook nog 1 van mijn eigen gebruikte gel accu's gemonteerd, helaas geen foto's
Ff nieuwe matjes in de Coupé gelegd.
Ook moet ik nu versneld plannen gaan maken voor de ombouw aan de voorzijde. Er was namelijk een scooterrijder zo slim om zijn scooter totallos te rijden op mijn mazda (12-7-2008)
Chromen teller ringen en witte wijzer platen gemonteerd
Plasma Tellerplaten laten maken door 1 van mijn leveranciers:
DAG:
NACHT
De tellerplaten zijn ook toegevoegd op mijn webshop :wink:
De volgende update's met dank aan de samenwerking met Berg Paint & Design:
Wat er nu nog moet gebeuren:
1. Achterste wielkasten worden vervangen (alweer roest)
2. achterruitje wordt meegespoten
3. motorkap heeft schade, deze wordt hersteld. Booskijkers worden aangelast
4. Auto wordt overgespoten , iets met blauw .
Beetje aanpaswerk aan de voorzijde:
Veel uitgeprobeerd, maar dit is naar mijn idee de mooiste manier van booskijkers maken op de coupé. Met dank aan de hulp van Berg Paint en Design
wat foto's van de werkzaamheden
Een groot gedeelte van de assen en underbody aangepakt
En het customwerk gaat gewoon weer door
Skirts passend maken voor deze wagen en voorwerk voor SPL install
vandaag de modderkuipen, knippers en kentekenverlichting besteld
bodem verder getectyleerd, ml lijnolie en bodyshut 1e laag
skirts uitgezet en gefixeerd
naar de schuur geweest om de bumpers weer te schuren ivm gaatjes (pinholes in de poly)
foto's van de Tigra sideskirts pas maken
hoop dat dit er meer op lijkt
nog de onderkant aan passen voor de assteunen
en verder gladstrijken
dan is 1 skirt klaar
bumpers schuren en in nieuwe laag spuitplamuur (gaatjes)
tot zover de updates, met dank aan Berg Paint & Design (Daddycool)
De coupé staat niet bij mezelf maar bij een maatje van de formule 323 club (Daddycool)
In de avonduren werd er door hem aan geklust, totdat hij een ongeluk kreeg (whiplash) en niet veel meer kon doen. Tot overmaat van ramp krijg zijn vader ook nog eens gezondheidsklachten, waardoor mijn project stil kwam te staan/liggen. Zoals het er nu naar uitziet kan hij eindelijk het project weer oppakken en er verder mee gaan.
De achterbumper is inderdaad niet ieders smaak, maar voorlopig blijft deze er wel op. mischien in de toekomst...
Zoals de planning nu loopt is hij met JAF klaar.
Aangezien ik mensen niet onndoig in spanning wil laten nog wat dingen die gaan gebeuren:
LAK:
De lak wordt een mengsel van laserblue en parelmoerblue
Hier overheen gaat een vriend holgrafische real flames airbushen.
Onderstel:
ik heb nog een air ride set liggen van de schade paseo van mijn broer, de bedoeling is om deze pas te maken onder de mazda.
Ik wil dan ook meteen een TGV hoorn monteren (http://www.hornblasters.com)
Interieur / audio is denk ik iets waar ik dan pas in het najaar weer aan toekom. Er is tijdens het uit elkaar halen al wel rekening gehouden met ESPL, daarom zijn de overdrukkleppen achter al dicht gemaakt. Ik denk 3 stuks 10 inch van een instaplijn met behoorlijk wat overpower. In de deur wil ik 8 of 9 inch, waarschijnlijk Rainbow of DLS.
Dit houdt in dat:
1.de spiegels en ramen electrisch zijn
2. er een airco opzit
3. postert lipkit rondom
4. postert verlaagd
5. postert 17 inch lichtmetaal
6. Houten sportstuur en versnellingspook
Ik heb deze auto na aanscha van wat roest ontdaan (dak en achterspatborden), hier zijn nieuwe stukken ingelast.
Aangezien men toen toch al bezig was heb ik meteen:
1. het dak gecleand (antenne en ruitesproeier voor de achterwisser dichtgelast)
2. voorspatborden gecleand (weg met de knipperlichten op de zijkant)
3. achterklep is gecleand (slot dichtgelast en ruitewisser verwijderd)
4. spiegels en handgrepen in kleur laten spuiten.
5. de spijlen uit de bumper gehaald, hier moet ik nog steeds zwart gaas achter zetten.
wat foto's:
Waarom deze Mazda?
Omdat deze lekker eigenwijs is en in deze uitvoering erg zeldzaam
DE eerste update's:
nog wat update's:
Hier zijn de nieuwe schijven te zien:
Totaalplaatje met de 19 inch:
Voorkant ligt nog steeds erg laag:
Het rijdt comfortabeler dan de 17 inch, de remmen ben ik achteraf totaal niet tevreden mee
Daarna maar eens een veerpootbrugje gemonteerd:
Het custom luchtfilter zat er al langer in
Ook nog 1 van mijn eigen gebruikte gel accu's gemonteerd, helaas geen foto's
Ff nieuwe matjes in de Coupé gelegd.
Ook moet ik nu versneld plannen gaan maken voor de ombouw aan de voorzijde. Er was namelijk een scooterrijder zo slim om zijn scooter totallos te rijden op mijn mazda (12-7-2008)
Chromen teller ringen en witte wijzer platen gemonteerd
Plasma Tellerplaten laten maken door 1 van mijn leveranciers:
DAG:
NACHT
De tellerplaten zijn ook toegevoegd op mijn webshop :wink:
De volgende update's met dank aan de samenwerking met Berg Paint & Design:
Wat er nu nog moet gebeuren:
1. Achterste wielkasten worden vervangen (alweer roest)
2. achterruitje wordt meegespoten
3. motorkap heeft schade, deze wordt hersteld. Booskijkers worden aangelast
4. Auto wordt overgespoten , iets met blauw .
Beetje aanpaswerk aan de voorzijde:
Veel uitgeprobeerd, maar dit is naar mijn idee de mooiste manier van booskijkers maken op de coupé. Met dank aan de hulp van Berg Paint en Design
wat foto's van de werkzaamheden
Een groot gedeelte van de assen en underbody aangepakt
En het customwerk gaat gewoon weer door
Skirts passend maken voor deze wagen en voorwerk voor SPL install
vandaag de modderkuipen, knippers en kentekenverlichting besteld
bodem verder getectyleerd, ml lijnolie en bodyshut 1e laag
skirts uitgezet en gefixeerd
naar de schuur geweest om de bumpers weer te schuren ivm gaatjes (pinholes in de poly)
foto's van de Tigra sideskirts pas maken
hoop dat dit er meer op lijkt
nog de onderkant aan passen voor de assteunen
en verder gladstrijken
dan is 1 skirt klaar
bumpers schuren en in nieuwe laag spuitplamuur (gaatjes)
tot zover de updates, met dank aan Berg Paint & Design (Daddycool)
De coupé staat niet bij mezelf maar bij een maatje van de formule 323 club (Daddycool)
In de avonduren werd er door hem aan geklust, totdat hij een ongeluk kreeg (whiplash) en niet veel meer kon doen. Tot overmaat van ramp krijg zijn vader ook nog eens gezondheidsklachten, waardoor mijn project stil kwam te staan/liggen. Zoals het er nu naar uitziet kan hij eindelijk het project weer oppakken en er verder mee gaan.
De achterbumper is inderdaad niet ieders smaak, maar voorlopig blijft deze er wel op. mischien in de toekomst...
Zoals de planning nu loopt is hij met JAF klaar.
Aangezien ik mensen niet onndoig in spanning wil laten nog wat dingen die gaan gebeuren:
LAK:
De lak wordt een mengsel van laserblue en parelmoerblue
Hier overheen gaat een vriend holgrafische real flames airbushen.
Onderstel:
ik heb nog een air ride set liggen van de schade paseo van mijn broer, de bedoeling is om deze pas te maken onder de mazda.
Ik wil dan ook meteen een TGV hoorn monteren (http://www.hornblasters.com)
Interieur / audio is denk ik iets waar ik dan pas in het najaar weer aan toekom. Er is tijdens het uit elkaar halen al wel rekening gehouden met ESPL, daarom zijn de overdrukkleppen achter al dicht gemaakt. Ik denk 3 stuks 10 inch van een instaplijn met behoorlijk wat overpower. In de deur wil ik 8 of 9 inch, waarschijnlijk Rainbow of DLS.
Daddy Cool schreef:zo vandaag de auto naar de spuiterij verhuisd
enkele foto's gemaakt van het werk
3e keer
Het einde is in zicht
Ik ga trouwens deze velgen ophalen van de week, 5zigen gravis fullchrome in 18 inch:
Normaal gezien houd ik niet van chrome maar deze velgen staan naar mi waanzinnig bij het blauw