Hulp gevraagd want ik word gek
Moderator: Moderators
Hulp gevraagd want ik word gek
Hey mensen, ik heb met mijn mx3 (1.8 V6) het volgende probleem: Auto begint bij 2 tot 3000 rpm te schokken en valt vervolgens stil. Het rare is dat als ik dan de koppeling in trap of hem in z'n vrij zet, hij zich als het ware hersteld en net niet stilvalt. Nog vreemder is het dat ie in z'n vrij nergens last van heeft. Er komt wel een dikke witte rookwolk uit de uitlaat.
Het volgende heb ik zelf al gedaan:
Bougies vernieuwd
Bougie kabels vernieuwd
Alle vacuum-slangen gecontroleerd
OBD uitgelezen (foutcode 02 Crank Angle Sensor, Ne Signal).
Zou kunnen kloppen want ik kan geen weerstand meten, blijft 0.00 Ohm.
ECU-reset, waarschijnlijk al zo'n 30 keer, maakt geen enkel verschil
Nu is mijn vraag; worden bovenstaande problemen veroorzaakt door de kapotte krukas sensor, of is er meer kapot? Misschien iets waar geen foutcode voor is, zoals een overleden ontsteking ofzo iets?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Het volgende heb ik zelf al gedaan:
Bougies vernieuwd
Bougie kabels vernieuwd
Alle vacuum-slangen gecontroleerd
OBD uitgelezen (foutcode 02 Crank Angle Sensor, Ne Signal).
Zou kunnen kloppen want ik kan geen weerstand meten, blijft 0.00 Ohm.
ECU-reset, waarschijnlijk al zo'n 30 keer, maakt geen enkel verschil
Nu is mijn vraag; worden bovenstaande problemen veroorzaakt door de kapotte krukas sensor, of is er meer kapot? Misschien iets waar geen foutcode voor is, zoals een overleden ontsteking ofzo iets?
Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Kan niet bestaat niet............
OK, dan ga ik die morgen eerst maar eens bestellen denk ik. Ik vond het alleen vaag dat het begonnen is met een beetje haperen en in een periode van ong. 5 dagen is het veel erger geworden, ik kan nu niet normaal rijden. En fietsen is ook niet echt mijn favo bezigheid. Maar in ieder geval bedankt voor zover.
Kan niet bestaat niet............
Rook in de vorm van benzine die niet verbrand. Koppakking is niet kapot die is paar weken geleden nog vervangen. Net als de waterpomp en dynamo. De rook stinkt ook naar benzine.
Ik weet het, het zijn vage "klachten". Voor het eerst in 2 jaar dat er iets serieus kapot is aan de mazda.
Ik heb net de sensor al besteld, dus hopen dat dat het probleem is.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties
Ik weet het, het zijn vage "klachten". Voor het eerst in 2 jaar dat er iets serieus kapot is aan de mazda.
Ik heb net de sensor al besteld, dus hopen dat dat het probleem is.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties
Kan niet bestaat niet............
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
stotteren in houden kwalmen en stinken naar benzine geeft meestal aan dat er iets met de inspuiting is. Controleer je injectoren eens, eventueel heb ik nog een complete inlaatrail liggen van een k8 die zeker weten goed is.
Als de krukas sensor stuk is weet ie ook niet wanneer die moet inspuiten. daar kan dit drama ook door komen, maar of het daardoor zo heftig is betwijfel ik.
vervang eerst die sensor, is het dan nog steeds k**te kan ik je bijna met zekerheid zeggen dat het de injectoren zijn.
fietsen is idd k*t, vooral met dit weer.
suc-6
Als de krukas sensor stuk is weet ie ook niet wanneer die moet inspuiten. daar kan dit drama ook door komen, maar of het daardoor zo heftig is betwijfel ik.
vervang eerst die sensor, is het dan nog steeds k**te kan ik je bijna met zekerheid zeggen dat het de injectoren zijn.
fietsen is idd k*t, vooral met dit weer.
suc-6
Waarschijnlijk is de catalysator in orde, k weet ook niet hoe ik dit kan controleren. Maar als de cat verstopt zit zou hij toch ook niet starten (lijkt mij)??? Want in zijn vrij doet hij wel normaal, en als je gaat rijden gaat hij niet boven de 3K RPM.
Maar hoe controleer ik de catalysator? Gewoon uitlaat er af halen?
Misschien is de sensor morgen binnen, dan weet ik meer.
Maar hoe controleer ik de catalysator? Gewoon uitlaat er af halen?
Misschien is de sensor morgen binnen, dan weet ik meer.
Kan niet bestaat niet............
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
ik heb 6 maande met en bijna verstopte kat gereden.
kwam er achter toen ik de uitlaat er af haalde en me cat zo leeg kon schudden.
ik zeg niet dat dit meten het probleem is .
andere dingen zijn het vakker maar cat is wel makelijk te controleeren.
haal hem even los en kijk of je hem niet kan leeg schudden dan heb je dat ook uit gesloten
kwam er achter toen ik de uitlaat er af haalde en me cat zo leeg kon schudden.
ik zeg niet dat dit meten het probleem is .
andere dingen zijn het vakker maar cat is wel makelijk te controleeren.
haal hem even los en kijk of je hem niet kan leeg schudden dan heb je dat ook uit gesloten