mijn winterproject.... klze compressor
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
- Locatie: Deventer
Eindelijk; de piping zit er bijna volledig in, alleen nog wachten op mijn bestelde Apexi bov en dan de aftakking hiervoor erop lassen samen met de sensor van de Mapecu en dan is dat afgerond.
En dan natuurlijk het aanpassen van mijn Mazdaspeed voorbumper, hier moeten cut-outs in gemaakt worden voor de piping....hopelijk gaat dat in één keer goed...zou toch zonde zijn.
Het wachten is dan op de bestelde Walbro (heb de verkeerde gekregen, nu hebben ze hopelijk de juiste afgestuurd.)
Nu de sensoren voor de wideband nog in de uitlaat monteren en dan op naar Jeroentje voor het aansluiten van de Vems wideband en de Map-ecu.
Hierna eerst gewoon drukloos rijden en 260cc injectoren en de walbro monteren.
De Fpr goed inregelen met de wideband.
En dan eindelijk op naar de testbank, voor het inlezen van de maps.
Heel misschien red ik het voor de 30ste maart.....hoop ik.
- Mashamoto
- Co-Pilot
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 17 sep 2004, 21:25
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
michelangelo schreef:
Eindelijk; de piping zit er bijna volledig in, alleen nog wachten op mijn bestelde Apexi bov en dan de aftakking hiervoor erop lassen samen met de sensor van de Mapecu en dan is dat afgerond.
En dan natuurlijk het aanpassen van mijn Mazdaspeed voorbumper, hier moeten cut-outs in gemaakt worden voor de piping....hopelijk gaat dat in één keer goed...zou toch zonde zijn.
Het wachten is dan op de bestelde Walbro (heb de verkeerde gekregen, nu hebben ze hopelijk de juiste afgestuurd.)
Nu de sensoren voor de wideband nog in de uitlaat monteren en dan op naar Jeroentje voor het aansluiten van de Vems wideband en de Map-ecu.
Hierna eerst gewoon drukloos rijden en 260cc injectoren en de walbro monteren.
De Fpr goed inregelen met de wideband.
En dan eindelijk op naar de testbank, voor het inlezen van de maps.
Heel misschien red ik het voor de 30ste maart.....hoop ik.
De Apexi Bov is niet aan te raden Michel, dit spreek uit evaring, heb nu een Trust Greddy, bevalt veel beter.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
OutlaW666 schreef:is this project dead ?
SC is something perfect for our cars, because we need that low RPM force
In order to get the SC , do i need to change the VRIS in the car ?
If you dont, then it's .... SC for low RPM and VRIS for high RPM
allways torque pull
car is up for sale ( excl the eaton setup) but with a turbo kit now.
believe he had problems getting boost right this year at JAF, never heard anything about it afer that
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
- Locatie: Deventer
Klopt, ik had problemen met het constant krijgen van de druk.
Het bleek terug te voeren naar het inlaatspruitstuk en vooral het wisselende volume hiervan door het vris.
Omdat de druk van de compressor vrij laag is krijg je bij het openen van de vriskleppen volumevergroting en dit resulteerde in een erstig wisselende druk en zelfs vacuum.
Het was te verhelpen door een ander spruitstuk (ik heb 2 1.8 spruitstuykken liggen om ze te verlassen tot 1 maar heb dit ook wegens tijdgebrek gelaten voor wat het was) te maken maar hierdoor vervalt het vris voor mij geen optie en doodzonde van mijn geheel gepolijste inlaatspruitstuk.
Ik heb er toen uiteindelijk voor gekozen om toch te gaan voor de turbo set-up maar deze ligt nog deels helmaal nieuw in mijn garage wegens tijdgebrek helaas.
En nu staat hij te koop......straks voor onderdelen als hij geen nieuwe baas vindt
Het bleek terug te voeren naar het inlaatspruitstuk en vooral het wisselende volume hiervan door het vris.
Omdat de druk van de compressor vrij laag is krijg je bij het openen van de vriskleppen volumevergroting en dit resulteerde in een erstig wisselende druk en zelfs vacuum.
Het was te verhelpen door een ander spruitstuk (ik heb 2 1.8 spruitstuykken liggen om ze te verlassen tot 1 maar heb dit ook wegens tijdgebrek gelaten voor wat het was) te maken maar hierdoor vervalt het vris voor mij geen optie en doodzonde van mijn geheel gepolijste inlaatspruitstuk.
Ik heb er toen uiteindelijk voor gekozen om toch te gaan voor de turbo set-up maar deze ligt nog deels helmaal nieuw in mijn garage wegens tijdgebrek helaas.
En nu staat hij te koop......straks voor onderdelen als hij geen nieuwe baas vindt
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
- Locatie: Deventer
Nee, een turbo kan het prima hebben zeker het formaat wat ik heb gekocht een T3/4, de compressor heeft een veel kleinere luchtverplaatsing met minder druk, en kan deze ook moeilijk op peil houden na bijvoorbeeld opschakelen wanneer de gasklep dicht gaat en hierna weer vol open, hier word ook vaak een bypassklep gebruikt om de druk constant te houden.
Turbo van dit formaat kent dit probleem niet.
Vris kleppen open zetten of dicht heb ik natuurlijk ook geprobeerd, gewoonweg het volume van de kortste weg door het spruitstuk is eigenlijk voor de door mij gebruikte compressor te groot.
ik had een zg M45 hybride een M62, geschikt tot 2,4liter, maar eigelijk met het volume van het inlaatspruitstuk, intercooler en piping kwam ik samen met de inhoud van de klze op 3 liter of meer. (ik ben er van overtuigd dat het wel werkt op een 1.8 ironisch genoeg, met de eerdergenoemde bypass, zoals ook gebruikt op alle 2.0 lexus is200's)
Dat betekent dat je een m90 eaton moet gebruiken, en die paste gewoonweg niet.
Ik heb echt alles afgewogen, en besloten dat het voor mij einde verhaal was met de compressor... icm de klze
Turbo van dit formaat kent dit probleem niet.
Vris kleppen open zetten of dicht heb ik natuurlijk ook geprobeerd, gewoonweg het volume van de kortste weg door het spruitstuk is eigenlijk voor de door mij gebruikte compressor te groot.
ik had een zg M45 hybride een M62, geschikt tot 2,4liter, maar eigelijk met het volume van het inlaatspruitstuk, intercooler en piping kwam ik samen met de inhoud van de klze op 3 liter of meer. (ik ben er van overtuigd dat het wel werkt op een 1.8 ironisch genoeg, met de eerdergenoemde bypass, zoals ook gebruikt op alle 2.0 lexus is200's)
Dat betekent dat je een m90 eaton moet gebruiken, en die paste gewoonweg niet.
Ik heb echt alles afgewogen, en besloten dat het voor mij einde verhaal was met de compressor... icm de klze