Rubber slangetje drukgroep koppeling.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Rubber slangetje drukgroep koppeling.

Bericht door OizO »

Hey Mensen,

Ik kwam vandaag de parkeerplaats van mijn werk opgereden en toen ik mjn koppeling intrapte merkte ik dat ik geen druk meer had op de koppeling en dat ik niet meer kon schakelen, de motor liep overgens nog gewoon normaal.

Ik heb direct de motorkap opgetrokken en kwam tot de ontdekking dat een slangetje (rechts onderin naast de motor) olie aan het dopeneren was op de parkeerplaats.

Ik vermoed dat dat een slangetje met olie van het hydrolische koppelingssyteem is, aangezien ik geen druk meer heb op het koppelingspedaal.

Nu heb ik echte een paar vragen.

1. Als ik het slangetje vervang, waar moet ik dan vloeistof bijvullen en eventueel lucht uit het systeem halen, en welke vloeistof moet ik daarin mikken?

2. Zou er nog iets verder kapot kunnen gegaan zijn?
(Hij staat momenteel in zijn vrij en motor liep nog gewoon.)
Zo ja, waar moet ik op letten om te weten dat er nog iets kapot is?

3. Werken mijn remmen nu nog (voor af te laten slepen van de auto)? Weet niet of dat op eenzelfde groep zit aangsloten?

4. Kan ik de reparatie zelf uitvoeren of is er iemand in de buurt die mij kan assisteren? (ik woon in Beek (Zuid-Limburg)).


Best jammer dat dit nu gebeurt, heb namelijk vandaag mijn 17 inch Wolfrace Yakuza Black velgen met Pirelli Zero Nero bandjes opgehaald....

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en dat misschien mocht het nodig zijn iemand mij kan helpen met de reparatie.
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

ik heb dit zelf ook gehad.
slangetje kost iets van 25euro bij de mazda garage.

vloestofreservoira is de zelfde als die van je remmen.
ontluchting nippel zit voor op je blok iets naar beneeden .


hoop dat je hier wat aan heb kan namelijk geen afbeelding vinden sorie
Gebruikersavatar
Xtremer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
Type Mazda: Anders
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Xtremer »

Klikt bekend.

Dit is mij 3 weken geleden ook overkomen ;)

Ik heb me eigen het eerste gedeelte me gewoon laten slepen, geen enkel probleem.

nadat ik uit het drukke breda uit was , heb ik gewoon me auto in z'n 2 gestart en verder naar huis gereden (makkelijk als je geen stoplichten heb :) )

De kosten zijn het niet, mijn garage was zelf de kosten "vergeten"

Maar dit in verband dat ik de koppeling zelf ook liet vervangen.

De autogarage hoeft alleen maar de accu er uit te halen.
Slangetje uitwisselen en bijvullen & ontluchten.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Ik heb heel erg dat wanneer ik mijn koppeling indruk dat hij heel stroef (zwaar) gaat en een behoorlijk rauw lijkt alsof alles compleet droog staat. Als ik hem een paar goed hard indruk tot onderin is het wat minder een paar tellen, daarna weer zwaar en rauw.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

mikeymx3 schreef:Ik heb heel erg dat wanneer ik mijn koppeling indruk dat hij heel stroef (zwaar) gaat en een behoorlijk rauw lijkt alsof alles compleet droog staat. Als ik hem een paar goed hard indruk tot onderin is het wat minder een paar tellen, daarna weer zwaar en rauw.


dat is volgens mijn wat anders
volgensmijn je drukgroep
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Bedankt voor de reacties.

Dan ga ik me morgen gewoon naar huis laten slepen en bestel ik maandag het slangetje bij de mazda garage. :mrgreen:

Zo te lezen is het makkelijk zelf te repareren.

Ik hou jullie op de hoogte!
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

ja is heel goed te doen en met mazel heben ze het slangetje op vooraat
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Wel ontluchten he, anders werkt het nog niet ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Heb net het slangetje besteld bij de garage en als het goed is kan ik het morgen ophalen.

Kan iemand mij zeggen waar het ontluchtingsnippeltje eigenlijk zit?
(Het liefst met een afbeelding)

En kan het ook zijn (aangezien hetzelfde reservoir gebruikt wordt voor de remmen en voor de koppeling ik de remmen moet gaan ontluchten?
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

als het reservoir niet leeg is, hoef je de remmen niet te ontluchten.

Aan de voorkant van de motor zie je koppelings cylinder zitten, daar zit ook de ontluchtings nippel op.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Plaats reactie