Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)
Gister even wat moois op gehaald met mx-3gold .
Het motor blok had wel wat problemen wist de eigenaar te vertellen .
Hij wist het niet zeker maar waarschijnlijk waren de krusaslagers kapot .
Dus gister zijn we begonnen met het demonteren van het blok .
Moet wel zeggen dat het blok er niet echt schoon uit ziet van onder .
Effe een foto van de kop .
Mx-3gold was al begonnen met het uitelkaar halen van de intake .
En dan nog even wat foto's van het demonteren .
Na alles los te hebben gehaald kwam het grote moment .
De zuigers zien er goed uit en de cilinder wanden waren ook netjes .
Geen krassen of beschadegingen .
En dan heb je een half blok op je werk bank liggen .
Toen de carterpan eraf .
De foto zegt genoeg denk ik .
Het gene wat blinkt is dus metaal van de lagers
Tot zo ver even de foto's .
Ik zal iedere keer nieuwe foto's laatsen met hoe of wat .
De bedoeling is om het alle maal op me gemak te doen .
De klde die nu nog in de mx-6 zit loopt nog als een zonnetje .
Dus heb er geen haast bij .
Alles op zijn tijd .
Dit is een link voor alle foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=VZXRFAZQ
Het motor blok had wel wat problemen wist de eigenaar te vertellen .
Hij wist het niet zeker maar waarschijnlijk waren de krusaslagers kapot .
Dus gister zijn we begonnen met het demonteren van het blok .
Moet wel zeggen dat het blok er niet echt schoon uit ziet van onder .
Effe een foto van de kop .
Mx-3gold was al begonnen met het uitelkaar halen van de intake .
En dan nog even wat foto's van het demonteren .
Na alles los te hebben gehaald kwam het grote moment .
De zuigers zien er goed uit en de cilinder wanden waren ook netjes .
Geen krassen of beschadegingen .
En dan heb je een half blok op je werk bank liggen .
Toen de carterpan eraf .
De foto zegt genoeg denk ik .
Het gene wat blinkt is dus metaal van de lagers
Tot zo ver even de foto's .
Ik zal iedere keer nieuwe foto's laatsen met hoe of wat .
De bedoeling is om het alle maal op me gemak te doen .
De klde die nu nog in de mx-6 zit loopt nog als een zonnetje .
Dus heb er geen haast bij .
Alles op zijn tijd .
Dit is een link voor alle foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=VZXRFAZQ
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 21 jun 2009, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Nee word gewoon een rebuild .
Maar ik heb goed nieuws .
Er was dus een lagers kapot van de drijfstang .
Voor de rest is de krukas en drijfstangen nog allemaal goed .
Hier een paar pics
En dan hier de kapote lager .
Ik kon de drjifstang gewoon los bewegen van de krukas .
De 3de drijfstang van links was de kapote lager.
Het enige waar ik niet effe uit kom is hoe ik de olie pomp los krijg van de krukas .
Maar daar kijk ik morgen wel effe na .
Dus al met al is het geen mis koop geweest .
Maar ik heb goed nieuws .
Er was dus een lagers kapot van de drijfstang .
Voor de rest is de krukas en drijfstangen nog allemaal goed .
Hier een paar pics
En dan hier de kapote lager .
Ik kon de drjifstang gewoon los bewegen van de krukas .
De 3de drijfstang van links was de kapote lager.
Het enige waar ik niet effe uit kom is hoe ik de olie pomp los krijg van de krukas .
Maar daar kijk ik morgen wel effe na .
Dus al met al is het geen mis koop geweest .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Nee word gewoon een rebuild .
Maar ik heb goed nieuws .
Er was dus een lagers kapot van de drijfstang .
Voor de rest is de krukas en drijfstangen nog allemaal goed .
Hier een paar pics
En dan hier de kapote lager .
Ik kon de drjifstang gewoon los bewegen van de krukas .
De 3de drijfstang van links was de kapote lager.
Het enige waar ik niet effe uit kom is hoe ik de olie pomp los krijg van de krukas .
Maar daar kijk ik morgen wel effe na .
Dus al met al is het geen mis koop geweest .
die zit aan de distr. kant vastgeschroeft tegen het blok en over het krukasheen geschoven
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik heb hem al wel los van het blok maar nog niet van de krusas .
Nu moet ik zeggen dat ik er ook nog geen aandacht aan heb gegeven om er na te kijken hoe hij los moet .
Vandaag weer genoeg gedaan aan het blok .
Eerst wat nieuwe spullen besteld voor het blok .
Toen zijn we maar vast begonnen met het schoon maken en spuiten van de onderdelen .
Nu moet ik zeggen dat ik er ook nog geen aandacht aan heb gegeven om er na te kijken hoe hij los moet .
Vandaag weer genoeg gedaan aan het blok .
Eerst wat nieuwe spullen besteld voor het blok .
Toen zijn we maar vast begonnen met het schoon maken en spuiten van de onderdelen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Zo weer even een update .
Aangezien we straks een blok over hebben en ik nog wat onderdelen moest hebben voor het KLZE blok hebben we maar een mx-3 erbij gekocht .
Het mooiste van alles is dat er de goede onderdelen op zitten die ik moet hebben .
Een je-50 vaf en een K819 ecu die sebas kan om chippen naar een kl31/36 ecu .
Ook moet ik wat onderdelen hebben van het inlaat spruitstuk .
vris potjes , vacuum kamers , slangetjes en nog een paar sensor's enzo .
Het blok van de mx-3 is niks meer waard .
Daar is de koppakking van kapot dus kunnen we niks mee .
Alles van de mx-6 wordt over gezet in de rode mx-3 van roy.
LMM , ontsteking, ecu ,TB
De rode gaan we op ons gemak helemaal opknappen .
Ook loop ik nu een beetje vast omdat de onderelen voor het blok nog uit japan moeten komen .
Dus gaan we alvast wat dingen voor berijden aan de mx-3 .
foto van de K8 ecu
Aangezien we straks een blok over hebben en ik nog wat onderdelen moest hebben voor het KLZE blok hebben we maar een mx-3 erbij gekocht .
Het mooiste van alles is dat er de goede onderdelen op zitten die ik moet hebben .
Een je-50 vaf en een K819 ecu die sebas kan om chippen naar een kl31/36 ecu .
Ook moet ik wat onderdelen hebben van het inlaat spruitstuk .
vris potjes , vacuum kamers , slangetjes en nog een paar sensor's enzo .
Het blok van de mx-3 is niks meer waard .
Daar is de koppakking van kapot dus kunnen we niks mee .
Alles van de mx-6 wordt over gezet in de rode mx-3 van roy.
LMM , ontsteking, ecu ,TB
De rode gaan we op ons gemak helemaal opknappen .
Ook loop ik nu een beetje vast omdat de onderelen voor het blok nog uit japan moeten komen .
Dus gaan we alvast wat dingen voor berijden aan de mx-3 .
foto van de K8 ecu
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE