mx3 1.8 24v v6 hoeveel pk kan je er max uithalen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

turbulence schreef:
Carthago schreef:idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:


niet voor de ZE???

is al meerdere malen wel over gesproken op forum... ik rijd zelf ook met een ander chipje rond zonder problemen :mrgreen:


dat is een gechipte kl-de chip toch? of zit hier bijna geen verschil in?
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Maar nog steeds niet getest en bewezen... voor hetzelfde geld geeft ie je minder pk's
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

Die chip voor de klze is er niet voor OBD2 zover ik begrepen heb? en ik heb dus klze met OBD2
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Carthago schreef:
lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.


idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:

Met een gasinstallatie moet je trouwens wel uitkijken met het tunen van je motor.


Valt toch niet veel te tunen voor een OBD2 uit `98.....hoezo niet op gas tunen? systeem is gekoppeld aan benzine ECU dus lijkt me niet echt een probleem.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

De verbrandingstemperatuur wordt hoger bij LPG en de warmteoverdracht van de kleppen naar de kop wordt minder omdat er in LPG geen loodvervanger zit. Hiervoor is echter wel iets te krijgen, een systeem wat achteraf wordt ingebouwd en loodvervanger inspuit.

Ik kan me voorstellen dat je, als je chiptuning toepast, de motor buiten de specificaties van de fabrikant laat draaien. Hierdoor kan je extra slijtage krijgen, bijvoorbeeld door hogere temperaturen. Dit gecombineerd met de extra slijtage (en misschien nog hogere temperatuur) door LPG.... (vul maar in)
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Yep, dat spul heb ik er bij mij ook ingedaan. Flashlube heet het. Gezien de toerentallen die een v6 maakt geen overbodige luxe denk ik.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Van de andere kant is lpg een stuk 'klopvaster' dan benzine wat betekend dat hij veel minder snel gaan pingelen dan bij het tunen van benzine lopende motoren

maar het nadeel is idd de temperatuur die erbij ontstaat. maar ook dat is acceptabel
Plaats reactie