Dikkekobus schreef:
Ik denk dat iedereen wel snapt hoe een compressie meter werkt (jij niet blijkbaar)
bougie kabels ook stuk voor stuk eraf en als je 2 kabels eraf trekt ,blijft ie wel lopen, bij mij zelfs op 3 cilinders, dus het is niet goed als ie bij 2 afslaat!!! (jij hebt waarschijnlijk een uniek blok waarbij dat wel gebeurd)
dus jij wou beweren als je je bougie kabel los trekt en er niks gebeurt dat er niks met de kleppen kan zijn??? wat nou als de kleppen lek zijn??? geen compressie dus en dan werkt die cilinder dus ook niet en als je dan je bougie kabel er af trekt en er gebeurde eerst niks in de cilinder gebeurt er daarna dus ook niks.
volgens mij kan jij beter eerst je huiswerk gaan doen voordat je mensen gaat afzeiken. 1 ding heb je wel gelijk in, ik gebruikte geen tot amper leestekens
Ik weet wel hoe compressie meten werkt maar jij blijkbaar zelf nog niet.
Compressie test je door de bougie eruit te draaien en dan de compressiemeter erop/erin te zetten. En dan starten met uitgeschakelde ontsteking.
Bij mn K8 was het inderdaad zo dat 2 kabels eraf dattie afsloeg. Blok was ook niet heel fris
En als je verschil kunt zien/merken bij het lostrekken van een bougiekabel in de compressie dan is het blok wel heel erg slecht(lees: geen compressie) . De verbranding vind altijd plaats ook bij slechte compressie.
Vind het trouwens wel grappig dat je t over de kleppen hebt die lek zijn. vrij zeldzaam bij onze blokjes, vrij zeldzaam bij zowat alle blokken want 9 van de 10 x bij compressieverlies zijn het de schraapveren. Kleppen zitten namelijk in een conisch huis waardoor bij het dichtgaan van de klep hij zichzelf vasttrekt in zn huis waardoor die extra goed afsluit. Anders zou de klep ook verbranden.
En mn antwoord op jou vorig stukje kwam omdat ik dr totaal niks van kon maken.