Stotterende motor tijdens optrekken...

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Brutus heeft een 1.6, geen v6 stefan ;)

Je zou inderdaad die dingen eens na kunnen kijken:
-luchtfilterbuis
- gasklephuis
- bougiekables
- bougies
- (event benzinefilter)
- als laatste ontsteking (duurste)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

weet je al wat het probleem is/was Brutus? ben eigenlijk wel benieuwd :clown:
MX-6 2.0 '95
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

WhiteFinish schreef:Brutus heeft een 1.6, geen v6 stefan ;)

Je zou inderdaad die dingen eens na kunnen kijken:
-luchtfilterbuis
- gasklephuis
- bougiekables
- bougies
- (event benzinefilter)
- als laatste ontsteking (duurste)


o haha,
naja was te proberen:p
Bougies heb ik wel trouwens 8)
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Mensen bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is opgelost.

Het lucht filter systeem was het niet. Dit kan ook mede omdat ik een openlichtfilter systeem heb met buizen. Maar ook dit is nagelopen.

De bougiekabels waren goed op eentje na die zat tegen de luchthoeveelheidsmeter aan te schuren. Maar hij was nog niet door en na vervanging van deze kabel bleef het probleem bestaan.

Aangezien het probleem haast uit de ontsteking moest komen heb ik de verdelerkap en rotor maar eens bekeken met een vriend van me. Deze heb ik een jaar geleden bij aanschaf van de auto vernieuwd!!! Maar deze vertoonde nu al slijtage alsof deze 40000 km had gelopen. Terwijl dit maar 7000 was.. Heb daarom de oude welke ik gelukkig bewaard had geplaatst. Deze zijn origineel en nog in zeer nette staat. Volgens mij net voor de verkoop nog vernieuwd. Ik had nieuwe gekocht van het merk EPS deze komen er dus niet meer in. De roter en verdelerkap welke erin zaten is van het merk Mitsubishi. Zien der ook wat degelijker uit.

Dus wellicht een tip voor iedereen ga voor de originele rotor en verdelerkap.

Ik heb nu twee dagen gereden met de auto om ook zeker te zijn dat het probleem is opgelost. En dat is het dus nu.

Mensen nogmaals bedankt voor het meedenken.

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

aha dus toch de verdelerkap 8)

blij om te horen dat je probleem is opgelost!
MX-6 2.0 '95
Plaats reactie