Intresse peiling Siliconen slangen kits (nog te ontwikkelen)
Moderator: Moderators
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
heb ook wel interesse in een kitje ( zoizo de 2 dikke koelvloeistof slangen)
edit : heb een V6
en ben ook wel benieuwd of er andere kleuren mogenlijk zijn ( paars of wit )
edit : heb een V6
en ben ook wel benieuwd of er andere kleuren mogenlijk zijn ( paars of wit )
Laatst gewijzigd door bramx3 op 27 feb 2009, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, even kort een reply!
Kwa ontwikkeling heb ik nog geen idee van de prijzen.
Met betrekking tot kleuren, vooralsnog ga ik ervanuit dat het blauw wordt, maar andere kleuren zal ik nog voor moeten overleggen. Lijkt me niet zo´n probleem als de maten bekend zijn.
Als de ontwikkelingskosten laag zijn, kan ik wel voorstellen voor de 1.6i maar weet niet of dat er voldoende vraag naar is.
Verder hoop ik dat er iemand kan vertellen wat het verschil is met de ZE en de K8 motor. Stel dat er maar 1 of 2 slangen anders zijn, is daar wel uit te komen. (heb dan wel een proefkonijn auto nodig om te passen op de ZE, mijn auto is K8)
Kwa prijzen, nogmaals, dat hangt volledig af van het aantal slangen, de lengte/diameter en welke slangen jullie vervangen willen zien.
Kan iemand mij een aanvulling geven welke wel of niet?
ik dacht zelf aan de volgende:
Aanvulling / afvulling is altijd welkom!
Kwa ontwikkeling heb ik nog geen idee van de prijzen.
Met betrekking tot kleuren, vooralsnog ga ik ervanuit dat het blauw wordt, maar andere kleuren zal ik nog voor moeten overleggen. Lijkt me niet zo´n probleem als de maten bekend zijn.
Als de ontwikkelingskosten laag zijn, kan ik wel voorstellen voor de 1.6i maar weet niet of dat er voldoende vraag naar is.
Verder hoop ik dat er iemand kan vertellen wat het verschil is met de ZE en de K8 motor. Stel dat er maar 1 of 2 slangen anders zijn, is daar wel uit te komen. (heb dan wel een proefkonijn auto nodig om te passen op de ZE, mijn auto is K8)
Kwa prijzen, nogmaals, dat hangt volledig af van het aantal slangen, de lengte/diameter en welke slangen jullie vervangen willen zien.
Kan iemand mij een aanvulling geven welke wel of niet?
ik dacht zelf aan de volgende:
- Radiator - blok (bij je stuurbekrachtigings pomp)
blok - radiator (voor onderaan)
PCV leiding
Stukjes van de kopontluchting (die van de kop naar de leidinkjes en die van de leidinkjes naar het t-stuk gaan)
Slang van de rempomp naar je inlaatspruitstuk
Slang van je radiator naar je reservoir
Stuurbekrachtingingsleiding van de pomp naar het reservoir ???
Alle VRIS slangen ??? (behalve degene onder tegen het spruitstuk)
Aanvulling / afvulling is altijd welkom!
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
sander schreef:... gebruik je het weer inc. met een turbo is het een ander verhaal,maar dat gaat voor niemand meer op hier in nl(helaas)
Ow? Dacht toch echt dat er in die van mij een Turbo in zat :( Heb ik toch een miskoop gedaan. Er zijn er trouwens (binnenkort) 2 in Nederland :P
Ik denk dat de prijs een hele belangrijke factor zal zijn voor de interesse. Vooral omdat het inderdaad alleen om de looks gaat en niet over een performance boost.
Remco- schreef:sander schreef:... gebruik je het weer inc. met een turbo is het een ander verhaal,maar dat gaat voor niemand meer op hier in nl(helaas)
Ow? Dacht toch echt dat er in die van mij een Turbo in zat :( Heb ik toch een miskoop gedaan. Er zijn er trouwens (binnenkort) 2 in Nederland :P
Ik denk dat de prijs een hele belangrijke factor zal zijn voor de interesse. Vooral omdat het inderdaad alleen om de looks gaat en niet over een performance boost.
het ging in eeste instantie over enkel de v6!
en met een turbo daarom rijd niemand meer mee rond.
wist idd, wel dat er 4cyl mee rond reden met een turbo.
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
prijs valt nog wel mee, kijk maar ff naar de andere prijzen van de slangen/sets
http://www.autosportcompany.nl/browse_icons.php?rootid=3791
http://www.autosportcompany.nl/browse_icons.php?rootid=3791
sander schreef:prijs valt nog wel mee, kijk maar ff naar de andere prijzen van de slangen/sets
http://www.autosportcompany.nl/browse_icons.php?rootid=3791
In de hoofd post had ik toch echt dit gepost:
Slome schreef:...
Over levertijden, prijzen etc kan ik dus nu nog niets zeggen, aangezien dit voorlopig eerst een intresse peiling is!!!
Enige randvoorwaarde eraan, en dan bedoel ik met name de tuners onder ons, is dat er meegedacht wordt aan eventuele verbeteringen tav origineel. Slangen bv een iets andere hoek/bocht, dikte, lengte, diameter.
Dus graag ook jullie voorstel met welke slangen!
...
Conclusie:
De slangensets die ze nu al aanbieden zijn al ontwikkeld en daar is al gekozen voor een aantal slagen. Aan jullie nu dus om mee te denken welke slangen jullie zouden willen, zodat daar later de prijs op gebaseerd kan worden...
Dus hoe eerder ik een indicatie heb van welke slangen, des te eerder kan ik een richtprijs opgeven/opvragen.
Verder nog steeds de vraag of er verschil zit in de koelwater slangen van de K8 en de KL-DE/ZE motoren. Zo niet, kunnen we misschien een aantal losse setjes ontwikkelen voor alleen vacuum, en alleen koelsysteem bijvoorbeeld.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."