Monteren Impreza luchthapper

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Monteren Impreza luchthapper

Bericht door Benny »

Hey gasten

Ik heb onlang een luchthapper van een Subaru Impreza gekocht
en deze wil ik gaan monteren op de motorkap in het midden aan de kant van de voorruit.
Hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
Plamuren lijkt me denk ik niet heel super stevig als je met 140 over de snelweg rijdt ofzo??
en ik weet niet hoe sterk het wordt als ik hem rondom vastkit.

Kortom, hoe zouden jullie dit doen?

gr. Ben
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

wat voor materiaal is de luchthapper ?
ga je een inkeping maken in de kap zodat de airscoop ook een functie krijgt of is het puur voor de looks ?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

euhm het kapje is van kunststof en aan de binnekant
versterkt met glasvezel matjes maar het weegt niks.
ik ga er wel een gaasje voordoen maar houd de binnekant gewoon dicht
er zit nog een stuk kunstof voor waar het gaas moet wat je eruit moet
halen als je het werkend wil maken maar dat laat ik ook gewoon zitten.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd dat kunststof stuk wat dicht is gewoon laten zitten dan.
(eventueel zwart spuiten dat je het niet ziet) maar als je dat open maakt wordt het echt een windvanger, en moet het echt goed vast zitten.
Maar dit kan je het beste denk ik gewoon kitten dan met speciale kit, wat voor zou je elders na moeten vragen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

ja zo dacht ik het al maar wil altijd even een second opinion :D
thx man!

ga even kijken naar de beste kit!

gr Ben
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

houdt er rekening mee dat polyester anders uitzet als metaal. je motorkap is van metaal, en de happer van poly. op den duur heb je kans dat tijdens het uitzetten door bijv warmte het plamuur gaat werken of breken....

uitzetcoefficient van metaal is redelijk laag, dus de werking onderling zal klein zijn.. neem je bijv polyester, daarvan is de uitzet veel groter... op het moment als dat meer ''werkt'' als het metaal van de kap krijg je scheuren in het plamuur omdat die de spanning niet opkunnen vangen...

dus kans op scheuren van de afwerkplamuur en dan je lak is groot, houdt daar wel rekening mee ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

ja dat heb ik al eens gehoord daarom wist k niet zeker of ik beter kit kon gebruiken
das denk ik wat elastischer alleen moet ik nog ff kijken of ik aan zwarte kit kan komen
maar dat zal best wel
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

kit is er in alle kleuren.
idd wat jeroen zegt, als je gaat inwerken moet je daar goed rekening mee houden.
als je em erop kit en de naaderom heen netjes afkit zal er weinig gebeuren.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

ik gebruik voor zo'n werk altijd de kit van sikaflex (sika) en dan nummer 227.

daar heb ik de spatbord verbreders en het racegaas mee gedaan.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar wat wil je nu doen dan?

inwerken in de motorkap ( dus dat het 1 geheel lijkt) of gewoon pats-boem op de motorkap plakken en klaar?

laatste is makkelijk, dan kom je inderdaad gewoon bij een goeie sika kit uit, eerste is wel wat meer werk en kans op mislukken is iets groter ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie