Stotteren -> Opgelost!!
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
dat hij iets hoger in de toeren gaat lopen als je de koppeling indrukt komt omdat er een schakelaar achterop je koppelingspedaal zit die het stationair toerental iets laat stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt.. ( ideaal systeem )
maar bij jou speelt miz nog steeds ook mee dat die tempsensor niet goed aangesloten is.
ik denk dat je daar ook gewoon eerst eens in moet voorzien en dan verder te gaan zoeken/proberen..
baat het niet, dan schaadt het ook niet...
benzinefilter is rond de 30 euro, en kan ook zeker wel problemen veroorzaken, zeker als je vaak de tank plat leeg rijdt..
@ hiwo;
wat voor layout bedoel jij dan? van ecu??
maar bij jou speelt miz nog steeds ook mee dat die tempsensor niet goed aangesloten is.
ik denk dat je daar ook gewoon eerst eens in moet voorzien en dan verder te gaan zoeken/proberen..
baat het niet, dan schaadt het ook niet...
benzinefilter is rond de 30 euro, en kan ook zeker wel problemen veroorzaken, zeker als je vaak de tank plat leeg rijdt..
@ hiwo;
wat voor layout bedoel jij dan? van ecu??
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Hiwo schreef:ff snel een vraagje tussendoor , is de pin layout van obd2 het zelfde als obd1 ? kan alleen maar een schema van obd1 vinden....
Hiwo,
Als je het klepje opent zal je in het klepje de juiste benaming vinden van ieder pinnetje, dus maakt niet uit als je maar de juiste pin benaming gebruikt.
Voor de afstelling moet je dus pin genaamt TEN en pin genaamt GND overbruggen, met bv een paperclip of een verbogen hanger van een kerstbal.
Rob
turbulence schreef:dat hij iets hoger in de toeren gaat lopen als je de koppeling indrukt komt omdat er een schakelaar achterop je koppelingspedaal zit die het stationair toerental iets laat stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt.. ( ideaal systeem )
Dit komt niet voor als ik de koppeling in trap, dan blijft hij gewoon.. maar als ik hem in de 1 (of 2,3 maakt niet uit) zet, dan gaat hij omhoog in toeren. Ik weet niet of dit iets met een andere sensor te maken heeft, heb eens iets gelezen over een neutraalstandsensor.
Ik kan die sensor bij mij nergens in draaien, dan zou ik een slang stuk moeten maken, en daar een adapter (waar te krijgen?? ) tussen moeten zetten. Kan het eens proberen natuurlijk..
Laatst gewijzigd door Raymond op 13 apr 2008, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
heb dat hele blokje binnenste buiten gekeerd , maar geen benamingen... heb even gegoogled en daar zie ik idd connectors waarbij de codes op staan.. maar bij mij niet dus k weet nog steeds niet wat wat is...
Laatst gewijzigd door Hiwo op 13 apr 2008, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
@ turb,
als ik nu op autostyle bv deze adapter bestel:
T-adapter 36mm Silver for watertemp. sensor
T-adapter voor watertemperatuur zender
Kan ik daar dan gewoon de originele temperatuursensor in draaien?? 10 euro voor zo een adapter vind ik nogal meevallen! Alleen ze hebben bij mij de FAN anders aangesloten, hoe kom ik er achter hoe ze dit hebben gedaan?
!!Benzinefilter!! Kan ik niet even (om de benzine filter te testen) een goedkope filter van 3,50 er tussen zetten?
als ik nu op autostyle bv deze adapter bestel:
T-adapter 36mm Silver for watertemp. sensor
T-adapter voor watertemperatuur zender
Kan ik daar dan gewoon de originele temperatuursensor in draaien?? 10 euro voor zo een adapter vind ik nogal meevallen! Alleen ze hebben bij mij de FAN anders aangesloten, hoe kom ik er achter hoe ze dit hebben gedaan?
!!Benzinefilter!! Kan ik niet even (om de benzine filter te testen) een goedkope filter van 3,50 er tussen zetten?