Klze op kenteken en de rest

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Klze op kenteken en de rest

Bericht door mazdamaster »

Ik krijg waarschijnlijk een klze in mijn mx-3 maar nu hoor ik wel eens verhalen dat de verzekering moeilijk kan geen doen .

ook over een apk keuring hoor ik verschillende dingen omdat het blok afwijkt van de km stand in je dash

En moet je ook je kenteken veranderen ?

wie kan me hier antwoorden/tips op geven
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

denk dat je het beste de rdw kan vragen voor er hier allerlei verhalen te ronde gaan.
die weten precies hoe en wat , en je zult toch daarheen moeten ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Daarover zijn er hier al regelmatig discussies geweest.
Qua kilometers maakt het niets uit. Dat hoef je nergens te melden en je kan er ook nergens terecht om het te melden dat je minder kilometers hebt. Wat geldt is de kilometerstand op de teller.

Wat het vermogen betreft dan ja, zit je op een vermogen dat de grens overschrijdt die de RDW gesteld heeft.
Er is bij mij niemand van de ZE-rijders bekend die er mee naar de RDW is geweest.
De prettige bijkomstigheid is namelijk dat het nog steeds een V6 is en dat alleen kenners het zien. Als de ZE eigenaar zich verantwoord gedraagt in het verkeer zal er nooit een reden zijn voor een instantie om een onderzoek te doen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ik had ook al een pm van miss-leo gehad . maar nu is het me helemaal duidelijk..
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Even mijn eigen quoten uit een ander topic. Ik heb namelijk zelf gebeld met de RDW en dit is hun antwoord:

BlackSheep schreef:Even weer wat informatie opgrvraagt bij de RDW.

Aangezien ik een motorwijziging ga uitvoeren is een nieuwe keuring (officieel) noodzakelijk, maar dat wisten alle KL-rijders natuurlijk al :mrgreen: . Nu blijkt wanneer je minder dan 40% vermogen toenamen hebt na de swap bestaat de RDW keuring alleen uit een geluidstest. Helaas voor mij moet dit wel in Lelystad plaatsvinden.


Bij meer dan 40% toename moet er naast een geluidstest ook een rijtest worden afgelegd, hierbij wordt dan wel gekeken naar de constuctie en of het voertuig het extra vermogen kan dragen.


Bij alle wijzigingen aan aandrijving, chassis en dergelijke vereisen een nieuw kenteken. Wanneer je een onderdeel vervangt door hetzelde onderdeel van dezelfde soort wagen (dus een ander blok uit een andere mx-3 zelfde type) dan ben je ong 42 euro kwijt voor een nieuw kenteken het betreft dan alleen adminstratie kosten.
Kosten voor de geluidstest zijn ong. 350 euro, daar komt dan nog papierwerk bij dus totaal rond de 400 euro.


Wordt dus nog even nadenken of opnieuw keuren interessant is, alleen een geluidstest is natuurlijk goed te doen, gewoon origineel uitlaatsysteem eronder en het moet goed zijn.


Quote komt uit dit topic : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=7139&start=60

Van stock 1.8 naar KL-ZE kom je dus boven de 40% regeling uit (ik ben uitgegaan van stock 136pk en ZE van 200pk).
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

even een kleine aanvulling dan ...
als je van een 136 pk sterke K8 , na een 190 pk kl-ze gaat , zit je nét onder die 40 % grens
maar dan ook echt maar nét.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Ik heb een klant die heeft een mazda 323F 1.5 omgebouwd naar 2.5 V6 en RDW laten keuren.
Kost iets van 600 euro.

staat nu netjes 200pk 2.5 liter op kenteken
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

bramx3 schreef:even een kleine aanvulling dan ...
als je van een 136 pk sterke K8 , na een 190 pk kl-ze gaat , zit je nét onder die 40 % grens
maar dan ook echt maar nét.


Ik heb mijn auto al eens op de rollerbank laten testen en toen had hij 142 pk zonder dat ik iets veranderd had aan het blok.
maar wat geld dan ? mijn 142 of de 132 wat op het kenteken staat ?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

wat op het kenteken staat natuurlijk ;)

rollenbank is niet bepalend.. typegoedkeuring zoals geschreven staat hoeveel vermogen oa de auto heeft is bepalend op hoeveel vermogen de auto op het kenteken komt te staan.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie