Blanke lak los op motorkap

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik bedoel daarmee , dat je met hele fijne schuur papier ( of liever nog scotch ) de overtollige blanke lak weg schuurd
en er rond om heen de lak een beetje opruwt
je moet zo min mogelijk de lak terug schuren
daarna afwerken met een blanke lak
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
tribal198
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)

Bericht door tribal198 »

thankx voor het advies :bier:

Ik ga er zeker nog mee naar een herstel bedrijf maar tot die tijd moet het me niet verder afbladderen.
En aangezien de auto nu mooi lichtbruin is door het sahara-zand mag ie morgen weer schoongemaakt worden(ik ga trouwens nooit door een wasstraat altijd met de spons,emmer water en hogedrukspuit).
Maar zal er ff met een stukje fijn schuurpapier(3M, korrel 1000) en een busje blanke lak bij gaan.
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

hogedruk is ook niet goed...heb je kans dat je je lak nog meer afblaadert. gewoon met de tuinslang.
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

bramx3 schreef:ziet er idd uit alsof dit komt door steenslag
en dat er daarna vocht of zo onder de blanke lak laag is gekomen
ik zou zeggen om het goedkoop en tijdelijk te repareren:

rond om het plekje afplakken ( en de rest van de wagen afdekken ;) )
dan dat stukje en een cm eromheen mat schuren , zuiver maken , en met een spuitbusje blanke lak dat plekje spuiten
doe niet in 1 keer dik spuiten .
spuit in 2 of 3 dunne lagen

zal er niet perfect uit zien
maar zo zal het niet verder gaan afbladeren


Dat zeg ik ;)
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

Even een kick omhoog, aangezien ik met een soort gelijk probleem zit. Mijn blanke lak op deze plek is er ook hard aan het afgaan!

Aanschouw:
Afbeelding

Dit is bij het raam, dat kunstoffe ding waar de spiegel op gemonteerd is. Dit verschijnsel is kort geleden zomaar opeens opgetreden. Aan de andere kant is dit minder erg, alleen zie je daar ook al barstjes ontstaan (en tevens een plekje op de buitenspiegel zelf).. Zegmaar het begin van nog een afbladdersessie vrees ik :O

Dit komt zeker gewoon door ouderdom (alle verschillende weertype die de auto door de jaren heen heeft moeten doorstaan etc.)?

Maar mijn vraag was dus hoe los ik dit op? Of hoe zorg ik er voor dat het iig niet verder afbladdert? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit met een lakstiftje niet meer op te lossen is :(

Bvd!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Marcjah schreef:Even een kick omhoog, aangezien ik met een soort gelijk probleem zit. Mijn blanke lak op deze plek is er ook hard aan het afgaan!



Dit is bij het raam, dat kunstoffe ding waar de spiegel op gemonteerd is. Dit verschijnsel is kort geleden zomaar opeens opgetreden. Aan de andere kant is dit minder erg, alleen zie je daar ook al barstjes ontstaan (en tevens een plekje op de buitenspiegel zelf).. Zegmaar het begin van nog een afbladdersessie vrees ik :O

Dit komt zeker gewoon door ouderdom (alle verschillende weertype die de auto door de jaren heen heeft moeten doorstaan etc.)?

Maar mijn vraag was dus hoe los ik dit op? Of hoe zorg ik er voor dat het iig niet verder afbladdert? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit met een lakstiftje niet meer op te lossen is :(

Bvd!


Ik zou zeggen, wetsanden, polijsten, spuiten. blanke lak is overal te krijgen in spuitbus.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het betekent ook dat je mx is overgespoten, origineel heeft "blaze red" geen blanke lak ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

martinenijenhuis schreef:Het betekent ook dat je mx is overgespoten, origineel heeft "blaze red" geen blanke lak ;)

Groetjes M&M


Meen je dat nou? Ik heb de auto pas 3 jaartjes in mn bezit dus het zou best kunnen. Maar kan het me technisch gezien gewoon niet voorstellen.. Hoe kunnen alle rooie MX-3tjes zo mooi glimmen dan? (zie bijvoorbeeld jou signature). Zonder blanke lak wordt het zo'n doffe bedoeling.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

mijne heeft ook geen blankelak
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

Marcjah schreef:
martinenijenhuis schreef:Het betekent ook dat je mx is overgespoten, origineel heeft "blaze red" geen blanke lak ;)

Groetjes M&M


Meen je dat nou? Ik heb de auto pas 3 jaartjes in mn bezit dus het zou best kunnen. Maar kan het me technisch gezien gewoon niet voorstellen.. Hoe kunnen alle rooie MX-3tjes zo mooi glimmen dan? (zie bijvoorbeeld jou signature). Zonder blanke lak wordt het zo'n doffe bedoeling.


die van M&M is ooit over gespoten geweest
was een rode kleur met mica er in ( en ook blanke lak dan )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie