Lichtbeeld Halo's

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Lichtbeeld Halo's

Bericht door Brutus »

Beste Mensen,

Ik weet niet wat ik met mijn Xenon en Halo projectors type 2 aan moet.

Het lichtbeeld van de halo type 2's hebben een nogal raar vlak boven de lichtscheiding zitten. Nu denk ik dat we hier weinig aan kunnen doen.

Hoe zit dit bij andere mensen ? Ik heb eens getest met twee merken xenon maar zoals je kunt zien op de foto helpt dat niet veel.

Afbeelding

Links op de foto is een pilot lamp welke een kaars rechte lijn geeft maar ook een felle wenkbrauw zoals ik het maar noem. Rechts is een andere merk. Die heeft de wernkbrauw in mindere mate maar dan is het lichtbeeld zelf niet bepaald recht.

Graag jullie mening en ervaring met de eigen lampen. Wellicht een oplossing.

Alvast bedankt,

Greetz Brutus
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

Ik heb zelf de type 1 maar dat lichtbeeld is gewoon perfect (ook met xenon) zal anders een deze dagen wel ff een foto'tje plaatsen

bij dit lichtbeeld heb ik zo mn twijfels (lijken op de projectors van de civic lampen).... of je daar ookwel mee door de apk komt...... het enige om dit goed op te lossen zullen andere projectors zijn denk....

grtsss
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

PaTjE schreef:Ik heb zelf de type 1 maar dat lichtbeeld is gewoon perfect (ook met xenon) zal anders een deze dagen wel ff een foto'tje plaatsen

bij dit lichtbeeld heb ik zo mn twijfels (lijken op de projectors van de civic lampen).... of je daar ookwel mee door de apk komt...... het enige om dit goed op te lossen zullen andere projectors zijn denk....

grtsss


He hallo,

Als je wil zou ik graag eens een foto van jou lichtbeeld willen zien. Jij hebt geen wenkbrauw boven het lichtbeeld?

Jah dan zou ik de halo type 1 moeten kopen... Ik vind deze net wat mooier dan de type 1's

Ik zie je foto graag tegenmoet.

Greetz Brutus
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

vind de type 2,s persoonlijk ook mooier wil deze ook aanschaffen, en vroeg mij ook af hoe dit lichtbeeld zou zijn omdat je soms auto,s tegen komt met originele verlichting die je al ernstig verblinden. nu is het toch zo dat je met beide zoieso niet door de apk komt?

Grt Robin.
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

robin-mx3 schreef:vind de type 2,s persoonlijk ook mooier wil deze ook aanschaffen, en vroeg mij ook af hoe dit lichtbeeld zou zijn omdat je soms auto,s tegen komt met originele verlichting die je al ernstig verblinden. nu is het toch zo dat je met beide zoieso niet door de apk komt?

Grt Robin.

Als ze goed afgesteld staan kom je er gewoon doorheen hoor.

Het lichtbeeld van mijn projectors was ongeveer zo:
.....____
__/_/

Asymmetrisch dus.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

okee thanks
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Remco- schreef:
robin-mx3 schreef:vind de type 2,s persoonlijk ook mooier wil deze ook aanschaffen, en vroeg mij ook af hoe dit lichtbeeld zou zijn omdat je soms auto,s tegen komt met originele verlichting die je al ernstig verblinden. nu is het toch zo dat je met beide zoieso niet door de apk komt?

Grt Robin.

Als ze goed afgesteld staan kom je er gewoon doorheen hoor.

Het lichtbeeld van mijn projectors was ongeveer zo:
.....____
__/_/

Asymmetrisch dus.


Welke Type Halo's heb jij dan Remco ?

Ik heb ook wel dat lichtbeeld maar wel met die vlekken erboven...

@patje ben je al in de gelegenheid geweest om een foto te maken van je xenon tegen een muur ?

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Oh sorry, vergat type-1 erbij te zetten. Helaas is mijn rechter projector gesneuveld.. dus nu heb ik weer standaard.
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Kan niemand even een foto posten van het lichtbeeld van de type 1 lampen?

Ik ben serieus aan het overwegen om mijn type 2's weg te doen en de type 1 aan te schaffen maar wil wat meer info over de type 1 weten.

- Lichtbeeld (is deze zonder de wenkbrauw)
- hoe is de verstelling beweegt hier alleen de lamp of ook de gehele unit.
- zit de lamp stevig vast.

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Als ik tijd heb zal ik nog snel even een foto maken van de Type1...
Lichbeeld is goed, geen wenkbrauw maar heb geen xenon erin dus met xenon weet ik het niet.
Qua licht stellen, stel je denk ik alleen de reflector, de unit zelf zie je niet bewegen..
De lamp zit stevig vast, zelfde systeem als de originele..
Afbeelding
Plaats reactie