Zo weer een update .
Donderdag heb ik eindelijk de laatste spullen binnen gekregen .
Willem (mx-6 forum) heeft zijn eigen onderdelen opgestuurt zodat ik met de moter kon beginnen.
Film van de swap .
http://www.youtube.com/watch?v=U7uWOfaiKk0
De ZE ging er een stuk makkelijker in als de DE .
Bij de mx-3 zit de achterste motersteun een stuk lastiger .
Toen was het eindelijk zover .
De klze werd voor het eerst gestart .
http://www.youtube.com/watch?v=bpCpqLB4hBc
Toen de 2de poging .
Die ging gelukkig wel goed . :D
De moter tikte wel een tijdje .
Na een kleine 30 min laten draaien was het weg .
Eerst heb ik de moter een 45 min laten draaien .
http://www.youtube.com/watch?v=cU20Rq-67Bg
Na het afstellen van de ontsteking en de tps sensor liep de motor als een zonnetje .
http://www.youtube.com/watch?v=vAJCN8_1Fk4
Voor de rest is de moter helemaal klaar .
Het enige wat ik nog moet doen is de cai .
De bocht die gekocht heb is niet helemaal goed .
Die moet een stuk korter worden waar door ik de rechte buis erop kan zetten en de lucht filter een stuk naar beneden kan zetten .
Nu zit die gelijk achter de fen en werkt het cai eigenlijk nog niet echt waar voor bij bedoeld is .
Voorlopig moet ik nog even rustig rijden .
Eerst alles goed in rijden en dan beetje bij beetje iets harder er mee gaan rijden .
Het is dus een hoog compressie ZE met een longneck intake .
Xs-power headers
JE-50 lmm
KL31 ecu (Van K8 naar KL31 gechipt)
K8 versnellingsbak
K8 vliegwiel
CAI
En dan na 4 lange dagen werken is dit het resultaat .
Voor alle fotos effe link aan klikken .
http://www.mijnalbum.nl/Album=RNOZRC3U