motor valt af en toe uit bij terugschakelen naar stilstand

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mx3_111
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:11
Locatie: Dordrecht

motor valt af en toe uit bij terugschakelen naar stilstand

Bericht door mx3_111 »

Ik heb een vreemd probleempje.
sinds een aantal weken valt mijn motor af en toe wel eens uit bij het terugschakelen van zijn 2 naar 1 of gewoon tijdens het terugschakelen en remmen voor een stoplicht.dit gebeurd nu al meerdere keren per rit. het vreemde hieraan is dat het altijd pas bij bijna stilstand gebeurd. de toeren storten dan in en dan valt hij uit, of hij valt bijna uit en dan doet hij het weer normaal.

wie kan mij vertellen wat dit kan zijn..
Zie je blauwe lichten boven de 50 km te hard, blijf dan maar gassen je bent dan toch al de lul
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Wat gebeurt er als je op snelheid de koppeling intrapt en het gas loslaat?
mx3_111
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door mx3_111 »

tijdens het gewoon schakelen op snelheid heeft hij nergens last van, maar ik zal het morgen even proberen.

ik heb vandaag even navraag gedaan bij een garage en het zou ook een vervuilde gasklep of injector kunnen zijn. heeft iemand hier ervaring mee??
Zie je blauwe lichten boven de 50 km te hard, blijf dan maar gassen je bent dan toch al de lul
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Al storingscode's uitgelezen? Kan ook je stappenmotor zijn die niet doet wat ie doen moet.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
mx3_111
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door mx3_111 »

storingcode heb ik nog niet uigelezen, dat zal ik nog even laten doen.

Maar de afgelopen 2 dagen doet hij het dus weer normaal, bij het intrappen van de koppeling op de randweg blijft hij ook gewoon draaien.
Gooi er op aanraden van de garage vanmiddag v power in, dat schijnt de klep en de injectoren te reiningen
Zie je blauwe lichten boven de 50 km te hard, blijf dan maar gassen je bent dan toch al de lul
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Anders injector reiniger halen en een spuitbusje caburateur (of zoiets) reiniger.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
mx3_111
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door mx3_111 »

ik denk dat ik maar z'on flesje haal inderdaad, hij had er vandaag na het tanken weer last van. helaas geen vpower, er zat natuurlijk geen shel in de buurt :blink:
Zie je blauwe lichten boven de 50 km te hard, blijf dan maar gassen je bent dan toch al de lul
mx3_111
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:11
Locatie: Dordrecht

Bericht door mx3_111 »

Bedankt voor de tips allemaal

het probleem is opgelost, heb er een vlesje injectie reiniger doorheen gegooid. De tank is er nu doorheen en het probleem is opgelost :)

rijdt weer als een trien :bouncered:
Zie je blauwe lichten boven de 50 km te hard, blijf dan maar gassen je bent dan toch al de lul
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

ik heb ongeveer het zelfde gehad en bij mij was het de luchtaanvoer van mn motor... die slang zat een scheur in waardoor die valse lucht aanzoog.. andere slang erop gezet en die loopt weer als een zonnetje...
Plaats reactie