ratelen en rammelen KLZE
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ratelen en rammelen KLZE
http://s173.photobucket.com/albums/w62/ ... 082008.flv
klinkt lekker
wat hat gepassiert?
kleppendekselpakking achter vervangen, oliefilter vervangen en adapterplaat er tussen gezet voor sensoren. en 6 nieuwe bougies geplaatst..
bij kleppendekselpakking moest dus de inlaat eraf. alles goed gelabelt en opgeborgen alles miz goed teruggeplaatst, dubbel check dus weet 100% zeker dat daar alles wel goed zit
ecuchipje van sebas zat een foutje in (fan sloeg aan als motor op temperatuur was, bleek programmafout te zijn dus niks ernstig) dus nieuwe chip gekregen van sebas, die vrijdag direct ook geplaatst en gaan dacht ik..
maar nu dit... enerzijds hoop ik dat het ligt aan het feit dat er weer een probleempje in de chip, maar miz kan dat niet het enorme getik verklaren..
er zit voldoende olie in, 5W30 zoals eerder ook mee gevuld.
vreemde is, zodra ik ook maar iets aan de gaskabel trek houdt ie in en slaat vervolgens af. starten gaat ook in 2x minimaal, vaak eerste keer starten loopt ie wel, maar slaat dan direct weer af. daarna weer starten en dan blijft ie wel in leven. stationair loopt ie niet slecht, op het enorme getik na dan
ik hoop enerzijds dat het aan de chip ligt, in mijn achterhoofd komen al weer allemaal doemscenarios op waar ik eigenlijk geen trek aan heb.
iemand nog goeie gedachte wat ik kan proberen, naar kijken just to be on the safe side. haal morgen denk ik even mijn oude chipje op bij sebas, om te zien hoe die zich houdt
klinkt lekker
wat hat gepassiert?
kleppendekselpakking achter vervangen, oliefilter vervangen en adapterplaat er tussen gezet voor sensoren. en 6 nieuwe bougies geplaatst..
bij kleppendekselpakking moest dus de inlaat eraf. alles goed gelabelt en opgeborgen alles miz goed teruggeplaatst, dubbel check dus weet 100% zeker dat daar alles wel goed zit
ecuchipje van sebas zat een foutje in (fan sloeg aan als motor op temperatuur was, bleek programmafout te zijn dus niks ernstig) dus nieuwe chip gekregen van sebas, die vrijdag direct ook geplaatst en gaan dacht ik..
maar nu dit... enerzijds hoop ik dat het ligt aan het feit dat er weer een probleempje in de chip, maar miz kan dat niet het enorme getik verklaren..
er zit voldoende olie in, 5W30 zoals eerder ook mee gevuld.
vreemde is, zodra ik ook maar iets aan de gaskabel trek houdt ie in en slaat vervolgens af. starten gaat ook in 2x minimaal, vaak eerste keer starten loopt ie wel, maar slaat dan direct weer af. daarna weer starten en dan blijft ie wel in leven. stationair loopt ie niet slecht, op het enorme getik na dan
ik hoop enerzijds dat het aan de chip ligt, in mijn achterhoofd komen al weer allemaal doemscenarios op waar ik eigenlijk geen trek aan heb.
iemand nog goeie gedachte wat ik kan proberen, naar kijken just to be on the safe side. haal morgen denk ik even mijn oude chipje op bij sebas, om te zien hoe die zich houdt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
ben geen expert, maar ik zou bijna denken dat ie veel te weinig benzine krijgt als je aan de kabel komt waardoor ie daarna afslaat.
misschien dat een injector niet goed zit of vasthangt. waardoor wellicht een cilinder te weinig brandstof krijgt en je daardoor ook de kleppen duidelijker hoort, wellicht net genoeg om stationiar te lopen maar niet om op te pakken naar meer toeren.
heb je de stekkers gecontroleerd op je intake?? ga er vanuit van wel, maar wellicht ff uittrekken en opnieuw inpluggen.
Dit zijn de dingen die me ff binnen schieten, of het is de chip of een aansluiting die niet helemaal contact maakt.
suc6 ermee.
misschien dat een injector niet goed zit of vasthangt. waardoor wellicht een cilinder te weinig brandstof krijgt en je daardoor ook de kleppen duidelijker hoort, wellicht net genoeg om stationiar te lopen maar niet om op te pakken naar meer toeren.
heb je de stekkers gecontroleerd op je intake?? ga er vanuit van wel, maar wellicht ff uittrekken en opnieuw inpluggen.
Dit zijn de dingen die me ff binnen schieten, of het is de chip of een aansluiting die niet helemaal contact maakt.
suc6 ermee.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat je een vacuumlek hebt. Ergens heb je je waarschijnlijk vergist met het aansluiten van alle slangen.
Ik heb hieronder een diagram gepost... dit is (volgens mij) het vacuumschema voor een curved neck.
Verder... heb je de afstand van de bougies goed gezet?
Ik heb hieronder een diagram gepost... dit is (volgens mij) het vacuumschema voor een curved neck.
Verder... heb je de afstand van de bougies goed gezet?
- Bijlagen
-
- myzevac.gif (23.91 KiB) 1687 keer bekeken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Zeker weten goede type bougies erin? Had ook een keer een type NGK irridium kocht, die bedoelt waren voor de mx-3 1.8 V6.
Deze waren net een mm langer, wat bijna niet te zien is. Dus na het plaatsen, liep m'n motor ook erg beroerd, en hoorde soms vreemde tikken. Toen heb ik de bougies nagekeken, en zag dat de zuigers, de elektrodeafstand naar binnen had geduwt. Dus bijna motorblok kapot, doordat deze type bougies verkeerd werden omschreven.
Deze waren net een mm langer, wat bijna niet te zien is. Dus na het plaatsen, liep m'n motor ook erg beroerd, en hoorde soms vreemde tikken. Toen heb ik de bougies nagekeken, en zag dat de zuigers, de elektrodeafstand naar binnen had geduwt. Dus bijna motorblok kapot, doordat deze type bougies verkeerd werden omschreven.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
problem solved... pff zat er wel ff over in hoor..
bleek toch echt in het chipje te zitten, dus vanmiddag even naar fullsize customs geweest daar chipje opgehaald die er eerst in zat en nu loopt ie weer perfect.
bekabeling en alles had ik EN gelabeled EN triple checked dus wist eigenlijks voor 99% dat daar niks mis zat
binnenkort even een middagje naar sebas toe en dan gaan we even kijken of een andere kl-05 ecu beter reageert op zijn chipje, bleek toch dat er bepaalde kl-05 ecus gevoelig waren op het moment als je er een ander chipje in deed en dan rare effecten gaf
bleek toch echt in het chipje te zitten, dus vanmiddag even naar fullsize customs geweest daar chipje opgehaald die er eerst in zat en nu loopt ie weer perfect.
bekabeling en alles had ik EN gelabeled EN triple checked dus wist eigenlijks voor 99% dat daar niks mis zat
binnenkort even een middagje naar sebas toe en dan gaan we even kijken of een andere kl-05 ecu beter reageert op zijn chipje, bleek toch dat er bepaalde kl-05 ecus gevoelig waren op het moment als je er een ander chipje in deed en dan rare effecten gaf
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten