Distributieriem en airco

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Distributieriem en airco

Bericht door Priscilla »

Hoihoi,

Heeft iemand een idee hoe duur het vervangen van de distributieriem mij ongeveer gaat kosten?
Verder doet de airco het ook niet.. kan je zelf zien waar dit aan ligt (of er iets kapot is) of moet dit echt door een bedrijf gedaan worden (en hoe duur is dat grapje)?

Verder doet me dashboard verlichting het niet (waar ik dus kan zien hoe hard ik ga, en me toerenteller etc.), iemand een idee waar ik precies moet zijn voor de stekkertjes?
Temperatuur meter doet het ook niet goed, hij heeft altijd onder de C aan, alleen als ik in de file sta, gaat hij naar het midden..

Ik heb een 1.6 uit 1998.

:euh:


Iemand ook nog een idee waar ik een goedkope slang van me luchtfilter vandaan kan halen? € 160,- is me toch nog iets te veel voor een slang.. :shock:
Laatst gewijzigd door Priscilla op 15 jun 2010, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: Distributieriem en airco

Bericht door JForce »

Priscilla schreef:Hoihoi,

Heeft iemand een idee hoe duur het vervangen van de distributieriem mij ongeveer gaat kosten?


300-400 euro?


Verder doet de airco het ook niet.. kan je zelf zien waar dit aan ligt (of er iets kapot is) of moet dit echt door een bedrijf gedaan worden (en hoe duur is dat grapje)?


Hangt er vanaf wat er kapot is, hervullen 100 euro, kapotte leiding meer dan 100 euro per deel, bij mij is een stuk kapot kost 140 euro.

leidingen aan sluiten kan je evt zelf doen, maar vullen volgens mij niet, die airco vloeistof kan je volgens mij niet zomaar kopen.

pomp kan ook nog, maar ik zou eerst dat elektrische probleem oplossen. Ik weet niet precies hoe de airco het niet doet, maar kan zijn dat die schakelaar ook niet werkt.

Verder doet me dashboard verlichting het niet (waar ik dus kan zien hoe hard ik ga, en me toerenteller etc.), iemand een idee waar ik precies moet zijn voor de stekkertjes?
Temperatuur meter doet het ook niet goed, hij heeft altijd onder de C aan, alleen als ik in de file sta, gaat hij naar het midden..


zekering? de stekkers zitten achter het tellerhuis
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik denk dat Jforce best goed in de richting zit.

Je temperatuurmeter kan los contact zijn of een half werkende sensor in je motorblok.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Bericht door Priscilla »

Heeft iemand een idee hoe duur het vervangen van de distributieriem mij ongeveer gaat kosten?

300-400 euro?

Gelukkig hoeft dit niet meer, hij is met 112.000 vervangen.:D


Verder doet de airco het ook niet.. kan je zelf zien waar dit aan ligt (of er iets kapot is) of moet dit echt door een bedrijf gedaan worden (en hoe duur is dat grapje)?


Hangt er vanaf wat er kapot is, hervullen 100 euro, kapotte leiding meer dan 100 euro per deel, bij mij is een stuk kapot kost 140 euro.
leidingen aan sluiten kan je evt zelf doen, maar vullen volgens mij niet, die airco vloeistof kan je volgens mij niet zomaar kopen.
pomp kan ook nog, maar ik zou eerst dat elektrische probleem oplossen. Ik weet niet precies hoe de airco het niet doet, maar kan zijn dat die schakelaar ook niet werkt.

Hmm dat wordt nog wat dan. Als ik het knopje in druk gaat ie wel branden, maar dat zegt ook niet zo veel lijkt me..


Verder doet me dashboard verlichting het niet (waar ik dus kan zien hoe hard ik ga, en me toerenteller etc.), iemand een idee waar ik precies moet zijn voor de stekkertjes?
Temperatuur meter doet het ook niet goed, hij heeft altijd onder de C aan, alleen als ik in de file sta, gaat hij naar het midden..

De zekeringen zijn allemaal goed. Ik moet dus eigenlijk me hele dashboard er uit halen?



Je temperatuurmeter kan los contact zijn of een half werkende sensor in je motorblok.

Hoe kan ik dit precies zien en waar?
Ik neem aan dat onder me moterkap ook een stekkertje zit, maar welke is het?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Priscilla schreef:
Hmm dat wordt nog wat dan. Als ik het knopje in druk gaat ie wel branden, maar dat zegt ook niet zo veel lijkt me..


nee dan weet je dat de led contact maakt :P

maar is zit er vloeistof in?

anders kan de pomp defect zijn of een eletrisch probleem dat hij gewoon niet aan gaat.

De zekeringen zijn allemaal goed. Ik moet dus eigenlijk me hele dashboard er uit halen?


Dat kun je doen, dashboard is makkelijk demonteren, dat zit gewoon met een paar schroefen en klikjes vast.
Priscilla
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2010, 18:27
Locatie: Groene Hart

Bericht door Priscilla »

Of er vloeistof in zit? Geen idee.. Kan je hier zelf achter komen of moet dit gemeten worden bij een garage?

Dus heel dashboard er uit is niet zo moeilijk? Ben namelijk niet zo handig met dat soort dingen.. :?
En als ik een nieuwe plaat daar in wil, is dit ook makkelijk te veranderen (aangezien ik er nu in het donker niks op zie..)?


Verder iemand die de vraag over de luchtfilterslang weet?
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

Stuur anders even een pb naar xedos.
Dan komt het wel goed denk ik!
Plaats reactie