spaghetti spruitstuk.
Moderator: Moderators
Leek me ook te mooi om waar te zijn.
Heb een Cold Air intake van Injen gezien die ik er bij wil nemen .
Dacht er aan om hem eventueel te laten chippen (icm cai en spaghetti) al weet ik niet of dat zinvol is, wat naar mijn weten het meeste vermogenswinst opleverd icm een turbo
En de rest van de uitlaat weet ik niet zo goed wat ik daar aan moet doen?
Heb een Cold Air intake van Injen gezien die ik er bij wil nemen .
Dacht er aan om hem eventueel te laten chippen (icm cai en spaghetti) al weet ik niet of dat zinvol is, wat naar mijn weten het meeste vermogenswinst opleverd icm een turbo
En de rest van de uitlaat weet ik niet zo goed wat ik daar aan moet doen?
turbo, of een ander blok. Heb je een standaard uitlaat nu? een sportuitlaat geeft minder tegendruk, wat een betere doorstroom levert, wat de optimale maat is weet ik niet. Maar ik denk dat je met rond 150mm geen winst boekt
verder kan je het hele uitlaat systeem van rvs laten maken, ook voor een betere flow. Maar dat is wel weer een duur grapje.
ik heb hier ook gelezen over rangen, dat is goedkoper dat chippen, heef iets met luchtintake te maken, maar dat mag iemand anders ff uitleggen want dat weet ik niet precies.
Een K8 blok met 160-170pk moet wel mogelijk(alles is mogelijk als je portemonnee vol genoeg is ) zijn zonder turbo, maar erg duur.
http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0150&product_id=8010401
bij deze probe gt (hebben ook een mazda v6 blok) is de winst 15pk met intake headers en exhaust. Das dus volledig rvs.
verder kan je het hele uitlaat systeem van rvs laten maken, ook voor een betere flow. Maar dat is wel weer een duur grapje.
ik heb hier ook gelezen over rangen, dat is goedkoper dat chippen, heef iets met luchtintake te maken, maar dat mag iemand anders ff uitleggen want dat weet ik niet precies.
Een K8 blok met 160-170pk moet wel mogelijk(alles is mogelijk als je portemonnee vol genoeg is ) zijn zonder turbo, maar erg duur.
http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0150&product_id=8010401
bij deze probe gt (hebben ook een mazda v6 blok) is de winst 15pk met intake headers en exhaust. Das dus volledig rvs.
Ik weet dat er een DTM einddemper op zit. verder weet ik het niet. maakt in ieder geval tot de 2800 toeren een verschrikkelijk zware galm in de oren.
Zit ik wel over te denken om het rvs te laten maken. al twijfel ik daar nog een beetje aan. (al denk ik dat dat wel t 'beste'' resultaat geeft met een spaghetti spruitstuk)
En tja de pk,s die je noemt zijn wel aantrekkelijk maargoed ben sparende en gaat eerst me voorbumper pas maken en laten spuiten. Dus daar gaat ook wel wat geld in zitten.
Daarna wil ik me in het motorische gaan storten maar je kan niet goed genoeg voorbereid zijn dacht ik zo.
de probe heeft een 2,5klde dacht ik zo?
Zit ik wel over te denken om het rvs te laten maken. al twijfel ik daar nog een beetje aan. (al denk ik dat dat wel t 'beste'' resultaat geeft met een spaghetti spruitstuk)
En tja de pk,s die je noemt zijn wel aantrekkelijk maargoed ben sparende en gaat eerst me voorbumper pas maken en laten spuiten. Dus daar gaat ook wel wat geld in zitten.
Daarna wil ik me in het motorische gaan storten maar je kan niet goed genoeg voorbereid zijn dacht ik zo.
de probe heeft een 2,5klde dacht ik zo?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
1992 is een obd1 .
Zal dus geen probleem zijn mocht je ooit naar een klde of klze gaan .
De obd2 systemen zijn niet echt geschikt voor een kl swap .
De ecu's zijn niet of slecht te chippen .
100% zal die nooit lopen op een obd2 .
Wat het veschil allemaal is weet ik niet allemaal .
Dan zou je de zoek functie even moeten gebruiken .
Zal dus geen probleem zijn mocht je ooit naar een klde of klze gaan .
De obd2 systemen zijn niet echt geschikt voor een kl swap .
De ecu's zijn niet of slecht te chippen .
100% zal die nooit lopen op een obd2 .
Wat het veschil allemaal is weet ik niet allemaal .
Dan zou je de zoek functie even moeten gebruiken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Mazdarati MX-6 schreef:1992 is een obd1 .
Zal dus geen probleem zijn mocht je ooit naar een klde of klze gaan .
De obd2 systemen zijn niet echt geschikt voor een kl swap .
De ecu's zijn niet of slecht te chippen .
100% zal die nooit lopen op een obd2 .
eigenlijk is dat niet 100% waar, de ecu van obd2 is niet te chippen omdat vrijwel niemand het kan denk ik. Maar onmogelijk is vast niet, ik bedoel de nieuwe nissan gtr zou unhackable moeten zijn en die was ook in een korte tijd getuned. of niet?
Laatst gewijzigd door JForce op 04 okt 2009, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.