start niet meer met fout codes.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

start niet meer met fout codes.

Bericht door kiyamizio »

hallo,

ik heb me luchtfilter los gehad van me 1.8 v6 en nu start hij niet meer alle zekeringen gecheck je hoor de relais klikken.
foutcodes uit gelezen heb dit er in staan.

hoe kan ik dit op lossen?
wat is een Ne signal.

waar zitten ze ik zie maar 1 krukas sensor.

02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).

04 Crank Position Sensor 1 (NE 1 Signal).

mvg mike
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Dat zijn allebei je krukkenassensoren, die in je bobine en direct aan je motor. Draait je startmotor wel? Start hij en slaat dan af? Weet je zeker dat je alles weer hebt aangesloten op je luchtfilter? (LMM enz...)

Meer info please!
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

nee de startmoter slaat ook niet je hoort wel een klikje. aan en de luchtmassa meter zit er gewoon weer tussen en aan gesloten zit maar 1 stekker op dat ding. en dat kleine slangentje zit er ook weer op weet niet waar hij voor dient eigenlijk
hangt ook niks los ofzo. is van een maat van ;)
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dus de motor (niet moter) :mrgreen: draait niet eens? als de startmotor alleen klikt zegt krijgt deze dus te weinig spanning. Of is deze defect. Hoe kan ie dan deze sensoren als storing herkennen? misschien klopt dat wel omdat de motor nog niet draait.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
paz-3
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:43
Locatie: rilland

Bericht door paz-3 »

heb je toevallig niet bij het demonteren van je luchtfilter de stuurdraad van je startmotor losgetrokken, dat is het kleine draadje boven op je startrelais deze verbindingen willen wel eens wat speling vertonen effe inknijpen met een tangetje (indien dit de oorzaak is)
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

maarja ik meet ook geen spanning op krukas sensor 2, en 1 zit dus op de bobine die op de nokkenas zit dus.

ik vind het al zo raar dat hij 1 en 2 geeft. hij start dus helemaal niet alle relais hoor je klikken. startmotor krijg geen stuurstroom, dus conclusie ecu schakelt dat uit???

start motor relais doet niets!!

normaal zou de klopsensor toch 1 krukas sensor over nemen, maar in dit geval doen ze het alle twee niet dus schakelt ecu alles uit tot dat hij weer een signaal krijg.

komt dit vaker voor iemand ervaring met dingen met deze storingen.
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

is het niet zo omdat de startmotor niet draait de twee sensoren ook geen singaal krijgen want als e strartmotor draait draait je krukas ook en geven die sensoren pas een singaal af
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Raar idee, maar heb je er een startonderbreker op zitten? Misschien dat die zekering door is. :) Had ook ooit per ongeluk mijn draad naar het alarmsysteem losgetrokken (bij de zekering), mooi niet starten natuurlijk!
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

uhm als die standaard op een mx3 zit van 92 kan dat ook nog het probleem zijn ;)
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

morgen ff kijken, ik heb wel wat spullen geleent van je k8 voor de klde:P
Plaats reactie