vris werkt niet
Moderator: Moderators
vris werkt niet
heb net klde in me mx gelegd.
maar de vris komt er niet in rond 4000 a 5000 toeren.
als de motor draad heeft de vris klep aan bestuurders kan geen weerstand en die andere wel hoe ken ik dit op lossen want er is nog vacuum aansluiting acht het inlaatspruit stuk af gedopt weet niet of dat klopt heb er helaas geen fotos van
gr martijn
maar de vris komt er niet in rond 4000 a 5000 toeren.
als de motor draad heeft de vris klep aan bestuurders kan geen weerstand en die andere wel hoe ken ik dit op lossen want er is nog vacuum aansluiting acht het inlaatspruit stuk af gedopt weet niet of dat klopt heb er helaas geen fotos van
gr martijn
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Als een vris klep geen weerstand heeft, dan denk ik dat deze lek is. het werkt op vacuum. zit soort rubber manget in dat vrispotje. Als deze lek is..voel je geen weerstand. Je keunt het ook testen door de klep in te drukken en je vinger op de aansluiting te doen, blijft de klep dan staan, is hij goed. Als hij terug klapt, is deze pot lek.
*Technical service Mazda mx-3.*
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het is ook zo dat bij een KLDE de vris anders werkt dan bij een k8 of klze.
Vris 1 staat al open bij stationair en vris 2 gaat later open.
Waarschijnlijk is een van je vacuumslangen of vris kamers lek. Loop die even na.
Vris 1 staat al open bij stationair en vris 2 gaat later open.
Waarschijnlijk is een van je vacuumslangen of vris kamers lek. Loop die even na.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
de voorste bij gasklep kan je in duwen en de andere bij distr kant heeft weerstand!
maar als 1 van de 2 niet werkt doet de andere het dan nog wel?
wanneer moet hij weerstand hebben bij lopende motor? je heb alleen vacuum in je inlaat spruitstuk bij stationair en niet als je gasklep helemaal open staat toch?
maar als 1 van de 2 niet werkt doet de andere het dan nog wel?
wanneer moet hij weerstand hebben bij lopende motor? je heb alleen vacuum in je inlaat spruitstuk bij stationair en niet als je gasklep helemaal open staat toch?
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
op welke kabelboom draai je?
ik heb er ook een DE in liggen alleen de fout gemaakt dat ik de originele kabelboom heb laten liggen terwijl ik de kl-05 kabelboom + computer in bezit had
het werkt namelijk wel dan maar niet optimaal en er zitten dan wat fouten in de aansturing van de vris, de mijne slaat pas op 5500 toeren in
ben nog steeds een oplossing aan het zoeken want hij is ook nog eens obd2 dus niet te chippen waarschijnlijk
ik heb er ook een DE in liggen alleen de fout gemaakt dat ik de originele kabelboom heb laten liggen terwijl ik de kl-05 kabelboom + computer in bezit had
het werkt namelijk wel dan maar niet optimaal en er zitten dan wat fouten in de aansturing van de vris, de mijne slaat pas op 5500 toeren in
ben nog steeds een oplossing aan het zoeken want hij is ook nog eens obd2 dus niet te chippen waarschijnlijk
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Je heb geen weerstand bij vris 2 als je motor stationair loopt omdat de klep dicht staat .
Hij geeft pas weerstand als je soleniode open gaat . (Zwarte ding)
Wat je kan proberen is om de stekker van vris 1 op de solenoide te zetten van vris 2 .
Gaat hij open dan werkt dat gedeelte goed .
Gaat hij niet open dan is je solenoide kapot .
Dus als hij open gaat met de stekker van vris1 dat zit je probleem bij de stekkers of de sensors van vris2 .
Je vacuum kamers zijn nog wel goed want anders had vris 1 ook niet open gegaan dus daar zit je probleem niet.
De vris tijden zijn verschillend bij de DE .
Bij de ene staat vris 1 wel open als de motor stationair loopt en bij de andere dicht .
Maar kan je een foto maken van het gedeelte wat afgedopt is ?
Als het goed is heb je 1 aansluiting over op de intake van de cc .
Deze hoef je niet te gebruiken .
Probeer eerst eens de stekkers om te wisselen en kijken wat hij dan doet.
Hij geeft pas weerstand als je soleniode open gaat . (Zwarte ding)
Wat je kan proberen is om de stekker van vris 1 op de solenoide te zetten van vris 2 .
Gaat hij open dan werkt dat gedeelte goed .
Gaat hij niet open dan is je solenoide kapot .
Dus als hij open gaat met de stekker van vris1 dat zit je probleem bij de stekkers of de sensors van vris2 .
Je vacuum kamers zijn nog wel goed want anders had vris 1 ook niet open gegaan dus daar zit je probleem niet.
De vris tijden zijn verschillend bij de DE .
Bij de ene staat vris 1 wel open als de motor stationair loopt en bij de andere dicht .
Maar kan je een foto maken van het gedeelte wat afgedopt is ?
Als het goed is heb je 1 aansluiting over op de intake van de cc .
Deze hoef je niet te gebruiken .
Probeer eerst eens de stekkers om te wisselen en kijken wat hij dan doet.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat hij hard wordt is goed .
Er zit een soort afsluitklep in de slang die er voor zorg dat er geen lucht uit kan als de motor uit is .
Dus dat zit goed .
Als je je voet op de rem houd en de motor start dan voel je als het goed is de rem iets in zakken .
Maar dat maakt niks uit voor het vris systeem .
Maar het kunnen een paar dingen zijn .
Soleniode valve kapot , sensors kapot of een draad breuk .
Er zit een soort afsluitklep in de slang die er voor zorg dat er geen lucht uit kan als de motor uit is .
Dus dat zit goed .
Als je je voet op de rem houd en de motor start dan voel je als het goed is de rem iets in zakken .
Maar dat maakt niks uit voor het vris systeem .
Maar het kunnen een paar dingen zijn .
Soleniode valve kapot , sensors kapot of een draad breuk .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 04 aug 2010, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE