PipeCross Viper
Moderator: Moderators
PipeCross Viper
ik heb onlangs een viper filter besteldt.
en wou graag mn eigen ervaring delen met mn mede clubleden.
+ punten :
- stille filter
- direct cold air intake (met ram air)
- echte carbon
- extra koppel onderin
- prijs (255 euro inc verzendkosten)
getest met mn mx-3 klze 2.5 laag compressie blok
reden van aankoop is omdat mn ouwe open filter(van 50 euro ofzo ) behoorlijk vies is geworden.
- punten:
- omvang filter om weg te werken.
- moeilijk ram air plaatsen voor mx-3
website:
http://www.pipercross.net/fastroad/
fotos install
en wou graag mn eigen ervaring delen met mn mede clubleden.
+ punten :
- stille filter
- direct cold air intake (met ram air)
- echte carbon
- extra koppel onderin
- prijs (255 euro inc verzendkosten)
getest met mn mx-3 klze 2.5 laag compressie blok
reden van aankoop is omdat mn ouwe open filter(van 50 euro ofzo ) behoorlijk vies is geworden.
- punten:
- omvang filter om weg te werken.
- moeilijk ram air plaatsen voor mx-3
website:
http://www.pipercross.net/fastroad/
fotos install
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
idd voor somige mensen is het geen gezicht maar ik kies liever performance boven looks.
had 100 km gemaakt zonder ram air en 100 met.
temperatuur verschil van van mn cold air intake buis was echt groot
zonder was mn cold air buis (niet de inlaat spruitstruk) iets van 50 - 60 graden (ik kon m amper vast pakken)
en zonder was het rond buiten temperatuur. (scheelt 30 graden )
qua performance verschil merkte ik ook dat mn auto veel sneller en vloeiender doortrok. (en stiller)
ik was zeer pesimestisch of dit instal verschil zou maken met een normaal openluchtfilter. (kort coldair intake). maar het verschil is heel duidelijk te merken.
had 100 km gemaakt zonder ram air en 100 met.
temperatuur verschil van van mn cold air intake buis was echt groot
zonder was mn cold air buis (niet de inlaat spruitstruk) iets van 50 - 60 graden (ik kon m amper vast pakken)
en zonder was het rond buiten temperatuur. (scheelt 30 graden )
qua performance verschil merkte ik ook dat mn auto veel sneller en vloeiender doortrok. (en stiller)
ik was zeer pesimestisch of dit instal verschil zou maken met een normaal openluchtfilter. (kort coldair intake). maar het verschil is heel duidelijk te merken.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Vind de viper kits super mooi
Alleen even een kleine opmerking: De manier waarop je vaf is gemonteerd zal deze redelijk snel kapot gaan of je ecu verkeerde info geven. Zou proberen hem iets rechter te monteren.
Een andere vraag. Waarom heb je de intake aan de zijkant van je bumper gemonteerd en niet aan de voorkant waar je meer rijwind hebt?
Alleen even een kleine opmerking: De manier waarop je vaf is gemonteerd zal deze redelijk snel kapot gaan of je ecu verkeerde info geven. Zou proberen hem iets rechter te monteren.
Een andere vraag. Waarom heb je de intake aan de zijkant van je bumper gemonteerd en niet aan de voorkant waar je meer rijwind hebt?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Test-Pilot
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
- Locatie: N/A
heb m aan de zijkant geplaats zodat ik zo min mogelijk rotzooi kan opzuigen als ik op snelweg rijdt.
het enige plek waar ik m voorin kan monteren is tussen mn knipperlicht en mn mistlamp. (en dat vind ik erg laag )
totzover ik weet werkt ram air pas op hoge snelheid (130 + om druk te creeren ) ..
dus voor mij is het meer "cold air" dan ram air.
verschil is nog steeds heel duidelijk te merken in performance. ben er echt byzonder blij mee
het enige plek waar ik m voorin kan monteren is tussen mn knipperlicht en mn mistlamp. (en dat vind ik erg laag )
totzover ik weet werkt ram air pas op hoge snelheid (130 + om druk te creeren ) ..
dus voor mij is het meer "cold air" dan ram air.
verschil is nog steeds heel duidelijk te merken in performance. ben er echt byzonder blij mee
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Vind de viper kits super mooi
Alleen even een kleine opmerking: De manier waarop je vaf is gemonteerd zal deze redelijk snel kapot gaan of je ecu verkeerde info geven. Zou proberen hem iets rechter te monteren.
Een andere vraag. Waarom heb je de intake aan de zijkant van je bumper gemonteerd en niet aan de voorkant waar je meer rijwind hebt?
Hoe zit dat dan in de bochtenwerk ? Gaat hij daardoor ook kapot ???
Mijn vaf zit zo sinds ik mijn Green Air Kit heb, Special voor de mx-3.
Na 2,5 jaar is de vaf nog steets niet kapot, de auto heeft geen problemen.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je motor loopt veel slechter dan normaal.
Er zit nl een kogel in de vaf die open en dicht gaat. Als jij hem omlaag hangt trekt de zwartekracht al voor een deel aan die kogel en niet de veer die er normaal inzit.
Bij mij is het uiteindelijk de oorzaak geweest van een ongekend hoog CO probleem met apk.
Er zit nl een kogel in de vaf die open en dicht gaat. Als jij hem omlaag hangt trekt de zwartekracht al voor een deel aan die kogel en niet de veer die er normaal inzit.
Bij mij is het uiteindelijk de oorzaak geweest van een ongekend hoog CO probleem met apk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Je motor loopt veel slechter dan normaal.
Er zit nl een kogel in de vaf die open en dicht gaat. Als jij hem omlaag hangt trekt de zwartekracht al voor een deel aan die kogel en niet de veer die er normaal inzit.
Bij mij is het uiteindelijk de oorzaak geweest van een ongekend hoog CO probleem met apk.
ik denk dat hij daar niet heel gevoelig voor is!
aangezien er ook allerlei krachten op komen te staan met rijden!