Motor valt uit
Moderator: Moderators
misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.
het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde
het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde
MX-6 2.0 '95
Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.
het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde
Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.
Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.
PascalMX3 schreef:Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.
het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde
Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.
Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.
*slaat zichzelf tegen het hoofd* maandagmorgen foutje
warme kabels hebben idd hogere weerstand
MX-6 2.0 '95
auto net weer opgehaald van de garage ze konden niets vinden,,,
thermostaat was het niet, bougiekabels waren het niet, zat al een redelijk nieuwe ontsteking in dat was het ook niet,
ze hebben gereden en konden er niets aan vinden ook met uitlezen van de computer konden ze geen foutmeldingen vinden.
nu van de week maar weer rijden kijken of het nog weer gebeurd.
thermostaat was het niet, bougiekabels waren het niet, zat al een redelijk nieuwe ontsteking in dat was het ook niet,
ze hebben gereden en konden er niets aan vinden ook met uitlezen van de computer konden ze geen foutmeldingen vinden.
nu van de week maar weer rijden kijken of het nog weer gebeurd.
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
ik had het gisteren weer, eerst stukje gereden, auto op parkeerplek gezet en toen ik weg reed viel die uit en wou die niet meer aanpakken,
heb ik op het kleppendeksel 3 bougiekabels losgehaald en weer teruggedruk en toen pakte die wel aan en reed weer goed.
ze hadden dat bij de garage onderzocht maar de kabels was niets mis mee en bougies ook niet , nu volgende week maar verder kijken waar het aan kan liggen.,
de temp.sensor, gasveer, bougies, lag het niet aan
heb ik op het kleppendeksel 3 bougiekabels losgehaald en weer teruggedruk en toen pakte die wel aan en reed weer goed.
ze hadden dat bij de garage onderzocht maar de kabels was niets mis mee en bougies ook niet , nu volgende week maar verder kijken waar het aan kan liggen.,
de temp.sensor, gasveer, bougies, lag het niet aan