Lekstroom
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Co-Pilot
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
- Locatie: Vriezenveen
het zit iig in de audio ergens, zoals meestal...
zonder audio loopt de auto perfect en blijft de accu constant volledig vol als ik hem meet.
ik kreeg het advies om een 'volt stabilisator' of een 'ground wire kit' te proberen.
kan ik deze beide tegelijk gebruiken/aansluiten? of is alleen een volt stabilisator voldoende?
ook verschillen de prijzen hiervan nogal..varierend van een vaag kastje van 20 euro tot kastjes van 200 euro.
welke richtlijn kan ik nemen? iemand advies over een goed merk?
thx alvast! heb er zeer weinig verstand van..
zonder audio loopt de auto perfect en blijft de accu constant volledig vol als ik hem meet.
ik kreeg het advies om een 'volt stabilisator' of een 'ground wire kit' te proberen.
kan ik deze beide tegelijk gebruiken/aansluiten? of is alleen een volt stabilisator voldoende?
ook verschillen de prijzen hiervan nogal..varierend van een vaag kastje van 20 euro tot kastjes van 200 euro.
welke richtlijn kan ik nemen? iemand advies over een goed merk?
thx alvast! heb er zeer weinig verstand van..
Japanese cars...is what i prefer!
-
- Co-Pilot
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
- Locatie: Vriezenveen
Geen van beide zal er voor zorgen dat je probleem wordt opgelost.
Ik heb laatst iemand hier gehad waarvan de accu leeg was na een dag staan. Alle Mazda onderdelen werkten naar behoren.
Na zoeken met een multimeter bleek het de dsp te zijn van zijn audiosysteem.
Dat ding was zomaar begonnen met verbruiken in de off-stand.
Ding verwijderd en klaar.
Dus zorg eerst dat je het probleem isoleert. Met een multimeter.
Ik heb laatst iemand hier gehad waarvan de accu leeg was na een dag staan. Alle Mazda onderdelen werkten naar behoren.
Na zoeken met een multimeter bleek het de dsp te zijn van zijn audiosysteem.
Dat ding was zomaar begonnen met verbruiken in de off-stand.
Ding verwijderd en klaar.
Dus zorg eerst dat je het probleem isoleert. Met een multimeter.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Co-Pilot
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
- Locatie: Vriezenveen
Hebben jullie het probleem eigenlijk gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem. M'n accuspanning zakt zo'n 0,2V - 0,3V per niet gebruikte dag. Na een ampère meting zag ik dat er 210mA weglekte... en dat is nogal veel als 30mA "redelijk" is. Had helaas niet veel tijd, maar merkte dat als ik de zekering van "Hazard" eruit haalde dat het weg was. Toen ik hem weer terug stopte was het ook weg... dus ik dacht dat ie misschien niet goed contact maakte ofzo dus deed het klepje van de zekeringkast er weer op en het was weer terug... zo een paar keer lopen kloten, maar helaas geen tijd om het nu even helemaal uit te gaan zoeken. Volgend weekend zo en zo even alle zekeringen preventief vervangen denk ik en even goed checken waar het vandaan komt... want dit is best zwaar irritant helemaal omdat ik over het algemeen korte ritten maak en m'n accu dan toch wel snel leeg raakt.
Nou zag ik dat op de Hazard zekering onder andere de knipperlichten zitten? Zit hier nog meer op aangesloten? Aan de naam te zien lijkt het voor alle "waarschuwings" lampen te zijn?
Heeft iemand overigens ervaring met druppelladers op zonne-energie?
Bijvoorbeeld [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=102&sName=E-Sun-Accu-druppellader-1,8W-[5559]deze (1,5W)[/url] en [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=103&sName=E-Sun-accu-druppellader--5W-[5560]deze (5W)[/url] (ik weet dat er andere, sterkere zijn voor minder geld, maar even ter voorbeeld).
Ik heb hetzelfde probleem. M'n accuspanning zakt zo'n 0,2V - 0,3V per niet gebruikte dag. Na een ampère meting zag ik dat er 210mA weglekte... en dat is nogal veel als 30mA "redelijk" is. Had helaas niet veel tijd, maar merkte dat als ik de zekering van "Hazard" eruit haalde dat het weg was. Toen ik hem weer terug stopte was het ook weg... dus ik dacht dat ie misschien niet goed contact maakte ofzo dus deed het klepje van de zekeringkast er weer op en het was weer terug... zo een paar keer lopen kloten, maar helaas geen tijd om het nu even helemaal uit te gaan zoeken. Volgend weekend zo en zo even alle zekeringen preventief vervangen denk ik en even goed checken waar het vandaan komt... want dit is best zwaar irritant helemaal omdat ik over het algemeen korte ritten maak en m'n accu dan toch wel snel leeg raakt.
Nou zag ik dat op de Hazard zekering onder andere de knipperlichten zitten? Zit hier nog meer op aangesloten? Aan de naam te zien lijkt het voor alle "waarschuwings" lampen te zijn?
Heeft iemand overigens ervaring met druppelladers op zonne-energie?
Bijvoorbeeld [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=102&sName=E-Sun-Accu-druppellader-1,8W-[5559]deze (1,5W)[/url] en [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=103&sName=E-Sun-accu-druppellader--5W-[5560]deze (5W)[/url] (ik weet dat er andere, sterkere zijn voor minder geld, maar even ter voorbeeld).