Wat trekken we er zoal uit met de MX-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

WhiteFinish schreef:Het is nog altijd de bestuurder die het grootste verschil uitmaakt.

deels waar ja, bestuurder scheelt ook wel wat.
Maar iemand met de helft meer aan vermogen hoeft domweg niet goed te kunnen rijden om te kunnen winnen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door joosie86 »

Wat ook heel belangrijk is een goede grip.Ik zelf heb een hele goeie grip met combinatie van me schroefset bijna op het hardst en goeie banden dat is een voordeel..
Heeft die ander achterwiel aandrijving zoals een bmw, en als ik dan met wat nat weer naast hem sta of al is het wegdek maar iets nat dan is dat al een nadeel.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

voorwielaandrijving is meer in het voordeel bij nat weer dan achterwielaandrijving.
bij voorwiel heb je veel meer druk op de wielen, tenzij er weer een auto naast je staat met motor achterin (mr-2 ) bijvoorbeeld.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

Bericht door JustrXk »

mx3freak schreef:330i? weet je het zeker? ding heeft 231pk en 300nm koppel, geregelde top van 250 en een standaard sprint 0-100 in 6.5 sec. (e46) latere modellen hebben 258pk en een standaard sprint in 6.3 sec.
deze jongen zal niet echt mee gedaan hebben hoor...


er waren wel 4 inzittende en ik zat alleen in mn mx-3.. mischien komt het daardoor dat het een groot verschil maakt.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

zou er mee te maken kunnen hebben, normaal zijn ze namelijk echt wel sneller dan een klze...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

mx3freak schreef:330i? weet je het zeker? ding heeft 231pk en 300nm koppel, geregelde top van 250 en een standaard sprint 0-100 in 6.5 sec. ...


zoveel verschil zit er dan toch niet met een klze..
mijn klze heeft ook meer dan 200 pk en 290 nm koppel.. en is van 0-100 in 6,5 sec.. dus het is mogelijk, hellemaal als er een goede chauffeur in de mx-3 zit
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

mazdamaster schreef:mijn klze heeft ook meer dan 200 pk en 290 nm koppel.. en is van 0-100 in 6,5 sec.. dus het is mogelijk, hellemaal als er een goede chauffeur in de mx-3 zit


dynosheet of geschatte pk's.........
maar wat je zegt met die geringe verschillen ligt het ook zeker aan de bestuurder
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

dyno wil ik nog steeds eens doen dus precies weet ik niet wat ik heb , ik heb wel een klze longneck hoogcompressie dus sowieso 200 pk. van wie ik het blok had gekocht beweerde dat het 228,4 pk had door een dyno test.. maar ik wil het zelf eerst een dyo hebben gedaan..

en die koppel is mij ook verteld..

En misschien kan het schakelen met een shortshifter ook wat toevoegen aan een spriint
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

200pk zal waarschijnlijk bijna niemand hier hebben. De blokken lopen in japan op hoger octaan en er zijn andere condities.

std hebben ze 240nm koppel. 290 zal je nooit halen.

Maar zoals ze vaak gezegd: Pk's kan iedereen roepen, dynosheet heb je hard bewijs
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

lijkt mij ook erg hoog geschat die waardes.
Maar als je dyno gaat doen ga dan wel naar een goed bedrijf toe met een echt goed geijkte bank.
Ik ben zelf bij rica.nl geweest, maar die filialen liggen niet echt bij jou in de buurt.
maar de dyno's op events e.d. staan 9 vd 10 x erg positief afgesteld, zo krijg je dus alsnog hogere waardes dan wat je eigenlijk hebt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie