Koel probleem (ventilator/fan)
Moderator: Moderators
Koel probleem (ventilator/fan)
De radiateur van mijn mx-3 1.8 bwj'91 klapte er laatst uit toen ik lang stationair stil stond, (op het punt iets voorbij de slang, ronde ijzeren buis afgebroken) waarschijnlijk ging de fan niet aan.
Vandaag zit er een nieuwe radiateur in alleen de fan wil ook niet aanslaan. dus moet daar mee te maken hebben.
De man bij de garage wil maandag een schakelaar maken zodat ik hem handmatig kan inschakelen, maar ja vind dat niet echt fijn.
Iemand suggestie's? Oplossingen?
Las al iets over doorlussen en bekabeling door meten.
Vandaag zit er een nieuwe radiateur in alleen de fan wil ook niet aanslaan. dus moet daar mee te maken hebben.
De man bij de garage wil maandag een schakelaar maken zodat ik hem handmatig kan inschakelen, maar ja vind dat niet echt fijn.
Iemand suggestie's? Oplossingen?
Las al iets over doorlussen en bekabeling door meten.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Laat anders even je auto goed warmdraaien
Let op hoe je temperatuurmeter loopt, deze mag niet op 2/3 a 3/4 komen te staan. Dit is namelijk veel te warm
Als je auto op bedrijfstemperatuur is, kan je hem uit zetten en vervolgens even de led uitlees test doen. Kan je zien welke foutcodes je ecu geeft http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... php?t=6878
Tevens kan je eens proberen om de schakelaar tussen het inlaatspruitstuk en de voorste cilinderbank los te halen (passagierszijde) Deze schakelaar zit zeer dichtbij de vuldop van het koelvloeistofsysteem.
Als je de schakelaar loshaalt moet je ecu namelijk in noodprogramma springen en automatisch de fan de hele tijd laten draaien. Als die niet draait is je fan kapot.
Let op hoe je temperatuurmeter loopt, deze mag niet op 2/3 a 3/4 komen te staan. Dit is namelijk veel te warm
Als je auto op bedrijfstemperatuur is, kan je hem uit zetten en vervolgens even de led uitlees test doen. Kan je zien welke foutcodes je ecu geeft http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... php?t=6878
Tevens kan je eens proberen om de schakelaar tussen het inlaatspruitstuk en de voorste cilinderbank los te halen (passagierszijde) Deze schakelaar zit zeer dichtbij de vuldop van het koelvloeistofsysteem.
Als je de schakelaar loshaalt moet je ecu namelijk in noodprogramma springen en automatisch de fan de hele tijd laten draaien. Als die niet draait is je fan kapot.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences