Genakte KLZE en UItlees methode werkt niet met kl36
Moderator: Moderators
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
Genakte KLZE en UItlees methode werkt niet met kl36
ik heb sinds kort de mx van gido (pontini) overgekocht, en deze liep niet met de net verse KLZE (190pk), die er door bastioan was ingelepelt.
Het verhaal was dat de mx na 3 km uitviel nadat ie bij bastian weg kwam, en heeft sindsdien niet weer gelopen.
Heb hem inmidels al wel aan de praat gehad en ook een stukje gereden, alleen bleken 5 cilinders te weinig compressie te hebben (8,8.5,9-4,6,12 bar). Oorzaak was dat de klepstoters vast zaten en alle kleppen lek.
Dit fix ik nu weer door de kleppen opnieuw in te schuren en de stoters schoon te maken. Hier ben ik nu bijna mee klaar. dus dit was ff de geschiedenis van de afgelopen 5 dagen. Het volgende probleem waar ik dus niet uit kan komen is dat de uitlees methode niet werkt als ik hem op contact zet gaat het cel lampje aan en dat blijft zo. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?? Het CEL lampje brande ook al toen ik aant rijden was.
Het verhaal was dat de mx na 3 km uitviel nadat ie bij bastian weg kwam, en heeft sindsdien niet weer gelopen.
Heb hem inmidels al wel aan de praat gehad en ook een stukje gereden, alleen bleken 5 cilinders te weinig compressie te hebben (8,8.5,9-4,6,12 bar). Oorzaak was dat de klepstoters vast zaten en alle kleppen lek.
Dit fix ik nu weer door de kleppen opnieuw in te schuren en de stoters schoon te maken. Hier ben ik nu bijna mee klaar. dus dit was ff de geschiedenis van de afgelopen 5 dagen. Het volgende probleem waar ik dus niet uit kan komen is dat de uitlees methode niet werkt als ik hem op contact zet gaat het cel lampje aan en dat blijft zo. Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?? Het CEL lampje brande ook al toen ik aant rijden was.
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
mazdamaster schreef:goed bezig.. maar het is toch raar dat de mx na 3 km niet meer wilde rijden na een swap. geeft bastiaan geen garantie daarop of had hij het blok zelf niet verkocht ?
Klopt, zat garantie op, hoorde van bastian dat het blok langer dan een jaar geleden was aangeschaft en zit dus geen garantie op.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nou, als hij er een blok inlegt zonder dat die in een auto heeft gezeten moet hij er gewoon garantie op geven.
Hopelijk is het verholpen met het vervangen van je kleppen (zou ook de zuigerringen kunnen zijn)
Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.
Hopelijk is het verholpen met het vervangen van je kleppen (zou ook de zuigerringen kunnen zijn)
Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:
Wat betreft je cel: Waar brand jou cel dan onder het rijden? Alleen als je een amerikaanse uitvoering hebt kan je een cel lampje op je dash hebben, anders is het een ander lampje wat brand.
Maak eens een foto van het brandende lampje
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer