Snel stijgende tempratuur meter
Moderator: Moderators
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
Snel stijgende tempratuur meter
Als de MX ongeveer 2 a 3 min stationair draait (bij koude motor)
stijgt de meter tot net iets over het midden.
iemand een idee?
of hoort het zo want het is me nooit opgevallen
Greetz Fabian
stijgt de meter tot net iets over het midden.
iemand een idee?
of hoort het zo want het is me nooit opgevallen
Greetz Fabian
Burn Your Tires Not Your Ass
Re: Snel stijgende tempratuur meter
fabian.mx3.v6 schreef:Als de MX ongeveer 2 a 3 min stationair draait (bij koude motor)
stijgt de meter tot net iets over het midden.
iemand een idee?
of hoort het zo want het is me nooit opgevallen
Greetz Fabian
Iets over het midden kan volgens mij wel kloppen.
Ik kon geen betere foto vinden maar als je koelvloeistof temp. meter zo staat kan het geen kwaad.
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het is al meerdere keren voorbij gekomen.
Inderdaad is dit normaal. Sommige modellen mx3 hebben de meter op dehelft staan. Ook dit is normaal.
LET OP !! Dit betekent NIET dat je motor al warm is en dat je flink gas kan liggen geven. Dit betekent alleen dat je koelvloeistof wat warmer is, niet je olie
Inderdaad is dit normaal. Sommige modellen mx3 hebben de meter op dehelft staan. Ook dit is normaal.
LET OP !! Dit betekent NIET dat je motor al warm is en dat je flink gas kan liggen geven. Dit betekent alleen dat je koelvloeistof wat warmer is, niet je olie
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
fabian.mx3.v6 schreef:moet je overloop tankje van je koelvloeistof nou gevuld zijn of leek?
er staat wel min/max.
de een zegt dat je er vloeistof in moet doen en andere weer niet.
Ik zou zeggen vul hem maar gewoon met koelvloeistof.
Is goed en vertrouwt.
Je kan het ook vullen met water maar heb je in de winter als het vriest een probleem.
Je zal niet de eerst wezen die in de winter stil staat met een vast gelopen motor.
Dus gewoon koelvloeistof er in doen.
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
mx3-power schreef:Je kan het ook vullen met water maar heb je in de winter als het vriest een probleem.
Je zal niet de eerst wezen die in de winter stil staat met een vast gelopen motor.
Dus gewoon koelvloeistof er in doen.
Vullen met water zou ik alleen als noodoplossing doen wanneer je niets anders voor handen hebt, koelvloeistof bevat allerlei toevoegingen voor bijv smering van de waterpomp en anti-schuim en anti-vries wat water niet bevat. Ook zit er in normaal kraanwater kalk wat in je motor slaat en dus leidingen kan gaan verstoppen.