Lekstroom

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

probeer ook eens je versterker(s) los te koppelen.
maak ze een voor een los en meten.

het kan ook aan je radio, slechte aarde, lusvorming, computer, alles wat
met spanning te maken heeft.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het is inderdaad vaak zoeken naar een naald in een hooiberg

Zoals Dpac al zegt, je moet langzaam dingen gaan uitsluiten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
JapSpeedv6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen

Bericht door JapSpeedv6 »

het zit iig in de audio ergens, zoals meestal...

zonder audio loopt de auto perfect en blijft de accu constant volledig vol als ik hem meet.

ik kreeg het advies om een 'volt stabilisator' of een 'ground wire kit' te proberen.
kan ik deze beide tegelijk gebruiken/aansluiten? of is alleen een volt stabilisator voldoende?
ook verschillen de prijzen hiervan nogal..varierend van een vaag kastje van 20 euro tot kastjes van 200 euro.

welke richtlijn kan ik nemen? iemand advies over een goed merk?

thx alvast! heb er zeer weinig verstand van.. ;)
Japanese cars...is what i prefer!
JapSpeedv6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen

Bericht door JapSpeedv6 »

iemand? kickje
Japanese cars...is what i prefer!
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Geen van beide zal er voor zorgen dat je probleem wordt opgelost.
Ik heb laatst iemand hier gehad waarvan de accu leeg was na een dag staan. Alle Mazda onderdelen werkten naar behoren.
Na zoeken met een multimeter bleek het de dsp te zijn van zijn audiosysteem.
Dat ding was zomaar begonnen met verbruiken in de off-stand.
Ding verwijderd en klaar.
Dus zorg eerst dat je het probleem isoleert. Met een multimeter.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies, beide aparaten zorgen ergens anders voor.

Meten is weten. Helaas flink zoeken maar wel de enige manier
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
JapSpeedv6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen

Bericht door JapSpeedv6 »

oke bedankt iig ;)
waarschijnlijk zit het probleem in mn condensator,
ik ga maar eens meten overal..thx
Japanese cars...is what i prefer!
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Hebben jullie het probleem eigenlijk gevonden?

Ik heb hetzelfde probleem. M'n accuspanning zakt zo'n 0,2V - 0,3V per niet gebruikte dag. Na een ampère meting zag ik dat er 210mA weglekte... en dat is nogal veel als 30mA "redelijk" is. Had helaas niet veel tijd, maar merkte dat als ik de zekering van "Hazard" eruit haalde dat het weg was. Toen ik hem weer terug stopte was het ook weg... dus ik dacht dat ie misschien niet goed contact maakte ofzo dus deed het klepje van de zekeringkast er weer op en het was weer terug... zo een paar keer lopen kloten, maar helaas geen tijd om het nu even helemaal uit te gaan zoeken. Volgend weekend zo en zo even alle zekeringen preventief vervangen denk ik en even goed checken waar het vandaan komt... want dit is best zwaar irritant helemaal omdat ik over het algemeen korte ritten maak en m'n accu dan toch wel snel leeg raakt.
Nou zag ik dat op de Hazard zekering onder andere de knipperlichten zitten? Zit hier nog meer op aangesloten? Aan de naam te zien lijkt het voor alle "waarschuwings" lampen te zijn?

Heeft iemand overigens ervaring met druppelladers op zonne-energie?
Bijvoorbeeld [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=102&sName=E-Sun-Accu-druppellader-1,8W-[5559]deze (1,5W)[/url] en [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=103&sName=E-Sun-accu-druppellader--5W-[5560]deze (5W)[/url] (ik weet dat er andere, sterkere zijn voor minder geld, maar even ter voorbeeld).
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

ik heb het intussen al een paar jaar en krijg het helaas niet opgelost. :cry:
even a broken clock gets to be right twice a day.
JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

Bericht door JustrXk »

een condensator vebruikt pas als je versterker aangaat(interne weerstand)
op standby is je versterker uit dus zit je condensator in een openkring.
Plaats reactie