Tikkende klepstoter?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

5w30 origineel staat in mijn owners manual van mazda zelf.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

jup 5w30 is voorgeschreven voor de mx3, als het de schotelveren zijn is er verder niks aan de hand, alleen mischien wat irritant.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

lenny-v schreef:nou maakt eht geen reet uit als je er iets anders in doet volgens mij. Die oude blokken draaien zelfs op 0w60..( rx-8 olie) hehe. Maarja, als ie warm is hoor je het inderdaad niet meer ;) ik zet de radio wel wat harder :mrgreen:
bij mij ook op de sticker onder mijn motorkap 5w30

Mijn rx7 staat 10w40 minarel voorgeschreven,

Er staat niet voor niets bepaalde olie voorgeschreve voor een type auto! als ik mijn rx7 die olie er in gooi die in mijn mx3 moet, dan loopt ie in de soep, dus maakt wel uit welke olie je er in doet, altijd goede en dezelfde olie betekent langer leeftijd van je motor
Afbeelding
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Ik werk bij mazda en wij gooien overal 10w40 in ( behalve diesels met roetfilter..speciale 5w30 en wankelmotoren gaat inderdaad speciale olie in) Al die oude auto's gaat gewoon 10w40 in en nooit gezeur eigenlijk. Voor nieuwere mazda's staat 5w30 voorgeschreven en draaien met 10w40 precies hetzelfde, zelfs na 200.000km ;).
Ik geef je geen ongelijk, met het gebruiken van de voorgeschreven olie draait hij optimaal. Er staat in het boekje ook een tabel bij welke buitentemperatuur je welke olie moet hebben, 5w30 en 10w40 zijn nagenoeg dezelfde temperaturen..scheelt 5 graden volgens mij. Maargoed ik zal eens 5w30 proberen dan, sorry als het lijkt alsof ik een wijsneus ben zo bedoel ik het niet :mrgreen:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Plaats reactie