Nieuwe kentekenplaten?

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Nieuwe kentekenplaten?

Bericht door Benny »

Hey jongens,

ik wil over een tijdje mijn bodykit monteren en daarvoor wil ik ook nieuwe kenteken platen laten drukken.
wel met hetzelfde kenteken natuurlijk, want degene die ik nu heb zijn niet helemaal recht meer denk dat de oude eigenaar een paar keer tegen een paaltje is gereden ofzo :P en als ik die monteer op nieuwe bumpers ziet het er ook niet uit.

maar is dit zomaar mogelijk? of moet er dan iets worden doorgegeven bij het RDW en veranderd worden in mijn papieren etc.?
iemand vertelde me dat er dan een kleine 1 boven het - streepje van de cijvers komt te staan maar dat was dacht ik alleen als die gestolen is geweest? ik hoop dat jullie er meer van weten :) gr! ben
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Je kunt gewoon met je oude plaat naar de lokale Heuts / Brezan (of dergelijke) en daar maken ze je een nieuwe plaat. Je krijgt dan geen 1 op je kenteken, dat is alleen als je platen gestolen zijn en je hier aangifte van hebt gedaan.

Neem voor de zekerheid je kenteken papieren mee als je met je oude plaat naar de winkel gaat, het kan zijn dat je erna vragen om te checken of de kenteken plaat die je in je handen hebt wel van jou is.



Voor iets meer geld kun je ook een wat luxere kentekenplaat krijgen, hierbij liggen de letters en cijfers op de plaat, ipv erin gedrukt. Er is meen ik wel een levertijd van enkele dagen tot een week voor zo'n plaat. Je ziet deze platen vaker bij wat luxere wagens.
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

Brezan heeft zat verkooppunten met een kentekenplaatdrukker ;)
Manuel
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2009, 16:16
Locatie: Vlaardingen (Zuid-Holland)

Bericht door Manuel »

De duplicaatcode is al een tijd geleden afgeschaft hoor dat is dus niet meer van toepassing.
Fear is temporary. Regret is Forever...
ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

ik vroeg me af kan je ook gewoon een compleet nieuwe aan vragen . en waar moet je dat dan doen.
vind de nieuweste wel er leuk uit zien
one racer without a master.
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

bedoel je dat je een splinter nieuw kenteken aanvraagt op de auto zelf, alsof je hem geïmporteerd hebt?

Dan moet je hem eerst exporteren naar buitenland en daarbij teken je een contract dat je hem definitief uitvoert. Of hij dan ook nog weer terug geïmporteerd kan worden weet ik eigenlijk niet.

Waarom zou je dat eigenlijk willen? Bij inruil zal er dan altijd IMPORT op het kenteken komen staan, beetje zonde, want dat levert over het algemeen een lagere inruilprijs op (hier in de garage wel tenminste).
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Manuel
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2009, 16:16
Locatie: Vlaardingen (Zuid-Holland)

Bericht door Manuel »

ronin schreef:ik vroeg me af kan je ook gewoon een compleet nieuwe aan vragen . en waar moet je dat dan doen.
vind de nieuweste wel er leuk uit zien


Dit is dus echt onzinnig om te doen en dus niet verstandig.

Koop dan gewoon een nieuwe auto.....
Fear is temporary. Regret is Forever...
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

bedankt voor de reacties jongens zal binnekort even zoeken naar een drukkerij :D
ik wil ook nog 1 of 2 platen laten maken met een tuningsnaam, maar hoe worden die bevestigd met magneten op het originele kenteken ofzo?
ik bedoel als je zeg maar op en meeting staat een die even tevoorschijn wil halen
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik heb laatst 2 nieuwe platen laten maken. Ik was ongeveer 19 euro kwijt per plaat. Dit is wel de luxere uitvoering, dus met oplegletters/cijfers.

Wat je moet meenemen is, de oude platen, rijbewijs en kentekenbewijs.
Als je beetje mazzel hebt, maken ze de platen direct voor je.


Platen met een tuiningsnaam kun je inderdaad over de ander bevestigen met een magneet. Houd wel rekening met de dikte van de magneet, als je wel nieuwe platen haalt met oplegletters/cijfers.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

houd er ook rekening mee dat de platen van alluminium zijn ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie