kat-vervanger.

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

goeree schreef:tjsa ik wil er zo 1tje voor je maken hoor is niet so een probleem , maar ik had ffies een vraagie ik heb nu als ik gewoon in ze vrij gas geef en dan gas los en weer vol op het gas, dat er een knal uit me pijp komt :lol: het klinkt wel zeer bruut iedereen kijkt om , maar hebben meer mensen dat eigenlijk ? en is het schadelijk ?


Dat klinkt als (uitlaat) muziek in mijn oren 8) Wat wil je er graag voor hebben om mij een kat vervanger te maken??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

maar zijn die knallen nu schadelijk want volgens me vader is het opzich wel normaal om dat als je volgas geeft en los en dan meteen weer je gas intrapt dat je onverbrandebenzine overhoudt door je uitlaat gassen heen en daardoor komen die knallen en dat je kat het normaal tegenhield , zoiets ongeveer . maar ik vraag me gewoon af of het schadelijk is want leuks is het wel :lol: :lol:
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

weet iemand of het schadelijk is ? en zo jah wat het kan zijn die knallen ???
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Het kan geen goed teken zijn, uitlaten horen niet te knallen. Ik gok inderdaad op onverbrand mengsel. Wat je vader zegt kan wel kloppen, maar bij injectiemotoren hoort dat niet te gebeuren. Alles wordt door de ECU geregeld, brandstoftoevoer, lucht en vonk. Er is dus nooit een goede reden voor onverbrand mengsel in je uitlaat.
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

ik meende dat ik er al ooit is iets over gelezen had maar had een katvervanger bij het nieuwe type mx-3 nou minder nut als bij het oude type mx-3?
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

maar als ie onverbrande benzine heeft , dan zou het inprincipe dus ook aan de onsteking kunnen liggen volgens mij , of bekijk ik dat nou geheel opsekop ondersteboven? :lol:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

ik had die knallen ook toen ik geen eindemper meer had, maar WEL een kat...

conclusie lijkt me dan dat het bijna geen onverbrande gassen kunnen zijn of de kat werkt niet zo best...

Zou het niets met luchtdruk te maken kunnen hebben?
of iets met de lucht snelheid na het weer volgas geven?
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

ben ffies bij de auto mat geweest en die gozer daaro denkt dat me vonkies te laat staan :? want MET kat had ie het ook maar heel zachtjes, en ZONDER kat bukken ze voor je :lol: :lol: maar als iemand nog iedeen heeft wat het kan zijn , deel ze met me :lol:
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

ik heb ffies een filmpie geplaatst bij show-off , filmpies van leden ,
je hoort de knallen niet egt hard nu :cry: maar er komen nu zelfs vlammen uit me uitlaat :lol:
Gebruikersavatar
goeree
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 feb 2005, 19:42

Bericht door goeree »

maar ik snap er in ieder geval niks meer van ,
Afbeelding
dat waar die pijl naar toe staat schijn je te kunnen draaien en daardoor kan je je ontsteking vroeger of later zetten is mij verteld, maar andere zeggen weer dat als je daar aan gaat zitten dat de kans heeeeeel erg groot is dat ie niet lang meer gaat leven .
Plaats reactie