remolie vervangen voor dot4

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

remolie vervangen voor dot4

Bericht door sander »

wil binnenkort de remvloestof vervangen.
nu zat ik te denken om er meteen dot4 in te doen.
aangezien er normaal dot3 inzit.


weet iemand mischien een how to te staan??
ik weet ongeveer wel hoe en wat,
maar, niet exact hoe ik er voor zorg dat alle vloeistof uit het systeem weg zodat er dot4 in kan.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Gewoon verversen zoals je dat normaal ook zou doen!
Dus potje leegzuigen en dan weer vullen met de nieuwe remvloeistof,
en dan de remklauwen doen, en rechtsachter beginnen, dan linksachter,
dan rechtsvoor, dan linksvoor.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

martinenijenhuis schreef:Gewoon verversen zoals je dat normaal ook zou doen!
Dus potje leegzuigen en dan weer vullen met de nieuwe remvloeistof,
en dan de remklauwen doen, en rechtsachter beginnen, dan linksachter,
dan rechtsvoor, dan linksvoor.

Groetjes M&M


dus, gewoon de nippel opendraaien dan doorremmen totdat de nieuwe remvloeistof weer uit de nippel op de remklauw komt?

nog nooit gedaan, zal ongetwijfeld allemaal simpel zijn.
maar, he je moet wel ff weten hoe en wat.
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

zit ff te google op dot 4 remolie, kom ik ook dot 4 lv tegen met een lagere viscositeit.

kan dat ook in een mx3???
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb een tijdje met dot 5 rondgereden maar dat was niet om aan te raden. Te strak

Dot4 is goed, zoals m&m zegt, eerst potje leegzuigen, dan bijvullen en ontluchten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik had in m'n mx6 altijd DOT 5.1. Nooit problemen mee gehad. Dat spul is volsythetisch, minder hygroscopisch en bestand tegen veel hogere temperaturen.

Olie is (vrijwel) niet samendrukbaar dus of je nu dot3 of 5 hebt, tijdens normaal weggebruik zal je het verschil niet eens vernemen.

Hoe Whitefinish zijn ervaring ermee was kan ik niet over oordelen. Wel opvallend. :)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Even een toevoeging, het is geen remolie!! maar remvloeistof ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dat is inderdaad een goeie ;) veelgemaakte fout. het is geen olie.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar goed, heb je uberhaupt wat aan Dot4? waarom gewoon geen dot3 erin, kookpunt zal iets hoger liggen bij DOT4 tov DOT3 but thats it

maar rijd jij je mx zo zodat je het verschil gaat merken? jouw mx is grotendeels show ( no offence ;) )

daarnaast is dot3 compatible met dot4 dus mengen is ook geen probleem ( verversen eens in de zoveel tijd is natuurlijk wel belangrijk!)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

turbulence schreef:maar goed, heb je uberhaupt wat aan Dot4? waarom gewoon geen dot3 erin, kookpunt zal iets hoger liggen bij DOT4 tov DOT3 but thats it

maar rijd jij je mx zo zodat je het verschil gaat merken? jouw mx is grotendeels show ( no offence ;) )

daarnaast is dot3 compatible met dot4 dus mengen is ook geen probleem ( verversen eens in de zoveel tijd is natuurlijk wel belangrijk!)


daarom.

ik heb hem nu 5 jaar ofzo
en ik weet niet of het ooit gedaan is.
dus, het kan zeker geen kwaad om hem ff te vervangen!
Plaats reactie