Van mooi donker rood naar lelijk dof rood

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Van mooi donker rood naar lelijk dof rood

Bericht door Marcjah »

Goedendag,

Ik heb in december een prachtige rooie MX-3 gekocht. Hij was toen echt diep rood. Hartstikke mooi.

Helaas merk ik deze mooie kleur langzaamerhand doffer wordt. Vooral mn voorbumber, achterbumper en het dak moet er aan geloven. Als dit verkleuringsproces zich zo doorzet zijn deze binnenkort meer roze dan rood vrees ik.....

Hoe krijg ik deze mooie rooie kleur weer enigszins trug? Ik pleur mn MX-3 ongeveer elke 3 weken in de wasbox (hete was, borstelen, afspuiten) maar toch houd ik 'm niet mooi rood :s

BVD
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ik denk dat alleen wassen niet genoeg is om de kleur te behouden. probeer eens colour polish van valma of meguiars vaak doet dat wonderen. 8)
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

enige goeie optie is polijsten van de lak met de machine, en dan niet met de poetsmachine van de gamma met commandant maar echt met een rotary of excentrische machine...

kijk bijv eens naar deze fotos:

http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php? ... light=rood

de vraag is even hoe erg de lak is doodgeslagen.. als je lak niet goed onderhoud dan slaat ie dood en is voeden met olieen etc niet meer voldoende omdat de kleur gewoon te ver vervaagd is...

normaal is polijsten en voeden voldoende mits de laklaag nog wel goed is..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie