Pakking kapot, meer verbruik?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Pakking kapot, meer verbruik?

Bericht door mikeymx3 »

Hey

Mijn pakking van de mond van de uitlaat die aan de motor zit is kapot.. Hij maakt ook een raar geluidje. Kan het zijn dat hij daarom benzine verliest? Er ligt iedere ochtend een klein plasje benzine (volgens mij toch echt benzine) op de oprit en mij valt op dat hij meer verbruikt, kan dat?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je uitlaatspruitstuk bedoel je..

als er daar benzine uitkomt dan is er toch echt iets niet goed ;)

hoe weet je dat het benzine is, en niet wat anders? koelvloeistof bijvoorbeeld..

dat de motor meer verbruikt kan wel komen door een lek in je uitlaatspruitstuk omdat je lamdasensoren daar ook zitten en als die valse waardes meten kan het zijn dat de ecu gaat compenseren met als gevolg een hoger verbruik...

leg er eens een stuk karton onder, en ga dan de dag erna eens goed kijken waar het wegkomt lopen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Valt me ook op als ik koppeling indruk en hem in een versnelling zet dat hij ook hoger in toeren gaat lopen dan. Normaal gesproken netjes 650 ongeveer en met koppeling in én in een versnelling 1100 ongeveer?
En ja hij lekt volgens mij echt, vanmorgen weer een plasje eronder van een diameter van 15 cm ofzo. Kan het niet zijn dat als de pakking van de uitlaat kapot is hij daar wat verliest?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

enige wat hij DAAR zou kunnen lekken is wat condenswater wat je ook wel eens ziet bij je einddemper maar dat zal nooit zoveel zijn..

ik denk toch dat je je leidingen moet nalopen om te zien waar het precies wegkomt ( misschien klein lekje in je koelvloeistof leiding)

maar goed, ik zou eerst dat uitlaatspruitstuk repareren, zal wel iets gaan schelen in je verbruik als de lambdas geen valse waardes meten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

En hogere toeren bij versnelling??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mikeymx3 schreef:En hogere toeren bij versnelling??


klopt ook... zit koppelingsschakelaar achter je pedaal waar als deze contact maakt de motor iets meer toeren gaat maken om het wegrijden te vermakkelijken..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Dit had ik eerder niet, alleen bij koude motor. NU constant, ik dacht er is wat ofzo, maar hij verbruikt zeker veel.
10 liter op ongeveer 60 km!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dus je haalt geen eens 300 km met 1 tank???

dan is er inderdaad wat mis, maar goed we kunnen wel gaan gokken en doen maar fix eerst eens je uitlaatspruitstuk, bij een mx waar meer mis is kun je moeilijk aangeven waar het probleem precies zit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ik zou het eigenlijk best link vinden om met een auto te rijden die benzine lekkage heeft. en 1100 tpm is wat veel stationair als ie warm is dan.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

xedos schreef:Ik zou het eigenlijk best link vinden om met een auto te rijden die benzine lekkage heeft. en 1100 tpm is wat veel stationair als ie warm is dan.


waar de vraag is natuurlijk of het benzine is...

benzine verdampt redelijk snel, als hij over een nacht een poeletje heeft van 15cm rond onder de auto dan zit er OF een lek van weet ik het in zijn benzineleiding of het is iets anders.,.... ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie